عمومی

با عسل گشنیز و خواص آن بیشتر آشنا شوید

شما باید مقدار مصرف تخم گشنیز را کنترل کنید تا در معرض خطر کاهش بیشازحد قند خون قرار نگیرید. عسل گشنیز در دو وزن نیم کیلویی و یک کیلویی عرضه میشود که بسته به وزن، قیمت متفاوتی دارد. عسل های تغذیه ای و صنعتی و یا عسل هایی که حرارت دیده اند و به جز ضرر برای بدن، نتیجه دیگری ندارند. تغلیظ آب میوه ها به طریق مصنوعی و صنعتی یا استفاده از قند نیشکر و میوه های شیرین برای تغذیه کندو، افزودن آب، شکر یا اسانس های مختلف به محصول نهایی و …

خواص درمانی عسل گشنیز را در این بخش مطالعه نمایید. این عسل یکی دیگر از نواع عسل ها است که رنگ آن عقیقی کم رنگ است . سبزی گشنیز در بیشتر نقاط ایران به ویژه در کشتزارهای همدان، کردستان و کرمانشاه به صورت خودرو یافت می گردد. درمان آفت دهان و کاهش تب به ویژه تبهای روماتیسمی از فواید عسل گشنیز است.

گشنیز خاصیت ضدنفخ و اشتهاآوری دارد. گشنیز خاصیت خلط آور دارد. برای استفاده از این خاصیت درمانی گشنیز می توانید شش گرم از دانه آن را در500 میلی گرم آب بجوشانید و پس از افزودن شکر به آن، این مخلوط را به صورت گرم استفاده کنید.

تخم گشنیز را پودر کرده و به نسبت مساوی با شکر یا عسل مخلوط کنید که برای تقویت بدن بسیار مفید است. تخم گشنیز بهدلیل طبع سردی که دارد، واکنشهای حساسیتی را درمان میکند. تخم گشنیز ممکن است در برخی از افراد واکنشهای حساسیتی ایجاد کند. به مورد آخر رسیدیم ، استفاده از ماسک عسل طبیعی گشنیز برای رفع خستگی و کدری پوست مفید است.درمقاله فواید عسل برای پوست طرز تهیه چندین ماسک عسل را توضیح داده ایم .

این گیاه از گذشته تا امروز مورد توجه بوده و به عنوان سبزی در غذاهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. گشنیز تازه در دستور این ماسک پاک کننده ی صورت به درخشان شدن پوست کمک می کند و در عین حال ذرات برنج قهوه ای پودر شده به آرامی سلول های مرده را اسکراب می کند و عسل نیز به نرمی و لطافت پوست می انجامد.

عسل طبیعی گشنیز توسط زنبور عسل از شهد گلهای گیاه گشنیز تولید میشود که این گیاه بیشتر در ناحیه کشتزارهای منطقه کرمانشاه و کردستان میروید.

قسمتهای مورد استفاده این گیاه، ساقه، برگ و میوه آن است و از شهد گلهای این گیاه در اواخر بهار برای تهیه عسل طبیعی گشنیز استفاده میشود. برای این منظور، ۱ قاشق چایخوری عسل را با یکدوم قاشق چایخوری پودر تخم گشنیز مخلوط کنید و بهصورت پماد بهروی پوست و محل آسیبدیده بمالید و بگذارید ۵ تا ۱۰ دقیقه باقی بماند.

تخم گشنیز را پیش از مصرف در ماهیتابه بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید و بدون افزودن روغن تفت دهید. مصرف عسل گشنیز از بروز بیماریهایی مثل پارکینسون و آلزایمر جلوگیری میکند. مطالعات خاطر نشان می کنند که آنتی اکسیدان های موجود در عسل گشنیز ممکن است به جلوگیری از آسیب سلولی منجر به تسریع پیر شدن پوست و همچنین آسیب پوستی در اثر اشعه ماوراء بنفش B کمک کند.

اما با این کار بسیاری از آنتی اکسیدان ها و باکتری های مفید آن نیز تخریب و یا حذف می شود. امروزه تنوع عسل ها بسیار زیاد شده است و هر کدام عطر و طعم و حتی رنگ متفاوتی دارند که آنها را خاص و متمایز از دیگری می کند. البته شهرهای دیگری نیز با حجم های کمتر گشنیز کشت می کنند. گشنیز همچنین برای زنان به ویژه آنهایی که در دوره عادت ماهانه دچار خونریزی شدید می شوند، مفید است.

این گیاه که بومی جنوب غرب آسیا و غرب تا شمال آفریقاست به طور گسترده ای در خاورمیانه، منطقه مدیترانه، هند، آسیای جنوبی، آمریکای لاتین، چین و آفریقا مورد مصرف قرار می گیرد. برای خواندن جزئیات بیشتر در مورد برگه آزمایش و فاکتورهای آن، روی برگه آزمایش عسل گشنیز کلیک کنید.

عسل گشنیز به پیشگیری از حساسیت و آلرژی کمک میکند. بنابراین برای پیشگیری از سرطان و تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است. عسل طبیعی گشنیز همانند دیگر عسلهای طبیعی سرشار از مواد آنتیاکسیدان است، بنابراین برای پیشگیری از سرطان و تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است.

برای خارش پوست آب گشنیز را با عرق کاسنی مخلوط کرده به پوست بمالید. ۱ قاشق چایخوری از تخم خردشده گشنیز را در ۱ فنجان آب بجوشانید. عسل طبیعی گشنیز مانع از بروز تشنج میشود. چرا خام و طبیعی بودن عسل مهم است؟ پیشگیری و تسکین دردهای عضلانی و جلوگیری از صرع و تشنج از دیگر خواص این عسل است.

علاوه بر این نوشیدن عرق گشنیز پیش از خوردن غذا از بروز نفخ و سوء هاضمه پیشگیری نموده و برای جلوگیری از ناراحتی های معده نیز سودمند است . عسل گشنیز همانند دیگر عسلهای طبیعی سرشار از مواد آنتی اکسیدان است . از بارزترین خواص عسل گشنیز می توان به خاصیت آنتی باکتریایی این ماده اشاره کرده که از قدیم در طب سنتی از این عسل برای درمان بیماری های عفونی استفاده می شده است.

آنتی اکسیدان چیزی است که در عسل گشنیز فراوان است .اما آنتی اکسیدان چه کاری انجام می دهد؟ برای کاستن نیروی جنسی ونعوظ مزاحم،خوردن گشنیز اثر بسیار موثری دارد. مصرف این عسل برای بیماران مبتلا به انواع عفونتها، سنگها یا کیستهای مجاری ادراری مفید است.

عسل گزانگبین برای درمان کم خونی بسیار مفید است و به بهبود آن کمک می کند. برای این منظور یک سوپ رقیق از آب مرغ و گشنیز تازه تهیه کنید و پس از چند مرتبه مصرف ، اثر معجزه آسای آن را ببینید.

گشنیز مانع ترش شدن غذا در معده میشود همچنین درد صفرا را تا حد بسیار زیادی تسکین می دهد. یکی از خاصیت های خود گیاه گون هم بالا بردن تراکم استخوان است که می تواند به دردهای مانند پا درد یا زانو درد کمک بسیار زیادی کند. همچنین به داشتن خوابی راحت هم کمک میکند. اگر به کمی مسکن و خواب نیاز دارید عسل گشنیز مصرف کنید ، با عسل گشنیز شربت درست کنید ،

این شربت باعث آرامش و داشتن خوابی راحت به شما کمک می کند. گشنیز دارای ارزش غذایی بالایی است . گشنیز علاوه بر دادن طعم و بوی مطبوع به غذا، دارای ارزش غذایی بالایی نیز هست. مصرف عسل گشنیز را به آنها توصیه می کنیم. این تاثیر به حدی است که آن را گیاه ضد دیابت نیز می نامند.

عسل گشنیز حاوی ترکیبات ضد میکروبی می باشد که ممکن است به مبارزه با برخی عفونت ها و بیماری های ناشی از مواد غذایی کمک کند. اکثر عسل هایی که در فروشگاه های مواد غذایی پیدا می شود عسل های فرآوری شده هستند .این نوع عسل ها در اثر حرارت، رنگ آن خوشایندتر گردیده و از رُس بستن آن نیز جلوگیری میشود.

عسل خام در مقایسه با عسل حرارت دیده، سطوح بالاتری از آنزیم ها و ترکیبات عطر و طعم دهنده دارد . گشنیز به عنوان سبزی کاهش دهنده قند خون شناخته شده است و این کار را با تحریک ترشح انسولین انجام می دهد.

عسل گشنیز سرشار از آنتیاکسیدان است. گیاه گشنیز سرشار از ویتامین A، C و B6 است. برای نرم کردن سینه از جوشانده تخم گشنیز استفاده می کنند ، بدین صورت که 10 تا 30 گرم از آن را در یک لیتر آب دم کرده و مانند چای با شکر بنوشید. برای این منظور باید30 گرم از آب گشنیز خام را همراه با شکر خورد. در این مقاله با فواید عسل گشنیز ارگانیک آشنا میشویم.

عسل ممتاز: حال و هوای عطرگل و گیاه و طبیعت به همراه شیرینی عسل (شیرینی ۵ از ۱۰) با حس خنکی در اولین لحظه چشیدن در دهان. حال و هوای گل و گیاه و طبیعت منظورم این هست که حس طعم آمیخته گیاه تجربه میکنم. عسلهایی که این نوبت تهیه کردم، تجربه طعم/عطر با شما درمیان میزارم، امیدوارم در انتخاب عسل توانسته باشم کمکی کرده باشم.

این مطلب در ذیل محصولات عسل که تهیه کردم بصورت تکرار قرار میدم تا بیننده اگر یکی از مواردی که من تهیه نمودم مطالعه نمود ، تجربه شخصی و برداشت شخصی من از عسلهای خوب آقای برزویان بصورت یکجا مطالعه کند.

من چندبار از این عسل استفاده کردم خیلی عالی و خوشمزه بود، بهتون پیشنهاد میکنم امتحان کنید… سلام من بستم رسید خواستم تشکر کنم. دلیلی که باعث شد تصمیم بگیرم در اینجا مطلبم قرار بدهم این بود که موقع انتخاب عسل چون تنوع عسل های آقای برزویان زیاد هست و توضیحاتی که ارائه کردند بیشتر پیرامون خواص عسلها هست تا طعم و عطر عسلها، انتخاب برای ما بعنوان مشتری سخت میشه .

برای من حداقل اصالت عسل، طعم و عطر عسل مهم هست و در مرحله بعد خواص عسل چون در شرایط فعلی به عسل بعنوان یک لذت خوراکی در نوبت صبحانه نگاه میکنم تا جنبه درمانی و خواص سلامتی عسل.

از گذشته بقراط از وجود این گیاه آگاه بود و از آن برای درمان بیماری های بسیار زیادی استفاده می کرد. در صورت چیده نشدن، این گیاه در آواخر بهار به گل مینشیند و منبع خوبی برای زنبوران عسل خواهد بود. مصرف عسل گشنیز به سلامت دستگاه گوارش کمک کرده و باعث تقویت معده، کمک به هضم غذا و درمان ناراحتیهای روده میشود.

تخم گشنیز را میتوانید در ظرفی دربسته و در جای خنک بهمدت چند ماه نگهدارید. عسل چند گل (ترکیب) : عسل حاصل از جمع آوری شهد گل های مختلف را چند گل یا ترکیبی مینامند. از جناب برزویان چندین سال هست عسل تهیه میکنم تقریبا در هر سال چند کیلو در یک نوبت. همانند خواص گشنیز مصرف عسل تهیه شده از این گیاه نیز باعث افزایش شیر مادر شیرده میشود.

به همین جهت به افراد مبتلا به بیماری آبله استفاده از گشنیز را توصیه می کردند تا از بروز عفونت جلوگیری کند . مصرف گشنیز از بدن در برابر عفونت های دستگاه ادراری محافظت می کند. برای بهره برداری از خواص عسل گشنیز توصیه میکنیم آن را از فروشگاههای معتبر خریداری کنید. گشنیز برای مقابله با باکتری سالمونلا مفید است.

خواص دارویی عسل گشنیز باعث افزایش ترشح انسولین و بهبود عملکرد لوزوالمعده میشود. 8. عسل گشنیز خاصیت ضد سرع و تشنج دارد. به اندازه ی یک قاشق چای خوری پودر گشنیز را در یک لیوان آبی که از قبل جوش کردید، بریزید. این جوشانده را حداقل یک هفته شب ها یک ساعت قبل از خواب مصرف کنید. عسل ها را همان گونه که از کندو برداشت کرده ایم، بسته بندی و عرضه میکنیم.

ما در کلبه فقط عسل خام عرضه می کنیم و هیچ گاه حتی کمترین حرارتی به عسل ها نمی دهیم . برای دریافت مشاوره درمان رایگان و آنلاین، با محصولات گیاهی و ارگانیک، از جمله عسل گشنیز، حتماً به سوغات نهاوند مراجعه کنید. فراموش نکنیم که اکثر خواصی که برای عسل ذکر شده است مربوط به عسل طبیعی و خام هست .

در این مطلب تنها به برخی از این نکات اشاره کردیم. یکی از محصولاتی که به درمان آلرژی کمک می کند، مداومت به مصرف عسل گشنیز است. تخم گشنیز کهیر و خارش و تورم پوست را نیز درمان میکند.

از این ماسک شوینده می توانید برای شستشو روزانه همه انواع پوست استفاده کنید و تا 7 روز نیز در یخچال نگه دارید. استفاده از ماسک آن برای رفع خستگی و کدری پوست مفید است. تخم گشنیز شیر مادران شیرده را زیاد می کند ، برای این منظور باید 2 تا 5 گرم از آن را با کمی عسل تناول کنند. گشنیز یکی از گیاهان معروف در ایران است.

چون ممکن است موجب سقط جنین شود. تخم گشنیز ممکن است عوارضی هم داشته باشد. گشنیز سرشاز از ویتامین های A ,C ,B6 ,کلسیم ,منیزیم , آهن و فیبر است . عسل با غالبیت شهد گل های گشنیز دارای رنگ کهربایی، عطر و طعم قوی و منحصربفرد، شیرینی متوسط و ویژگی های کیفی مطلوبی است.

گشنیز در جنوب غرب آسیا و شمال آفریقا است و جالبه بدونید ارتفاع این گیاه تا نیم متر هم میرسد و درایران در شهرستان نهاوند استان همدان و بقیه در شهرستانهایی نظیر اقلید و کشتزارهای کردستان و کرمانشاه برداشت میشود. همچنین باعث افزایش قدرت باروری زنان هم میشود.

همچنین عسل گشنیز از حساسیت و آلرژی جلوگیری کرده و خواص ضد تشنج و سرع دارد. برای افزایش اشتها و تقویت نمودن قلب و روده آشامیدن عرق گشنیز سودمند می باشد . تخم گشنیز شیر مادران شیرده را زیاد میکند، برای این منظور باید ۲ تا ۵ گرم از آن را با کمی عسل تناول کنند. همانطوری که در عکس برگه آزمایش میبینید، ساکاروز عسل گشنیز درکام، ۳٫۲۳% است که این نشاندهنده طبیعی بودن این عسل میباشد.

عطر تخم گشنیز بسیار متمایز است و پوشاندن بوی آن سخت است؛ اما در صورت نیاز میتوانید تخم گشنیز را با تخم خردشده رازیانه یا زیره مخلوط کنید. همچنین، جوشانده تخم گشنیز دهان و گلوی متورم را هم درمان میکند.

همه چیز عالی بود؛ بسته بندی هم که فوق العاده. ورود / عضویتبا ثبت اولین نظر برای محصولی که خریداری کردهاید، کد تخفیف 10 درصدی برای شما پیامک خواهد شد. در طب سنتی از خواص عسل طبیعی گشنیز برای درمان بیماریهای عفونی مانند سرخک و آبله استفاده میشود. برای درمان خارش بدن، مقعد و رحم، آب گشنیز را با آرد به صورت ضماد بگذارید. بهمحض اینکه بوی گرمی از آن برخاست، تخم گشنیز آماده است و بگذارید تا خنک شود.

تخم گشنیز را به خورشت یا سوپ بیفزایید. از این واکنشها میتوان به خارش لبها، دهان و گلو، چشمها و تب اشاره کرد. عطر عسل آمیخته با طبیعت و گل و گیاه (نمره ۶ از ۱۰ برای غلظت عطر). عسل گشنیز: طعم شیرین (شیرینی ۵ از ۱۰) حال و هوای گل و گیاه و طبیعت . در قرون وسطی ، داروهای جنسی را از این گیاه می ساختند . این گیاه در اصل بومی اروپا بوده اما در بخشهای مختلفی از ایران نیز کاشت میشود.

افرادی که فشار خون بالا دارند و داروی کنترل فشار خون مصرف میکنند باید در استفاده از تخم گشنیز دقت کنند. مضرات عسل گشنیز چیست؟ عسل گشنیز باعث اشتهای شما می شود. دم کرده تخم گشنیز از سیلان منی جلوگیری میکند. آب گشنیز خواب آور است. آن را هنگام پخت ماهی به آب آن بیفزایید. در آن هیچ نوع خطر دگرگونی ترکیبات دیگر به وسیله حرارت وجود ندارد.

به موادی مثل اسفناج و سیر تازه و نخود اضافهاش کنید؛ سپس آن را با زنجبیل و زیره طعمدار کنید. این جوشانده را همان طور که گرم است همراه با عسل میل کنید. عسل طبیعی و خام بهتر است یا عسل حرارت دیده؟ مبازره با استرس یک خاصیت عسل گون می باشد. عسل کنار خام: طعم شیرین گیرا (شیرینی ۸ از ۱۰) با حس گرم در اولین لحظه چشیدن در دهان.

عسل اسطوخودوس: طعم شیرین (شیرینی ۷ از ۱۰) با حس اولیه سرد و در ادامه گرم در اولین لحظه چشیدن در دهان.عطر غلیظ عسل که حس خیلی خوبی میده (نمره ۷ از ۱۰برای غلظت عطر). بدین ترتیب میانوعدهای سالم خواهید داشت. خاصیت ضدالتهابی دارد و علایم آرتریت را برطرف می کند. پزشک، بر اساس مصرف تخم گشنیز، مقدار داروی مصرفی دیابتتان را تنظیم میکند.

دکمه بازگشت به بالا