سلامت و تندرستی

آیا واکسن کرونا حساسیت زا است؟

 

«تقویت سیستم ایمنی بدن» و استفاده از «ماسک» دو راهکاری بودند که بعد از شیوع همگانی بیماری کرونا بسیاری از افراد به سوی آن روی آوردند. با توجه به این موضوع که درمان مشخصی برای این بیماری وجود نداشت، سازمان های بهداشت توصیه کردند که استفاده از مکملهای تقویتی کمک بزرگی برای افزایش استقامت بدن در برابر ابتلا به این بیماری به شمار می رود.

واکسن کرونااز همان آغاز شیوع بیماری کرونا بسیاری از دانشمندان و شرکت های بزرگ پزشکی بر ساخت واکسنی برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری متمرکز شدند. سازمان بهداشت جهانی همواره به این نهادها هشدار می داد که سرعت برای ساخت این واکسن نباید باعث شود که کیفیت این واکسن تحت تاثیر قرار گیرد.

واکسن دانشگاه آکسفورد

دانشگاه آکسفورد به عنوان دانشگاهی پیشرو در جهان یکی از اولین نهادهای علمی بود که اقدام به ساخت واکسن کرونا کرد. شرکت آسترازنیکا با همکاری دانشگاه آکسفورد تحقیقات خود را بر ساخت این واکسن معطوف ساخت و در نهایت توانست واکسنی اثر بخش را تولید کند. این شرکت پس از انجام آزمایشات وسیع اعلام کرد که این تزریق در طی دو مرحله صورت می گیرد و دوز نخستین این واکسن تا 70 درصد از ابتلا به بیماری کرونا پیشگیری می کند. مرحله دوم تزریق این واکسن مقاومت بدن را تا 90 درصد در برابر این ویروس افزایش می دهد.  واکسن تولیدی این دانشگاه در مقایسه با واکسن های دیگر ارزانتر است و نگهداری از آن ساده تر است.

واکسن کرونا فایزر

فایزر نیز یک کمپانی قدرتمند تولید محصولات دارویی در آمریکا است و از ابتدای شیوع این بیماری تمرکز خود را بر ساخت واکسن مناسب برای واکسینه کردن بدن در برابر بیماری کرونا معطوف ساخت. در نهایت، این کمپانی چندی پیش اعلام کرد که توانسته است واکسن کرونا را تولید کند و مطالعات بالینی نشان می دهند که این واکسن تا 90 درصد از ابتلا به بیماری کرونا پیشگیری می کند. مدیران اجرایی این شرکت بر این عقیده بودند که تولید این واکسن پیروزی بزرگی برای بشریت به شمار می رود. اما چندی بعد از تزریق این واکسن گزارشاتی مبنی بر ابتلا به فلج بلز در میان برخی از افراد به وجود آمد و همین امر سبب بروز نگرانی هایی در میان مردم گردید.

آیا واکسن کرونا حساسیت زا است؟

پس از گزارش مبنی بر فلج بلز ناشی از تزریق واکسن کرونا فایزر، سوالاتی در این زمینه به وجود آمد که آیا استفاده از این واکسن ایمن است یا خیر؟!. به همین دلیل تولید کنندگان این واکسن دوباره به بررسی نتایج بدست آمده از مطالعات بالینی پرداختند. یافته های بدست آمده از انجام آزمایشات بر روی بسیاری از افراد نشان می داد که این واکسن بسیار اثر بخش بوده است، در نتیجه محققان تلاش کردند تا پاسخی به واکنش برخی از افراد به این واکسن داشته باشند. پس از بررسی های لازم در این زمینه مشخص گردید افرادی که از حساسیت های شدید رنج می برند نباید از واکسن کرونا فایزر استفاده کنند. به همین سازمان بهداشت جهانی هشدار داده است کسانی که حساسیت دارند نباید با استفاده از واکسن فایزر واکسینه شوند. محققان این شرکت در تلاش هستند تا با تحقیقات بیشتر این اشکال را نیز رفع کنند.

تا زمان رسیدن واکسن کرونا چه کاری باید انجام دهیم؟

آمارها نشان می دهند که از زمان اعلام شدن ساخت واکسن کرونا بسیاری از افراد دیگر به پروتکل های بهداشتی توجهی ندارند. اما سازمان بهداشت جهانی هشدار داده است که خطر شیوع این بیماری هنوز بسیار بالاست و واکسن به تمامی نقاط دنیا نرسیده است. بنابراین اگر می خواهید از سلامت خود در برابر این ویروس محافظت کنید باید استفاده از مکملهای تقویت سیستم ایمنی بدن را در صدر کارهای خود قرار دهید. استفاده از ماسک و ضد عفونی کردن محل نیز راهکارهای دیگری هستند که هنوز باید به قوت گذشته دنبال شوند تا زمانیکه تمامی افراد در برابر این ویروس واکسینه شوند.

جمع بندی

تا بدنیجا تلاش کردیم به این دلهره همگانی که آیا واکسن کرونا حساسیت زا است یا خیر پاسخ دهیم. اگر می خواهید برای خرید محصولات دارویی خود از جمله مکمل تقویت سیستم ایمنی بدن، خرید ماسک و مکمل تقویت قوای جنسی اقدام کنید، نیازی نیست خانه را ترک کنید. شما می توانید به راحتی از داروخانه آنلاین تمامی محصولات دارویی مورد نظر خود را سفارش دهید و در کمترین زمان ممکن آنها را درب منزل دریافت نمایید. مشاوره های داروخانه آنلاین در خدمت شما هستند تا توضیحات تکمیلی را به شما اعلام کنند.

 

دکمه بازگشت به بالا