جامعه و خانوادهکسب و کار ویژه

برای سالن زیبایی چگونه برندینگ کنیم؟

اگر سطح شهر را با نیم نگاهی از نظر بگذرانید، سالن‌های زیبایی متعددی را می‌بینید که هر یک مشتریان خود را داشته و خدمات کم و بیش یکسانی را ارائه می‌کنند. با توجه به افزایش تقاضای بانوان برای دریافت خدمات زیبایی، بدیهی است که تعداد سالن‌های زیبایی نیز روز به روز بیشتر شود. اگر تا چند سال قبل، آرایشگاه‌ها تنها مکانی کوچک برای آرایش صورت و مدل دادن به موها بودند، امروزه اغلب محیط‌هایی بزرگ برای ارائه انواع خدمات زیبایی نظیر خدمات زیبایی ناخن‌ها، مو، خدمات بهداشتی پوست و … تبدیل شده‌اند که گاه برای استفاده از این خدمات باید مدت‌ها در انتظار بمانید.

اما چه چیزی باعث این موفقیت شده و یک سالن زیبایی را از سایر سالن‌ها متمایز می‌کند؟ اگر با برندینگ و اصول آن آشنا باشید، می‌دانید که اصلی مهم در موفقیت و درآمدزایی به حساب می‌آید. با توجه به اهمیت این موضوع و سیر صعودی تعداد سالن‌های زیبایی، تصمیم گرفته‌ایم تا این متن را به برندینگ سالن زیبایی اختصاص دهیم. همراه ما باشید.

ایده های خلاقانه سالن زیبایی |بازاریابی زیبایی

اصول اساسی برندینگ چیست؟

برندینگ، واژه‌ای نام آشنا در دنیای امروز است که کاربرد گسترده‌ای نیز دارد. زمانی که جمعیت مخاطب شما از حد مشخصی فراتر رفته و رقبا نیز بیشتر و بیشتر می‌شوند، معرفی خدماتی که ارائه می‌کنید به افراد مختلف و ایجاد تمایز میان خودتان و رقبا، به سیاست‌های خاصی نیاز دارد که آن را برندسازی یا برندینگ می‌خوانیم. با استفاده از اصول برندینگ، کسب‌وکار شما به نامی آشنا در حوزه خودتان تبدیل شده و مخاطبانتان روز به روز بیشتر می‌شوند. حال با توجه به تعداد زیاد سالن‌های زیبایی در سطح شهر، چه چیزی باعث موفقیت عده‌ای خاص از آن‌ها می‌شود؟ بدیهی است که حرفه‌ای بودن و ارائه خدمات خوب، تنها دلیل جذب مشتری نیست؛ چون مادامی که مخاطبان به شما مراجعه نکنند، نمی‌توانند کیفیت کار را مورد بررسی قرار دهند. بنابراین برندینگ در چنین موقعیتی به کمک کسب‌وکارها خواهد آمد. حال برندینگ سالن زیبایی چند اصل اساسی دارد که باید مد نظر قرار دهید:

  • برای برندسازی سالن زیبایی باید پیش از هرچیز، مخاطبین را از حضورتان آگاه کنید. به این ترتیب، احتمال موفقیت شما در این حرفه بیشتر خواهد شد.
  • سعی کنید به صورت کاملاً شفاف، اهداف خود را برای مخاطبان خود شرح دهید. به هر میزان که بتوانند شما را درک کنند، موفق‌تر خواهید بود.
  • پس از آن که مخاطبین شما را شناختند، باید اعتماد میان شما شکل بگیرد. مخاطب باید به خدمات شما اعتماد داشته باشد تا برای دریافت آن به شما مراجعه کند.
  • مرحله بعد از اعتماد، ایجاد نوعی وابستگی است. در واقع مشتریان دائمی آن‌هایی هستند که به خدمات شما پایستگی پیدا کرده و آن را جزو ضروریات می‌بینند.
  • به عنوان تیر آخر جلب مشتری باید بتوانید ارتباط ایجاد شده را حفظ کرده و به آن تداوم ببخشید. به این ترتیب، مشتریان وفاداری را برای سالن زیبایی‌تان جلب کرده‌اید.‌

ایده های خلاقانه سالن زیبایی |بازاریابی زیبایی

موارد مهم در برندینگ سالن زیبایی

مواردی که در قسمت قبل به آن‌ها پرداختیم، قدم‌های مهم در مسیر برندینگ هستند که باید یک به یک با آن‌ها پیش بروید. اما ماهیت و هویت برند، نیازمند استفاده از برخی ابزارهایی است که نام شما را بر ذهن مخاطب برجسته کند. در ادامه مهم‌ترین عناصر برندینگ سالن زیبایی به اختصار شرح داده شده‌اند:

نام سالن زیبایی

نخستین چیزی که مخاطبان شما را به خود درگیر می‌کند، نام سالن زیبایی است. در واقع نام سالن می‌تواند در ذهن‌ها ماندگار شده و تأثیر بسیار زیادی بر موفقیت شما داشته باشد. تناسب میان نام و حرفه‌ای که در آن مشغول هستید، یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید مد نظر داشته باشید. نام انتخابی باید مختصر، جذاب و دارای معنا بوده و به راحتی نیز خوانده شود.

انتخاب لوگو

لوگوی سالن تبلیغاتی می‌تواند یکی از مؤثرترین موارد در جذب مشتری باشد. لوگو در واقع طرح گرافیکی معناداری است که ماهیت خدمات شما را نشان می‌دهد. لوگوی سالن زیبایی بهتر است به صورت ترکیبی از نام و سمبلی از خدمات طراحی شود. به این ترتیب پکیج کاملی از هر آن چه که نیاز است، به مشتریان نشان داده می‌شود. طراحی لوگو باید با استفاده از رنگ‌ها و طرح‌های مناسب توسط افراد حرفه‌ای طراحی شود.

شعار تبلیغاتی

شعار تبلیغاتی چکیده آن چیزی است که می‌خواهید به مشتریان ارائه کنید. انتخاب شعار تبلیغاتی سالن زیبایی باید با تفکر و تأمل همراه بوده و نهایتاً، بهترین مورد انتخاب شود تا ضمن القای حس و حال خوب به مشتریان، نشان از خلاقیت و نوآوری شما نیز باشد. شعار تبلیغاتی نیز می‌بایست کوتاه و مختصر بوده و در عین حال مفهوم کاملی داشته باشد.

تبلیغات

تبلیغات، حوزه گسترده‌ای است که می‌تواند شما را به دیگران معرفی کرده و به این ترتیب، بازار مشتریان را برایتان پررونق گرداند. حال این تبلیغات جنبه‌های گوناگونی دارد که می توانید بسته به موقعیت، یک یا چند مورد از آن‌ها را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید بهترین نتیجه ممکن را بگیرید، استفاده از تمام روش‌هایی تبلیغاتی به صورت همزمان با وجود آن که هزینه بسیار زیادی را می‌طلبد، اما نتیجه فوق‌العاده‌ای خواهد داشت! چند مورد از روش‌های پرکاربرد تبلیغات به شرح زیراند:

  • تبلیغات پخشی: رادیو و تلویزیون
  • تبلیغات چاپی: روزنامه، مجله، تراکت، ژورنال، کتاب و…
  • تبلیغات فضای بیرون: بیلبوردها، متروها، اتوبوس‌ها، بنرهای سطح شهر
  • تبلیغات الکترونیکی: انواع بنرهای فضای مجازی، وبسایت‌ها، وبلاگ‌ها، ایمیل و…
  • تبلیغات شبکه‌های اجتماعی

هر یک از انواع تبلیغات، به نوعی می‌توانند بر برندینگ سالن زیبایی تأثیرگذار باشند. بهتر است روش مورد نظر خود را با توجه به اقتضای محیط و همچنین بودجه‌تان انتخاب کنید. همکاری با طراحان گرافیک برجسته و حرفه‌ای، دستیابی به نتیجه‌ای بهتر را برایتان به همراه خواهد داشت. بهره‌گیری از این روش‌ها در مجموع می‌توانند سبب برندینگ سالن زیبایی شده و کسب‌وکارتان را رونق ببخشند.

ایده های خلاقانه سالن زیبایی |بازاریابی زیبایی

کلام آخر

در این مقاله با نحوه برندینگ سالن زیبایی و تأثیر آن بر کسب‌وکارها آشنا شدید. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که برندینگ باید با مشورت یکی از حرفه‌ای‌ترین‌های این حوزه انجام شود. چنان چه تجربه انجام این کار را ندارید، صرف هزینه‌های گزاف بدون هدف مشخص منطقی نمی‌باشد. بنابراین ابتدا با یکی از کارشناسان این حوزه مشورت کرده و سپس براساس گفته‌های او کار را پیش ببرید. امیدواریم از این مطلب نهایت استفاده را برده باشید.

دکمه بازگشت به بالا