اقتصادی

فرهنگ کارآفرینی در جامعه ما نهادینه نشده است

پرتال پارسی/ گلستان مدیر کل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی منطقه گلستان: کارآفرینان افراد مسئولیت پذیر و خاصی هستند، متاسفانه باید بگوییم که فرهنگ کارآفرینی در جامعه ما شکل نگرفته و نهادینه نشده است.

حسینعلی خواجه مظفری شامگاه چهارشنبه 14 مرداد 1401 در مراسم گرامیداشت هفته ملی مهارت با حضور معاون آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: مهارت آموزی بسیار مهم است. مهم است و مقام معظم رهبری نیز در احکام ارزشمند خود بارها به این موضوع اشاره کرده اند. تاکید می کند که

مدیرکل کار، تعاون و تامین اجتماعی گلستان با اشاره به اینکه 80 درصد مشاغل در دنیا نیاز مبرمی به توسعه حرفه ای دارند، کارشناسان ذیصلاح و متخصص کسب و کار این را می گویند و برای تحقیقات بیشتر، اقداماتی که انجام داده ایم، نظارت مستمر برای افزایش است. بهره وری.

وی با اشاره به اینکه باید شرایط دنیا را با خود مقایسه کنیم تا بدانیم با مقوله مهارت آموزی چگونه برخورد کرده ایم، ادامه داد: من به عنوان فردی که سال ها در این گروه کار کرده ام می گویم کادر فنی و حرفه ای کاملاً غیرقابل مقایسه و متناسب با تلاش های بسیاری است که انجام داده اند.

خواجه مظفری با بیان اینکه در دنیای امروز توسعه مهارت با کارآفرینی و اشتغال پیوند خورده است و نتیجه مهارت آموزی را باید دید، تصریح کرد: بیش از 97 درصد از اعتبارات آموزشی کشور صرف آموزش های نظری می شود و نتایج آن مقایسه می شود. 3. درصد واحدهای دروس صلاحیتی که برای کشور مفید است را ببینید.

وی با تاکید بر اینکه امروزه مربیان واجد شرایط و آموزش دیده در رشته های فنی و حرفه ای به راحتی می توانند در کشورهای خارجی و اروپایی مشغول به کار شوند، تاکید کرد: یافتن شغل در سایر کشورها با مدرک لیسانس و فوق لیسانس در یک رشته تئوری در زمینه اعزام نیروی کار غیرممکن است.

مدیر کل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به اینکه کارآفرینان افرادی مسئولیت پذیر و خاص هستند و هیچ تفاوتی با ایجاد شغل ندارند، تصریح کرد: باید در دل کارآفرینان بنشینیم و به حرف های آنها گوش کنیم. قلب آنها نیز سالم و شیرین است.

وی در بخش دوم سخنان خود با انتقاد از اینکه متاسفانه فرهنگ کارآفرینی در جامعه ما در کشور شکل نگرفته است، گفت: اگر بگوییم فلان موسسه آموزش عالی، دانشگاه کارآفرین است، اینطور نیست. این درست است و باید بدانید که در سطح ملی ما 4 یا 5 دانشگاه کارآفرینی داریم که کارآفرینی را آموزش می دهند، نه دانشگاه های کارآفرینی، چون اصلاً کارآفرینی را نمی توان آموزش داد.

این مسئول با تاکید بر اینکه توسعه فنی و حرفه ای باعث رشد کارآفرینی و کسب مهارت در فرد می شود، گفت: در این مرکز این حرفه وارد گوش و پوست یک دانش آموز واجد شرایط می شود و امیدواریم روزی همه مشکلات حل شود. نگران شدن

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا