پارچه برای دوخت روفرشی

افراد با تجربه و خبره در زمینه دوخت انواع لباس یا بافت قالیچه و پارچه مناسب بالش طبی و … را میشناسند، حتما از اهمیت جنس پارچه برای دوخت هر نوع منسوجاتی آشنایی دارند. این افراد خیلی خوب می دانند که چه نوع پارچه ای برای دوخت روفرشی کشدار مناسب تر است.

Fabric for sewing rugs.

اما تکلیف افرادی که خیلی در این مورد تخصص ندارند چه می شود؟ قطعا تعداد زیادی از افراد هم هنوز جنس مناسب برای روفرشی را نمی دانند. بنابراین با توجه به این که قیمت روفرشی کشدار بیشتر از مدل های عادی روفرشی است، باید در انتخاب جنس مناسب روفرشی کشدار دقت کنید.اگر در بازار قدم بزنید، متوجه تنوع زیاد جنس ها و مدل های پارچه می شوید؛ اما برای آن که بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید، در ادامه این مطلب از یزد نساج همراه ما باشید.

پارچه مناسب برای دوخت روفرشی چیست؟

به طور کلی پارچه هایی که برای دوخت  در بازار وجود دارد، شامل موارد زیر می شود:

1.پارچه پلی استر

یکی از متداول ترین پارچه ها برای دوخت روفرشی، از نوع پلی استری است. این مدل پارچه پرز ندارد و ماندگاری تقریبا مناسبی دارد. از طرفی قیمت پارچه پلی استری نسبت به تمامی پارچه های دیگر، کمتر است.

اما باید توجه کنید که خیلی برای روفرشی کشدار پیشنهاد نمی شود؛ چرا که به سرعت چروک می شود و نرمی آن کمتر است. بنابراین با نشستن طولانی مدت روی آن، احساس خستگی پیدا می کنید.از طرفی اگر در حرارت بالا شسته شود، به الیاف ها و جنس خود پارچه آسیب وارد می شود. بیشترین کاربرد این جنس، برای زیر سفره ای است؛ اما باز هم می توانید برای اتاق یا مکان های دیگر هم از آن استفاده کنید.

  1. پارچه ابریشم

بر خلاف مدل قبلی، پارچه های ابریشمی جزو گران قیمت ترین مدل های پارچه برای روفرشی است. این مدل از روفرشی ها پرز بسیار کمی دارند و در طرح و رنگ های مختلفی به بازار عرضه می شوند.

پارچه ابریشم بسیار نفیس است و برای استفاده های معمولی، خیلی متداول نیست؛ چرا که با دوخته شدن روفرشی، باید آن را هر چند وقت یکبار شستشو دهید. البته کیفیت پارچه ابریشمی، فوق العاده زیاد است؛ اما از نظر میزان نرمی و لطافت، بستگی به نوع ابریشم پارچه دارد. اگر می خواهید به سالن پذیرایی خود جلوه بسیار شیک و مجللی هدیه دهید، این مدل پارچه را برای دوخت روفرشی استفاده کنید.

  1. پارچه مخمل

روفرشی های مخمل، جزو پر کاربردترین و زیباترین مدل پارچه در بازار است. این پارچه ها میزان نرمی و لطافت قابل توجهی دارند و برای استفاده در مکان های مختلف، مناسب هستند. همچنین روفرشی هایی که با این مدل پارچه دوخته می شود، دارای پرز و کرک است. بنابراین در زمستان ها به گرمی محیط خانه هم کمک می کند. البته باید بدانید که با توجه به کاربردهای متنوع پارچه مخمل و ترکیب آن ها با نخ های دیگر، روفرشی های ترکیبی مخمل هم تولید شده است که به آن ها اشاره می کنیم:

  • پارچه مخمل ابریشم: ترکبی از پارچه مخمل و ابریشم، قطعا جلوه فوق العاده جذاب و لوکسی را ایجاد می کند. این مدل پارچه چیزی بین قیمت پارچه مخمل و ابریشم است و طرفداران بیشتری دارد. همچنین طرح و مدل های این پارچه هم بسیار جذاب است. شما می توانید انواع طرح و نقش این مدل از روفرشی را در سایت  مشاهده کنید.
  • پارچه مخمل زرکدار: اگر می خواهید روفرشی شما کمی رزق و برق بیشتری پیدا کند و از حالت ساده در بیاید، پارچه های مخمل زرکدار را انتخاب کنید. این مدل از پارچه ها ترکیبی از نخ های زرکدار است که تقریبا بافت پارچه را زبر تر می کند. البته دوام آن ها هم متناسب با کیفیت نخ های زرکدار به کار رفته در آن مشخص می شود.

4.پارچه شانل

اگر به دنبال جایگزین مناسبی برای فرش خود هستید، پیشنهاد می کنیم که این مدل پارچه را بخرید. البته باید بدانید که پارچه شانل هم تقریبا زیر مجموعه ای از پارچه های مخمل محسوب می شود؛ اما مدل سنگین تری نسبت به روفرشی های مخمل دارد. پارچه های شانل هم پرز دارند و نرمی و لطافت آن ها زیاد است.البته مدل دیگری از پارچه شانل هم شامل نخ های معمولی می شود؛ اما اگر می خواهید ضخامت روفرشی شما بیشتر شود، از پارچه دو شانل استفاده کنید. البته وزن روفرشی دو شانل هم نسبت به مدل های دیگر بیشتر است. این مدل از پارچه ها و روفرشی های کشدار، بیشتر به فرش های عادی شبیه است؛ از همین رو در تمامی قسمت ها خانه کاربرد دارد.

انواع روفرشی کشدار را از کجا بخریم؟

اگر قصد دوخت روفرشی را دارید، می توانید با مشاهده انواع پارچه های مخصوص به روفرشی، بهترین مدل خود را انتخاب کنید. اما پیشنهاد می کنیم که برای اطمینان خاطر از دوخت اصولی و باکیفیت روفرشی کشدار، به سراغ تولیدی های معتبر در این زمینه باشید؛ چرا که قیمت پارچه های روفرشی هم گران است. در نتیجه اگر نتوانید به درستی روفرشی را بدوزید، هزینه خود را بیهوده صرف کرده اید.

امروزه فروشگاه های اینترنتی مختلف از جمله بردیا نساج، با سلام و یزد نساج در زمینه تولید انواع روفرشی کشدار فعالیت می کنند. اما اگر به دنبال قیمت های مناسب و پشتیبانی قوی هستید، حتما به وبسایت یزد نساج سر بزنید.این وبسایت نه تنها در زمینه فروش روفرشی کشدار و ساده فعالیت دارد؛ بلکه حتی شما می توانید انواع ، پرده پانچی یا کاور تشک کشدار را هم از این فروشگاه به آسانی تهیه کنید.

جان کلامدیگر نیازی نیست برای خرید روفرشی کشدار کلی هزینه بپردازید؛ چرا که خودتان به راحتی می‌توانید آن را در خانه بدوزید.

برای خانه‌های پرجمعیت روفرشی جزو وسیله‌های ضروری به شمار می‌آید؛ چرا که از کثیف و لک شدن فرش، به ویژه فرش‌های رنگ روشن جلوگیری می‌کند؛ امروزه روفرشی‌ها از تنوع بسیاری برخوردار هستند به گونه‌ای که می‌تواند هر سبک و سلیقه‌ای را پوششش دهند. جدیدترین مدل روفرشی که در بازار از محبوبیت بالایی برخوردار است، روفرشی‌های کشدار است؛ این مدل روفرشی مزایای بسیاری دارد، اما به نسبت سایر روفرشی‌های معمولی قیمت بالاتری دارد؛ برای داشتن این مدل روفرشی نیازی به پرداخت هزینه بالایی نیست چرا که شما هم به راحتی می‌توانید با یادگیری نحوه دوخت روفرشی کشدار ، زیباترین آن را برای خود تهیه کنید. برای آشنایی با آموزش دوخت روفرشی کشدار ، تا پایان این مطلب با همراه باشید.

پارچه مناسب برای دوخت روفرشی کشدار

انتخاب پارچه مناسب یکی از مهم‌‌ترین نکاتی است که باید هنگام دوختن روفرشی کشدار به آن توجه داشت. پارچه‌ مناسب برای دوخت روفرشی کشدار ترک ، باید تراکم بالایی داشته باشد در غیر این صورت روفرشی شما کیفیت لازم را نخواهد داشت؛ به طور کی بهترین نوع پارچه برای این مدل روفرشی، مخمل شانل و مخمل پورش است. چنانچه سعی کنید از پارچه مخمل شانل استفاده کنید بهتر است؛ چرا که این پارچه مقاومت بیشتری نسبت به مخمل پورش دارد.

طریقه دوخت روفرشی کشدار

داشتن یک روفرشی کشدار می‌تواند به مرتب‌تر دیده شدن خانه شما کمک کند؛ چرا که این مدل روفرشی جمع نمی‌شود و ظاهری شبیه به فرش دارد؛ در صورتی که شما از طرح فرش خود خسته شده باشید می‌توانید با دوخت روفرشی کشدار، ظاهری شیک به خانه  خود ببخشید. برای دوخت روفرشی کشدار تنها کافی است مراحل زیر را به دقت انجام دهید.

وسایل مورد نیاز

  • روفرشی
  • یک تخته فرش
  • نخ
  • سوزن
  • کش عریض (تقریبا ۲ متر)

روش دوخت روفرشی کش دار

این مدل روفرشی کش دار در چهار گوشه خود کش‌هایی تعبیه می‌شود که قابلیت کشسانی دارند و زیر فرش پنهان می‌شوند. ابتدا باید طول و عرض فرش را به خوبی اندازه بگیرید؛ توجه داشته باشید که طول فرش را از ریشه‌ها اندازه بگیرید و از هر طرف حدود 15 سانت به عنوان درز در نظر بگیرید. بعد از اینکه پارچه را برش زدید، آن را روی فرش پهن می‌کنید و قسمت گوشه‌ها را یک مربع تا حدود یک سانت خالی نگه دارید.

بعد از اینکه این قسمت از پارچه را دوخت زدید، دور تا دور روفرشی را لیفه بدوزید تا بتوانید کش را از درون آن عبور دهید. برای اندازه‌گیری کش نیز، دور تا دور روفرشی را اندازه بگیرید و از عدد به دست آمده 40 سانت را کم می‌کنید. حال گوشه‌ای از لیفه را که باز گذاشته‌ای کش را با کمک یک سنجاق‌سر عبور دهید و در نهایت انتهای لیفه را با چرخ دوخت بزنید. برای قرارگیری بهتر روفرشی روی فرش، وسط روفرشی را با استفاده از یک کش پهن بدوزید؛ این کش هنگام پهن کردن روفرشی، در وسط فرش قرار می‌گیرد.

پیشنهاد مطالعه:

همه افراد به دنبال خرید ماندگار و طولانی مدت پارچه برای دوخت روفرشی هستند؛ اما با توجه به تنوع پارچه های موجود در بازار، پیدا کردن بهترین مدل و طرح کمی سخت تر است. بنابراین با توجه به دغدغه مشتریان درباره پیدا کردن بهترین جنس، ویژگی های انواع پارچه را به شما معرفی کردیم.شما می توانید برای مشاهده روفرشی های کشدار با انواع پارچه مختلف، به وبسایت buy textiles مراجعه کنید. سپس با توجه به قیمت ها و سلیقه شخصی خود، نمونه مورد نظر را در چند دقیقه بخرید.

 

دکمه بازگشت به بالا