عمومیکسب و کار ویژه

آسیب های احتمالی رینگ خودرو چیست

چرا رینگ ها مهم هستند؟

عملکرد اصلی رینگ های  کارخانه رینگ سازی این است که اهرم و همچنین یک پایه محکم برای ایجاد کند. یک رینگ خوب در کاهش اصطکاک، هندلینگ و همچنین مسافت پیموده شده تفاوت ایجاد می کند. البته که مزایایی جهت کاهش سر و صدا و هندلینگ بهتر را ارائه می ده‍د. رینگ های ماشین شما باید در شرایط عالی قرار داشته باشند تا لاستیک ها محکم روی آن ها قرار بگیرند و مشکلی نداشته باشند. در گذشته بیشتر لاستیک ها از تیوپ برای نگه داشتن هوا استفاده می کردند و لاستیک پوششی برای محافظت از آن بود. با این حال، امروزه تمام لاستیک های مدرن بدون تیوب هستند، بنابراین مهر و موم محکم لاستیک با رینگ بسیار مهم است. همچنین، اگر رینگ ترک خورده باشد یا مشکل دیگری داشته باشد، ممکن است در زمانی که انتظارش را ندارید لاستیک ها دچار مشکل شوند.

ابزار خودرو |اسپرت خودرو

رینگ ها چگونه آسیب می بینند؟

متداول ترین راه برای آسیب رسیدن به رینگ ها زمانی است که به یک جسم یا یک چاله عمیق برخورد می کنید. با این حال، اگر هنگام پارک کردن با جدول های کنار خیابان برخورد کنید ممکن است رینگ‌های شما آسیب ببینند. سرعت بالا و‌ بی توجهی به سرعت گیرها نیز به رینگ های شما آسیب می رسانند و آن ها را از بین می برند. سن و استفاده زیاد از دیگر عواملی است که نیاز به رینگ های جدید را افزایش می دهد. تمام رینگ ها با هر جنسی در طول زمان دچار آسیب و فرسودگی می شوند.

چه زمانی رینگ ها باید تعویض شوند؟

هر زمانی که رینگ‌های شما در معرض خطر قرار می‌گیرند، نمی‌توانند هوا را در خود نگه دارند یا باعث ایجاد مشکل در ترمز و هندلینگ می‌شوند، به این معنی است که باید تعویض شوند. یک رینگ فرسوده یا شکسته می تواند باعث آسیب های جبران ناپذیری شود. حتی اگر ترک جزئی هم روی رینگ ها مشاهده کردید بهتر است برای تعویض آن ها اقدام کنید اما اگر مطمئن نیستید که آیا رینگ ها نیاز به تعویض دارند یا خیر، از یک مکانیک راهنمایی بخواهید.

نکات انتخاب رینگ های جدید

ایمن ترین و کاربردی ترین راه برای انتخاب رینگ های جدید این است که جنس، مدل و برند رینگ را بدانید و سعی کنید انتخابی مناسب با خودروی خودتان را داشته باشید. می توانید رینگ خود را با رینگ های مشابه آن در بازار جایگزین کنید. با این حال، اگر بخواهید می‌توانید رینگ‌های سفارشی خود را داشته باشید تا ظاهری منحصربه‌فرد به خودروی خود ببخشید. در برخی از خودروها، حتی می‌توانید سایز رینگ را کمی بزرگ یا کوچک کنید تا ظاهر و هندلینگ مورد نظر خود را به دست آورید. همیشه مطمئن شوید که رینگ‌ها و لاستیک‌های شما سالم هستند زیرا اجزای ایمنی مهمی در ماشین هستند. اگر رینگ یا لاستیک خودروی شما دچار خرابی شده حتما برای عیب یابی آن را نزد یک تعمیرکار ماهر ببرید.

علائمی که نشان می دهند رینگ آسیب دیده است

رینگ های آسیب دیده قابل مشاهده ترین علامت برای چشم غیر مسلح هستند، اما اگر خرابی و آسیب در مکان هایی باشد که از دید خارج است، مانند سوراخ پیچ، ممکن است از ابزارهای تخصصی برای تشخیص آن استفاده شود. هنگام رانندگی در جاده های شیب دار، چاله ها و…احساس می کنید خودرو از جاده خارج می شود و لرزش دارد، علت این لرزش خودرو در این صورت مربوط به مشکل رینگ است. صدمات زیادی به رینگ ها وارد می شود اگر با سرعت بالا به چیزی برخورد کنید و به رانندگی طولانی در جاده های ناهموار و … بپردازید که این ضربه ها به راحتی روی رینگ ها تاثیر می گذارد. می توان آسیب های را با چشم غیرمسلح به سرعت دید. در برخی موارد، در روند تعمیر و نگهداری دیگر تجهیزات به طور نامحسوس مشکل رینگ آسیب دیده شده تشخیص داده می شود.

  • لرزش فرمان

لرزش نیز یک اتفاق رایج است که در مورد آسیب دیدن آج لاستیک و خرابی رینگ رخ می دهد. لرزش ها اغلب در هنگام رانندگی با سرعت بالا، خطرناک هستند و برای اطمینان از ایمنی، فورا خودرو را برای تعمیر به تعمیرگاه ببرید.

  • از دست دادن فشار تایر

به عنوان یک راننده، ضروری است که برای بازرسی منظم وسیله نقلیه خود وقت بگذارید. به محض این که متوجه کاهش فشار باد لاستیک شدید، بهتر است رینگ را بررسی کنید یا از یک تعمیرکار بخواهید آن را بررسی کند. کاهش فشار به این دلیل است که لاستیک و رینگ هردو دچار آسیب شده اند که در این حالت رینگ و لاستیک باهم مطابقت ندارند و هوا از لاستیک خارج می شود. با این حال، به دلیل آسیب دیدن رینگ، لاستیک شما نیز آسیب می بیند. رانندگی وسیله نقلیه با رینگ آسیب دیده خطرناک است و باید از رانندگی در این شرایط اجتناب کنید. با به خطر افتادن هندلینگ و کاهش فشار لاستیک، تصادف و انفجار آسان است.

  • رسیدگی به مشکلات خرابی رینگ

رینگ آسیب دیده روی لاستیک ها تاثیر می گذارد. هنگامی که رینگ شما سالم نباشد، لاستیک دیگر آن طور که باید حرکت نمی کند و این می تواند باعث مشکلات خفیف تا شدید هندلینگ شود. اگر احساس می کنید که ماشین شما معمولاً هنگام هدایت در هر جهت پاسخ نمی دهد، ممکن است به دلیل آسیب دیدن رینگ باشد. به طور مشابه، شما همچنین می توانید متوجه شوید که ترمز شما به خطر افتاده است. هنگامی که رینگ آسیب می بیند، لاستیک دیگر به درستی با ترمزها هماهنگ نمی شود. بنابراین، در حالی که ترمزها کاملاً سالم هستند، تماس مناسبی با لاستیک برقرار نمی کنند و این امر در عملکرد ترمز خلل ایجاد می کند. اگر ترمز را به طور ناگهانی فشار دهید، ممکن است متوجه کشیده شدن ماشین خود به یک طرف شوید و این نشانه رایجی از آسیب دیدن رینگ است.

  • تعمیر رینگ

در حالی که به تازگی لاستیک را باد کرده اید همچنان باد آن در حال کاهش است. رینگ های ماشین طوری طراحی شده اند که با لاستیک مطابقت داشته باشند. هنگامی که رینگ آسیب می بیند و از لاستیک دور می شود، می تواند باعث نشت هوا یا حتی فشار زیاد به لاستیک و همچنین صاف شدن آن شود. اگر باد لاستیک شما به سرعت در حال خالی شدن است و هر چند روز یا چند هفته یکبار آن را پر می‌کنید، ممکن است آسیبی به لاستیک‌ها وارد شده باشد که باعث نشتی آن می شود. اگر به رانندگی با این لاستیک ادامه دهید، ممکن است در معرض خطر انفجار جدی باشید، بنابراین باید فورا آن را تعمیر کنید.

لاستیک‌های شما بخش مهمی از ایمنی جاده هستند. نه تنها برای شما و سرنشینان، بلکه برای سایر کاربران جاده. عوامل متعددی از جمله ساییدگی و پارگی معمولی وجود دارد که باعث می شود رانندگان مجبور به تعویض لاستیک خودروهای خود شوند. در این جا برخی از عوامل اصلی وجود دارد که باید هنگام بازرسی لاستیک های خود در نظر بگیرید.

  • آج فرسوده

روش های مختلفی برای اندازه گیری آج لاستیک خودروی شما وجود دارد. محبوب ترین آن ها شامل استفاده از یک سنج اندازه گیری خاص است. در هر صورت، اندازه گیری تمام لاستیک ها و همچنین اندازه گیری چندین شیار از هر لاستیک مهم است. اندازه گیری آج فقط بررسی چند مایل نیست، بلکه به معنای تعیین این که آیا سایش ناهموار یک نگرانی است یا خیر می باشد. بسته به درجه سایش ناهموار، ممکن است بتوانید با مراقبت حرفه ای از رینگ ها و بالانس کردن لاستیک ها، علت را برطرف کنید. ممکن است لازم باشد لاستیک های خود را تعمیر کنید یا اگر سایش ناهموار آن قابل توجه است، لاستیک های جایگزین را برای ایمنی بیشتر انتخاب کنید. اگر آج لاستیک به طور یکنواخت اما زیاد فرسوده شده باشد، به لاستیک های نو نیاز خواهید داشت. لاستیک های کهنه و فرسوده چسبندگی کافی در جاده ها را ندارند و این مورد می تواند خطر تصادف را افزایش دهد. هنگامی که شرایط جاده به دلیل باران، برف، یخبندان و غیره نامناسب است، شرایط رانندگی بسیار سخت می شود.

  • قرار گرفتن در معرض عناصر

این تنها جاده نیست که می تواند ضرر لاستیک های شما را به همراه داشته باشد. حتی اگر مجموعه‌ای از لاستیک‌های کاملاً نو بخرید و ماه‌ها یا سال‌ها از آن‌ها استفاده نکنید، متوجه خواهید شد که چگونه آب و هوا بر وضعیت آن ها تأثیر می‌گذارد. اشعه ماوراء بنفش خورشید می‌تواند باعث تغییرات ساختاری تایرها شود، همانطور که گرما می‌تواند باعث تغییرات ساختاری تایرها شود. اگر به هر دلیلی قصد دارید مجموعه‌ای از لاستیک‌های اضافی را ذخیره کنید، مطمئن شوید که این کار را در مکان مناسبی انجام دهید و قبل از نصب آن‌ها در وسیله نقلیه خود، برای بررسی آن‌ها وقت بگذارید. مواظب لاستیک های ترک خورده باشید که ممکن است فشار لاستیک را نیز حفظ نکنند.

  • عمر لاستیک

برخی از مردم ممکن است تحت این تصور باشند که اگر زیاد رانندگی نکنند و ماشین خود را در گاراژ نگهداری کنند، لاستیک‌های خودرویشان برای سال‌های زیادی سالم خواهد بود. واقعیت امر این است که زمان همیشه راهی برای تأثیرگذاری بر همه مواد را دارد و ترکیبات موجود در لاستیک ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. بسته به سازنده لاستیک، تعویض هر شش تا ده سال برای انواع لاستیک ها توصیه می شود. اگر لاستیک‌های خودروی شما چند سالی است که تعویض نشده اند ممکن است زمان آن رسیده باشد که لاستیک های نو را جایگیزین تایرهای آسیب دیده کنید.

  • آسیب های دیگر

بسیاری از مردم در مورد لاستیک های خود به ساییدگی و پارگی طبیعی فکر می کنند. با این حال، لاستیک شما ممکن است در مناطقی غیر از آج دچار سایش و آسیب شود. دیواره لاستیک شما نیز باید به طور منظم بررسی شود. اگر متوجه ترک‌ها یا آسیب‌های دیگر شدید، زمان تعویض لاستیک‌ها فرا رسیده است. گاهی اوقات سوراخ های ناشی از اجسام تیز مانند میخ قابل ترمیم هستند. بهتر است همیشه از یک تعمیرکار حرفه ای برای انجام چنین تعمیراتی استفاده کنید.

  • ناهماهنگی چرخ

مشکلات بالانس نبودن رایج هستند و در صورت عدم بررسی می توانند تایرهای شما را خراب کنند. هنگامی که به چیزی برخورد می کنید، نیروی ضربه باعث می شود چرخ در جهت دیگری حرکت کند. سپس لاستیک ضربه خورده با 3 چرخ دیگر خودروی شما هماهنگ نیست و این منجر به مشکلات فرمان می شود. در صورت عدم تعمیر رینگ ها ممکن است با گذشت زمان مشکل بدتر شود و صاف نگه داشتن خودرو در حین رانندگی دشوار شود.

مواد استفاده شده در ساخت رینگ

رینگ‌ها توسط سه ماده اصلی تولید می شوند: فولاد، آلومینیوم و کروم، شما همچنین می توانید رینگ های آلومینیومی یا آلیاژی منیزیمی را پیدا کنید. رینگ های استیل نوعی قدیمی هستند همچنین بیشتر رینگ های استاندارد قبلاً از فولاد ساخته می‌شدند، اما سازندگان برای افزایش بهره‌وری سوخت به سمت فلزات سبک‌تر رفتند. رینگ های فولادی که بیشتر به عنوان رینگ های 17 اینچی یافت می شوند، حدود 80 درصد ارزان تر از رقبا هستند.

تاریخچه رینگ

رینگ های آلومینیومی بسیار سبک تر از فولاد هستند، آن ها معمولاً با مقداری نیکل آلیاژ می شوند. رینگ های آلومینیوم یا آلیاژ منیزیم بادوام، بسیار مقرون به صرفه، مناسب و بسیار محبوب هستند. آن ها سبک تر از آلیاژهای آلومینیوم-نیکل هستند و به همین دلیل سبک ترین رینگ های موجود در بازار محسوب می شوند. رینگ‌های کرومی از ابتدای پیدایش خود در دهه 1960 تا اوایل این قرن مد روز بوده اند. کروم یک فلز جامد نیست، بلکه یک پوشش کاربردی در انتخاب رینگ است. آن ها کمی سنگین تر از سایر گزینه های رینگ هستند، اما در برابر زنگ زدگی مقاومت خوبی نشان می دهند. با این حال، آن ها به راحتی خراشیده می شوند، همچنین برخی روکش‌های کروم از برخی مواد شیمیایی خطرناک استفاده می‌کنند، بنابراین در برخی از کشورها ممنوع شده‌اند. اسپینرها در رنگ های مختلف موجود هستند، اما مانند گذشته رایج نیستند. رنگ های سفید، سیاه و قرمز اغلب توسط تولیدکننده ارائه می شدند که با رنگ خودرو نیز مطابقت داشتند. اکنون که دسته ای از مواد در انواع مختلف برای ساخت رینگ در بازار وجود دارد اجازه دهید کمی عمیق تر به ساخت و انتخاب رینگ نگاه کنیم.

مشخصات و اندازه رینگ

برای داشتن رینگ متناسب با خودرو و ظاهر مناسب آن، باید سه شرط را رعایت کنید. اندازه رینگ و اندازه تایر (قطر) باید باهم مطابقت داشته باشند. اگر لاستیک های 17 اینچی دارید، به رینگ های 17 اینچی نیاز دارید.

فاصله داخلی گلگیر بسیار مهم است، به خصوص اگر اندازه رینگ خود را افزایش دهید. برای رینگ‌های بزرگ‌تر شما باید مشخصات جانبی لاستیک را کاهش دهید تا قطر خروجی مناسب حفظ شود. الگوی پیچ و مهره را با رینگ های ماشین خود مطابقت دهید. اگر الگوی پیچ رینگ با توپی لاستیک مطابقت نداشته باشد، مشکل ساز می شود. بررسی کنید که آیا پنج مهره دارید یا شش مهره، و مطمئن شوید که همه چیز در جای خود قرار دارد.

راهنمای مختصری در مورد انواع رینگ

متخصصان خودرو از اهمیت داشتن رینگ مناسب با خودروی شما را در این جا بیان می کنند. رینگ های ماشین مشخصات و کشش لاستیک را تعیین می کنند که در تاثیرگذاری بر عملکرد ماشین شما ضروری است. افراد سعی می کند تصمیم بگیرند که چه رینگ هایی برای خودروی آن ها مناسب تر است. ابتدا باید موادی که رینگ ها از آن ساخته شده اند و این که چگونه بر عملکرد ماشین شما تأثیر می گذارد را در نظر بگیرید. سه مورد از رایج ترین آن ها فولاد، آلیاژ و کروم است. تفاوت های مهمی بین این سه مورد وجود دارد که باید آن ها را بررسی کننید تا بدانید کدام نوع برای شما مناسب تر است. دانستن این که رینگ های شما چگونه ساخته شده‌اند، و از چه چیزی ساخته شده‌اند، مهم است. نوع رینگ هایی که باید استفاده کنید معمولاً به نوع ماشینی که دارید بستگی دارد. یادگیری ساخت رینگ هرگز آسان نبوده است. با این حال، اگر می‌خواهید بیشتر در مورد رینگ‌ها بدانید، با ما همراه شوید. در زیر یک راهنمای مختصر و در عین حال جامع در مورد انواع رینگ ارائه شده است.

  • رینگ های فولادی

رینگ های فولادی به دلیل مقرون به صرفه بودن گزینه ای محبوب هستند و معمولاً به طور پیش فرض در اکثر خودروها استفاده می شوند. آن ها همچنین بادوام ترین رینگ های موجود هستند و در صورت استفاده خیلی زیاد و نادرست دچار ترک خوردن یا فرورفتگی می شوند. حتی زمانی که رینگ ماشین شما به نوعی تاب خورده باشد، می توانید آن را در جای خود تعمیر کنید. رینگ های فولادی سنگین تر از انواع دیگر هستند همچنین، پایداری عالی دارند. آن ها گزینه ایده آلی برای شرایط آب و هوایی مانند برف یا باران هستند. با این حال، برخی از مولفه‌ها وجود دارند که می‌توانند این رینگ‌ها را تا حدودی کمتر از بقیه محبوب کنند.

یکی از این موارد این است که وزن رینگ های فولادی می تواند بر شتاب و قدرت خودرو تأثیر بگذارد. آن ها همچنین باعث سستی در ترمزهای شما می شوند. یکی دیگر از نکات منفی رینگ های فولادی این است که می توانند کارایی سوخت شما را به حداقل برسانند. این رینگ ها مزایا و معایبی دارند، اما مقرون به صرفه بودن و دوام آن ها را به انتخابی ایده آل برای بسیاری از افراد تبدیل می کند. همان طور که در بالا ذکر شد، آن ها گزینه های عالی برای وسایل نقلیه سنگین تر و همچنین جاده هستند.

  • رینگ های آلیاژی

رینگ های آلیاژی از انواع فلزات سبک ساخته می شوند که ماده غالب آن آلومینیوم است. به عقیده بسیاری، آن ها گزینه جذاب و مدرن تری هستند. وزن آن ها به طور قابل توجهی کمتر از رینگ های فولادی است که می تواند هندلینگ ماشین شما را نرم تر کند. بخشی از این به دلیل هدایت حرارتی برتری است که این رینگ ها ارائه می دهند. رینگ های آلیاژی نیز برای افزایش طول عمر لاستیک شما شناخته شده اند که این یک ویژگی خوشایند است. چیزی که برخی آن را منفی می دانند این است که رینگ های آلیاژی معمولاً قیمت بیشتری نسبت به همتایان خود دارند. البته کیفیت خوبی در برابر قیمت بالای خود ارائه می دهند.

فرآیند ساخت و همچنین مواد مورد استفاده، قیمت تمام شده این رینگ ها را افزایش می دهد. با این حال، تأثیر آن ها بر طول عمر تایرهای شما، و همچنین عملکرد بهبود یافته آن ها، ممکن است قیمت آن را ارزشمند کند. آخرین نکته ای که باید در نظر گرفت این است که رینگ های آلیاژی به اندازه رینگ های فولادی بادوام نیستند. شرایط جاده می تواند تأثیر مضری بر رینگ های آلیاژی شما داشته باشد. اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که خیابان ها ناهموار هستند، بهتر است از این گزینه صرفه نظر کنید و از رینگ های فولادی استفاده کنید. با این حال، اگر به دنبال سواری سبک و نرم هستید این ها انتخاب خوبی برای شما هستند.

  • رینگ کروم

یک گزینه فوق العاده جذاب برای علاقه مندان به خودرو، رینگ های کرومی هستند که روی رینگ های دیگر، معمولاً رینگ های آلیاژی، اعمال می شود. رینگ های کروم به طور کلی گزینه ای صرفاً برای زیبایی هستند که توسط افرادی که از زیبایی ظاهری خودرو خود لذت می برند ترجیح می دهند آن ها را خریداری کنند. خریداران خودروهای لوکس و اسپورت معمولاً از روکش‌های کرومی استفاده می‌کنند. رینگ‌های کروم، در حالی که تقریباً در برابر خوردگی شکست‌ناپذیر هستند و طول عمر بهتری دارند که چندین دهه طول می‌کشد، اما نسبت به سایر گزینه‌ها نیاز به مراقبت بیشتری دارند. تعمیر رینگ های کرومی می تواند گران باشد، بنابراین در صورت امکان از آسیب دیدن جلوگیری کنید. اگر رینگ های کرومی دارید، بهتر است مرتباً آن ها را بشویید و براق کنید. قبل از پرداختن به پولیش، حتما آن ها را به طور کامل تمیز کنید. برای این که رینگ ها را مانند زمانی که برای اولین بار خریدید براق کنید، وقتی به پایان تمیز کردن خود رسیدید، آن ها را واکس بزنید. می توانید مطمئن باشید که اگر این گزینه را انتخاب کنید، مطمئناً در میان ماشین های دیگر خودروی شما برجسته خواهد بود

منبع : https://ringetehran.com/

دکمه بازگشت به بالا