سلامت و تندرستی

افزایش بستری‌ های کرونا در 29 استان ایران

افزایش بستری‌ های کرونا در 29 استان ایران

به گزارش خبر گزاری دکتر نیوز، افزایش چشمگیر تعداد بیماران بستری بر اثر کووید در 29 استان و همچنین افزایش مرگ و میر در 19 استان کشور گزارش شده است. شهرهای قرمز کرونا دوباره از 120 شهر به 130 شهر و تعداد شهرهای دارای وضعیت نارنجی از 112 شهر به 129 شهر افزایش یافته است. همچنین 154 شهر در وضعیت زرد و 35 شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

در حال حاضر زیرشاخه های Omicron در کشور حاکم بوده و موج هفتم بیماری کووید-19 در افزایش موارد ابتلا، بستری شدن در بیمارستان و متأسفانه مرگ تأثیر خود را گذاشته است. به طوری که تعداد مبتلایان روزانه به کرونا به چهار رقم و پنج رقم و میزان مرگ و میر متأسفانه دو رقمی شده و در برخی روزها به بیش از 80 مورد رسیده است. به طوری که کارشناسان بهداشت نسبت به سه رقمی شدن تلفات هشدار می دهند. در عین حال، انطباق با پروتکل های بهداشتی در کشور همچنان پایین است و 35 درصد است. در عین حال با وجود روند افزایشی شهرهای سرخ و جولان کرونا در پیک هفتم، میزان استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و تهویه همچنان بسیار کمتر از حد انتظار است.

مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت همچنین اعلام کرد: فوتی‌ها از 204 نفر در هفته اول مرداد به 341 نفر در هفته دوم مرداد، بستری‌ها از 7 هزار و 376 نفر به 10 هزار و 634 نفر و تعداد بیماران سرپایی از 46 هزار و 171 نفر افزایش یافته است. به 53 هزار و 438 بیمار رسید.

بر این اساس، بررسی هفتگی وضعیت کنونی کرونا در کشور در هفته دوم مرداد ماه سال 1401 مصادف با یکصد و بیست و هشتمین هفته اپیدمی در کشور نشان می‌دهد که تعداد موارد مثبت سرپایی در هفته گذشته شناسایی شده است. 53438 نفر، تعداد بستری‌های جدید 10634 نفر و فوت‌های جدید 341 نفر بود.

در استان تهران تعداد موارد مثبت سرپایی شناسایی شده در هفته گذشته 2505 مورد، تعداد بستری های جدید یک هزار و 483 نفر و تعداد فوتی ها در تهران 86 مورد در هفته گذشته بوده است. در حالی که در هفته گذشته تعداد موارد مثبت سرپایی شناسایی شده در تهران ۲۱۷۴ نفر، تعداد بستری‌های جدید ۱۰۷۱ نفر و تعداد فوتی‌ها در تهران ۳۶ نفر بود.

در عین حال، بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در هفته گذشته که مصادف با یکصد و بیست و هشتمین هفته اپیدمی در کشور است، استان های تهران، کرمان، خراسان رضوی، اصفهان، آذربایجان، خوزستان، لرستان ، قم، فارس، گلستان، یزد، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان غربی، مرکزی، هرمزگان، البرز، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، همدان، کرمانشاه، بوشهر، سمنان، قزوین، کردستان، ایلام، یاسوج، سیستان و بلوچستان، زنجان و اردبیل افزایش چشمگیری در تعداد بستری ها داشته است.

همچنین دو استان مازندران و گیلان نیز در هفته گذشته با افزایش بستری ها مواجه بوده اند.

بر این اساس طی هفته گذشته افزایش قابل توجه بیماران بستری مبتلا به کووید-19 در 29 استان کشور گزارش شده است. همچنین افزایش مرگ و میر ناشی از کووید 19 در هفته گذشته در 19 استان کشور و رکود یا کاهش فوتی ها در 12 استان گزارش شده است.

منبع: /https://doctor-news.ir/4901

دکمه بازگشت به بالا