اقتصادی

آمار عجیب واردات رسمی محصولات بهداشتی و آرایشی

بر اساس گزارش گمرک، در هشت ماهه امسال کمتر از 600 تن محصولات آرایشی و بهداشتی برای مراقبت از پوست و مو وارد کشورمان شد که بسیار کمتر از آنچه در نهایت در بازار عرضه شد، وارد کشور شد. از جمله این اقلام مانند خامه و صابون که از مناطق آزاد و یا به صورت قاچاق و یا به صورت عمده و با برندهای مختلف خارجی بسته بندی و در بازار عرضه می شود، به گفته مسئولان ذیربط ممنوع است.

به گزارش پرتال پارسی، بر اساس آمار گمرک، حجم واردات رسمی محصولات بهداشتی و آرایشی چندان چشمگیر نیست و بر اساس گزارش انجمن واردکنندگان، با وجود اینکه واردات اکثر این اقلام به صفر رسیده است. با ممنوعیت واردات بیش از 80 درصد محصولات آرایشی و بهداشتی، سطح عرضه محصولات این بخش ناشی از کاهش تولیدات خارجی نیست و این محصولات به قدری در بازار به وفور یافت می شوند که منشاء آنها مورد تردید است.

به عنوان مثال واردات انواع کرم ها و صابون ها و بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی ممنوع شد و به صفر رسید اما در بازار مصرف شاهد عرضه اکثر این محصولات توسط برندهای خارجی هستیم که طبق اعلام مراجع ذیربط مبدأ آنها آزاد است. زون ها یا محصولات قاچاق یا فله وارد کشور می شود و انواع مختلفی با برندهای خارجی بسته بندی و به فروش می رسد.

همچنین با وجود عرضه فراوان و متنوع شامپو با برندهای خارجی در بازار مصرف، تنها 80 تن از این محصول به صورت رسمی وارد کشور شد.

از سوی دیگر با وجود ممنوعیت واردات محصولات آرایش چشم، لب و لاک ناخن، این محصولات در بازار مصرف به صورت گسترده توسط برندهای خارجی عرضه می شوند.

طبق آمار گمرک در هشت ماهه سال جاری کمتر از 600 تن محصولات آرایشی و بهداشتی برای مراقبت از پوست و مو به کشورمان وارد شده که این میزان بسیار کمتر از محصولات عرضه شده و مصرف شده در بازار است.

بر اساس ابلاغیه گمرک، واردات صابون حمام و توالت، صابون گلیسیرین، صابون دارویی و پودر صابون صفر و ممنوع است. واردات محصولات ارگانیک سورفکتانت و شوینده های بدن به صورت مایع یا کرم نیز صفر و ممنوع شد.

واردات محصولات مراقبت از پوست از جمله کرم ها و ضد آفتاب ها نیز ممنوع است.

از دیگر محصولات آرایشی و بهداشتی، 278 تن ژل تزریقی و سایر محصولات زیبایی و آرایشی در هشت ماهه امسال وارد کشور شد که ارزش آن 22 میلیون دلار است.

بر اساس آمار گمرک، حجم واردات رژ لب، برق لب، مداد لب و سایر محصولات آرایش لب، لاک ناخن و لوازم آرایش ناخن و همچنین پنکیک و فونداسیون آرایشی صفر و ممنوع شد.

همچنین در هشت ماهه سال گذشته 6341 کیلوگرم شامپو از ایتالیا و سریلانکا وارد شد و در هشت ماهه امسال این میزان با 74 هزار و 255 کیلوگرم افزایش به 80 هزار و 596 کیلوگرم رسید که ارزش واردات آن برابر است. 260 هزار و 374 دلار.

من باید بگویم؛ در این مدت واردات انواع محصولات مرتبط با مو مانند اسپری مو، ژل، اتو مو، بیگودی و اتو شیمیایی صفر و ممنوع شد.

در بین محصولات آرایشی و بهداشتی واردات عطر و ادکلن افزایش یافت و در سال گذشته به 46 تن و در هشت ماهه امسال به 144 تن رسید که ارزش آن چهار میلیون و 696 هزار دلار بوده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا