اقتصادی

نامگذاری میادین کارآفرینی در شهرها

امروزه بسیاری از شهرهای جهان مانند استانبول ترکیه از فرصت های گردشگری برای ایجاد کسب و کار و اشتغال و یا ایجاد شرایط مساعد برای گسترش تجارت و کسب و کار کوچک با ایجاد شهرهای تجاری و تبدیل میادین شهر به مراکز تجاری استفاده کرده اند. و مشاغل کوچک

به گزارش پرتال پارسی، امروزه کارآفرینی نوین به عنوان راهکاری موثر و پرطرفدار برای بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی جامعه تلقی می شود و در سال های اخیر واژه کارآفرینی توسط اقشار، گروه ها و اقشار مختلف مورد استفاده قرار گرفته است.

کارآفرینی نه تنها موتور محرک و سازنده اقتصاد است، بلکه عاملی گسترده، عامل پویایی اجتماعی و یکی از ابزارهای دستیابی به اقتصاد پایدار در شهرها است.

در سال های اخیر مفاهیمی مانند شهرهای خلاق و شهرهای تجاری منجر به بیکاری، جرم و جنایت، مهاجرت و غیره شده است. به عنوان راه حل مشکل معرفی و شناخته شد.

در این راستا با توجه به فرصت ها و تهدیدهای موجود، ایجاد اکوسیستم کسب و کار موفق در محیط شهری می تواند روند تولید ثروت را در شهر تثبیت کند.

کارشناسان بر این باورند که شهرهای تجاری اساساً برای حمایت از اکوسیستم کسب و کار برای تقویت فرآیند تحول اقتصادی و اجتماعی شهرها ایجاد می شوند و دولت ها به عنوان ناظر و هماهنگ کننده در این امر نقش اساسی دارند.

حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و تامین اجتماعی اسامی رشته های کسب و کار در کشور را در راستای ایجاد فضای معاملاتی اعلام کرد و گفت: بخشنامه ای به تمامی مدیران کل تعاون، کار و تامین اجتماعی ارسال شده است. مورد تایید وزارت کشور تعامل با آکیم ها تغییر یکی از میادین شهر به میدان تجارت.

وی گفت: طبق قانون شهرداری ها موظف به تامین این فضا هستند، بنابراین کارگروه زیرساخت پیشنهاد کرد هر شهر حوزه ای به نام کارآفرینی نامگذاری شود. همان رشته

وزیر کار با بیان اینکه وزارت کشور این موضوع را به تمامی استانداران و شهرداری ها ابلاغ کرده است، راه اندازی کارگاه های آموزشی و مهارتی را از دیگر وظایف این حوزه ها عنوان کرد و گفت: مردم نیز می توانند برای بهبود فضای کسب و کار تلاش کنند. . در این منطقه. ” مربع، ایده های خود را ارائه دهید.

بسیاری از کارآفرینان کسب و کار خود را در صنعت تره بار راه اندازی می کنند و نمایندگان فعالی در سراسر کشور دارند.

امروزه عرصه های تجاری و شهرهای تجاری در بسیاری از کشورهای جهان از جمله هند، مالزی و چین ایجاد شده است که هنگ کنگ نمونه خوبی است.

نام رشته های تجاری در شهرها
امروزه زمینه های تجاری و شهرهای تجاری در بسیاری از کشورهای جهان از جمله هند، مالزی و چین ایجاد شده است.

جزیره و منطقه خودمختار جنوب چین از همه نظر پویا به ویژه از نظر فعالیت اقتصادی شهری یکی از مهم ترین بازارهای مالی و تجاری در آسیا و جهان است که سنت های چینی را با هم ترکیب می کند. مدرنیزاسیون با تکنولوژی بالا است و در طول سال ها کارآفرینان اروپایی زیادی را به خود جذب کرده است.

مالی هنگ کنگ مزایای مالی، تجاری و حقوقی و نزدیکی آن به بزرگترین و قوی ترین اقتصادهای جهان، آن را به یکی از بهترین مکان ها برای تجارت در آسیا تبدیل کرده است.

در حال حاضر برخی از شهرهای جهان از موقعیت گردشگری خود برای توسعه تجارت و ایجاد شغل استفاده کرده اند.

علی حیدری، کارشناس بازار کار در گفت وگو با پرتال پارسی، ترکیه را یکی از کشورهایی دانست که می تواند از کارآفرینی شهری بهره مند شود و در اقتصاد شهرهای تحت مدیریت خود نقش آفرینی کند.

وی افزود: استانبول ترکیه به عنوان یک شهر توریستی شناخته شده است و بر این اساس دولت در این شهر کارگاه ها و شرکت های کوچک و بزرگ در زمینه گردشگری و صنایع دستی و بسیاری از سایت های پیشرو ایجاد کرده و مراکز گردشگری را گسترش داده است. گفت.

به گفته حیدر، علیرغم اینکه در بسیاری از کشورها مقوله کارآفرینی اجتماعی و شهری با توجه ویژه در حال گسترش است، در کشور ما هنوز این موضوع جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده و به صورت یکپارچه و سازماندهی شده بروز نکرده است. .

در سال های اخیر مسئولان شهری، کارآفرینی شهری را به عنوان یکی از الزامات توسعه شهر در دستور کار قرار داده و از امکان بهره برداری شهروندان از ظرفیت های آزاد اقتصادی بهره مند شده اند.

امروزه یکی از بزرگترین چالش های کارآفرینان، اتصال به شبکه های فروش و تحویل محصول است، طراحی برند و لوگوی خاص برای محصولات و پیوستن به زنجیره فروش، موضوع دیگری است که نیاز به حمایت از کسب و کارهای کوچک دارد.

براساس ماده 16 قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار، شهرداری ها موظفند دسترسی تولیدکنندگان کوچک و متوسط ​​ایرانی را به بازار مصرف افزایش دهند و با استفاده از زمین خود، امنیت فروشندگان کم سرمایه را فراهم کنند. راه و شهرسازی تهیه مکان های مناسب برای عرضه محصولات داخلی و اجاره به متقاضیان عرضه کالای ایرانی به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه به قیمت تمام شده.

به گزارش پرتال پارسی، توسعه کارآفرینی، نقش دولت در این امر و توسعه مشاغل محلی می تواند وضعیت معیشتی و رفاه اجتماعی شهروندان را بهبود بخشد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا