اقتصادی

ایجاد بیش از ۲۰۰ استارت‌آپ داخلی توسط کارآفرینان ایرانی خارج از کشور

کارآفرینان ایرانی تا به امروز بیش از 200 استارت آپ در خارج از کشور در ایران راه اندازی کرده اند که زمینه اشتغال 2400 فارغ التحصیل داخلی را فراهم کرده است.

پتانسیل کارآفرینان ایرانی خارج از کشور جذب شده و بیش از 200 استارت آپ تاسیس شده است.

به گزارش پرتال پارسی، سامانه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور نقش موثری در شکل گیری این استارت آپ ها دارد که بستری برای استفاده متخصصان ایرانی از توان علمی و تخصصی متخصصان ایرانی خارج از کشور در مراکز علمی، فناوری و صنعتی کشور است.

مرکز همکاری های علمی و فنی بین المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به دنبال راه حل هایی برای حمایت از طرح های پژوهشی و فناوری مانند تحصیل در مقطع دکتری، فرصت های تحصیلی، اساتید دعوت شده، راه اندازی کسب و کارهای فناوری و اشتغال در شرکت ها است. برگزاری سخنرانی ها و سمینارهای فنی و تخصصی برای تسهیل ارتباط موثر بین کارشناسان و مراکز علمی و فنی مطرح کشور.

به گفته معاون علمی رئیس جمهور، بر این اساس و تحت این سامانه تاکنون بیش از 2400 کارآفرین ایرانی خارج از کشور با مراکز تحقیقاتی و تولیدی داخل کشور مشارکت کرده و در توسعه علمی و فناوری ایران کمک کرده اند. این برنامه ایجاد شرکت های دانش بنیان، جذب معلم، سیستم های وظیفه، خدمات فناوری و غیره را پوشش می دهد. از نامزدها با ارائه خدماتی مانند

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا