نکات ضروری در انتخاب تعمیرکار مبل

در این مطلب می‌خواهیم به توضیح نکات ضروری در انتخاب تعمیرکار مبل بپردازیم. این نکات را لازم است هر یک از ما بدانیم تا زمانی که برای به تعمیرگاه مراجعه می کنیم آگاهی کامل برای انتخاب یک تعمیرکار خوب داشته باشیم. بسیاری از افراد این تفکر را دارند که وقتی می توانند به راحتی مبل های جدید و نو بخرند چه نیازی به تعمیر مبل های فرسوده است. بهتر است بدانید که مبل ها به دلیل استفاده زیادی که در منازل دارند، پس از مدتی دچار آسیب می شوند.

تعمیرکار |مبل

نکات مهم برای انتخاب تعمیرکار مبل

گاه این آسیب سطحی و جزئی است و بعضی وقت ها آسیب بسیار زیاد است و نیاز به یک تعمیر کلی دارد. مبل های شما هر چقدر هم که مرغوب و گران قیمت باشند. باز هم پس از مدتی خراب می‌شوند.

امروزه با افزایش بسیار زیاد قیمت مبلمان اکثریت افراد توان مالی تعویض مبل های خود در فواصل زمانی نزدیک به هم  ندارند. از طرفی زمانی که مبل آسیب ببینند به علت راحت نبودن آن و شکیل نبودن ظاهرش نیاز به درست کردن دارد. بنابراین، برای تعمیر و نو‌کردن مبلمان منزل یا محل کار نیاز است که به یک تعمیرکار خوب و با تجربه مراجعه کنید.

بررسی سابقه فعالیت کارگاه تعمیر مبلمان

یکی از نکات ضروری در انتخاب تعمیرکار مبل تجربه و سابقه کار اوست. خیلی ها ممکن است فکر کنند که این موضوع اهمیتی ندارد و بدون توجه به آن مبل های خود را به هر تعمیرکاری بدهند.

نکته ای که وجود دارد، این است که تعمیرکاران با تجربه مبل های مختلفی را تعمیر کردن و از هر کدام مهارتی را کسب کرده اند، در نتیجه تجربه بسیاری برای انواع تعمیرات دارند و در صورتیکه مبل شما مشکل خاصی داشته باشد می دانند که چطور باید آن را حل کنند. در مورد تعمیرکار مبل هم مانند هر شغل دیگری سابقه فعالیت زیاد باعث حرفه ای شدن فرد می شود. بنابراین، شما می‌توانید هرگونه مبلمان خود را با خیال راحت به آن ها بسپارید و نگران نباشید که آسیبی به مبل تان وارد شود.

بررسی نمونه کارهای تعمیرکار مبل

دومین نکته ای که در انتخاب تعمیرکار مبل باید به آن توجه کنید، بررسی نمونه کارهای مختلف آن تعمیرکار یا کارگاه است. این مورد به شما کمک می کند تا به طور دقیق به مهارت و ظرافت کار او پی ببرید.

فقط توجه داشته باشید، که مبل هایی را مورد بررسی قرار دهید که مانند مبل های شما باشند. برای مثال اگر می خواهید مبل های چوبی خود را تعمیر کنید نمونه کارهایی در این زمینه ببینید. نکته دیگر نوع پارچه مبلی است که قرار است تعویض کنید.

گاه برخی از تعمیرکاران در نوع خاصی از پارچه مبل مهارت دارند. مثلاً مبل های کتان را نسبت به مبل های چرمی بهتر تعویض میکند. در این مورد هم نمونه هایی با پارچه مشابه مبل خود را حتماً ببینید. با رعایت نکات ذکر شده  می توانید مبل های خود را به صورت کاملا اصولی و ماهرانه تعمیر کنید. در صورت نیاز برای تعمیر مبلمان خود میتوانید با کارشناسان تعمیر مبل چوبین پارس تماس بگیرید و از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

استعلام قمیت و بررسی دستمزد و اجرت تعمیرات

دستمزد از نکات ضروری در انتخاب تعمیرکار مبل است و شاید اولین نکته‌ای باشد که در زمان تعمیر به آن توجه می کنید. اکثر افراد می خواهند که با هزینه کمتر مبل های خود را تعمیر کنند. باید گفت بهترین کار این است که علاوه بر توجه به دستمزد به مهارت تعمیرکار هم توجه کنید و هیچگاه به صرف دستمزد کم مبل های خود را به دست تعمیرکار نسپارید.

بهترین کار این است که مهارت و نمونه کار آن تعمیرگاه را ببینید و با دیگر همکاران وی مقایسه کنید. در نتیجه انتخابی درست خواهید داشت. این نکته را فراموش نکنید که هر چه تعمیرکار ماهر تر باشد به همان میزان دستمزد بیشتری نیز دریافت می کند و درنهایت مبل شما با کیفیت بیشتری تعمیر خواهد شد.

البته برخی از افراد ممکن است با خود بگویند چه نیازی به مراجعه به تعمیرکار است وقتی که به راحتی می توانیم مبل های جدید و نو را جایگزین مبل های فرسوده و یا آسیب دیده کنیم.

اگر شما نیز چنین فکری در سر دارید بهتر است بدانید که خواه یا ناخواه مبل ها پس از مدتی به هر دلیلی نیاز به تعمیر خواهند داشت حال ممکن است این تعمیر جزئی باشد و یا به دلیل آسیب های بسیار زیاد نیاز به یک تعمیر اساسی داشته باشد. توجه داشته باشید که هیچ استثنایی وجود ندارد و همه مبل ها پس از مدتی دچار آسیب هایی می شوند حتی اگر مبل های شما بسیار مرغوب و گران قیمت باشد.

از طرفی دیگر نیز با افزایش چشم گیر قیمت مبلمان، بسیاری از افراد توانایی خرید مبل های جدید را در فواصل زمانی کوتاه ندارند در نتیجه جهت تعمیر و یا نونوار کردن مبل های خود حتما باید به تعمیرکاری حرفه ای و باتجربه مراجعه کنند.

حال که به اهمیت آشنایی با نکات ضروری در انتخاب تعمیرکار مبل پی بردید در ادامه مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه شود را مورد بررسی قرار می دهیم:

سابقه فعالیت: سابقه فعالیت تعمیرکار یکی از نکات ضروری در انتخاب تعمیرکار مبل است؛ بسیاری از افراد اصلا به این نکته توجهی ندارند و به محض پیدا کردن یک تعمیرکار مبل های خود را به دست او می سپارند اما بهتر است بدانید که هرچه سابقه فعالیت یک تعمیرکار بیشتر باشد درنتیجه در حین تعمیر مبل های مختلف تجربه و مهارت بسیاری کسب کرده است و در صورت مواجه شدن با چالش های مختلف بسیار بهتر از تعمیرکاران تازه کار توانایی حل آن ها را دارد. از طرفی دیگر نیز تعمیرکاران با سابقه فعالیت زیاد در تعمیر انواع مبل خبره و حرفه ای شده اند و افراد می توانند با خیالی آسوده مبل های با ارزش و گرانبهای خود را جهت تعمیر به دست آن ها بسپارند.

بررسی نمونه کار های مختلف: بررسی نمونه کار های مختلف بهتر از هر نکته و مسئله دیگری سبب می شود شما بتوانید مناسب ترین و بهترین تعمیرکار را انتخاب کنید چرا که شما با بررسی نمونه کار های مختلف یک تعمیرکار به طور کامل به میزان مهارت او پی خواهید برد.

توجه داشته باشید که همواره با توجه به نوع مبل خود نمونه کار های مشابه را بررسی کنید به عنوان مثال اگر شما به دنبال تعمیر مبل های راحتی خود هستید پس بهتر است نمونه کار های مربوط به مبل های راحتی را ببینید. نکته دیگر این است که در تعویض پارچه مبلی، مهارت بعضی از تعمیرکاران و یا رویه کوب ها گاهی در برخی پارچه ها بیشتر است به عنوان مثال ممکن است تعمیرکاری مهارت بیشتری در تعویض چرم نسبت به پارچه کتان داشته باشد.

دستمزد: دستمزد تعمیرکار از دیگر نکات ضروری در انتخاب تعمیرکار مبل است که معمولا همه افراد در وحله اول به آن توجه می کنند چرا که می خواهند با هزینه ای کم مبل های خود را تعمیر کنند. شما باید تعمیرکاری را انتخاب کنید که علاوه بر تعمیر حرفه ای مبل، دستمزد مناسبی نیز دریافت کند در نتیجه هیچگاه دستمزد کم تعمیرکار را ملاک انتخاب تعمیرکار قرار ندهید و با توجه به مهارت و همچنین مقایسه دستمزد او با دیگر تعمیرکاران، نسبت به انتخاب یا عدم انتخاب یک تعمیرکار اقدام کنید البته لازم به ذکر است که هر چه تعمیرکار ماهرتر باشد دستمزد بیشتری نیز دریافت خواهد کرد.

قبل از اینکه بخواهید برای تعمیر مبل اقدامی انجام دهید و با جایی تماس بگیرید، ابتدا با جزئیات و نکات مهم در این زمینه آشنا شوید. در این مطلب تصمیم داریم نکات مهم در تعمیرات مبل را به شما آموزش دهیم تا در صورت خرابی مبل هایتان بتوانید اقدامات صحیحی انجام دهید.

زمانی که مبلمان منزل به آسیب یا فرسودگی دچار می شود، شما دو انتخاب پیش روی خود دارید:

راهکار اول؛ اینکه تعمیر مبلمان خود را به یک تعمیرکار ماهر و مجرب بسپارید تا با مهارت و تخصص بالای خود، مبل هایتان را به صورت کامل اصولی تعمیر نماید.

راهکار دوم؛ اینکه برای جلوگیری از هزینه های اضافی، خودتان دست به کار شوید و نسبت به تعمیر مبل هایتان اقدام نمایید.

اگر تجربه و مهارت کافی ندارید , دست به کار نشوید

تعمیر مبل یک کار اصولی است و به مهارت زیادی نیاز دارد. در صورتی که تصمیم داشته باشید تعمیر مبل هایتان را خودتان انجام دهید، باید اطلاعات کاملی از نحوه تعمیر مبل به دست آورید. با توجه به قیمت بالای مبلمان , استفاده از آزمودن صحیح و خطا برای تعمیرات لوازم خانگی کار درستی به نظر نمی آید.

متاسفانه برخی از افراد بدون اینکه در خصوص تعمیر مبل تخصص یا اطلاعاتی داشته باشند دست به کار می شوند و در اکثر مواقع نه تنها مبل ها را تعمیر نمی کنند، بلکه به قسمت های دیگر آن هم آسیب خواهند زد.

در ادامه نکاتی به شما آموزش می دهیم و سعی می کنیم اطلاعاتی در خصوص به صورت اصولی در اختیار شما قرار دهیم تا اگر قصد داشتید خودتان مبل هایتان را تعمیر کنید، این کار را بدون هیچ آسیبی انجام داده و مبل ها را به صورت صحیح و اصولی تعمیر کنید.

مهمترین نکات قبل از تعمیرات مبل که باید بدانید

قبل از هر اقدامی شما باید بررسی کنید که آیا مبل ارزش تعمیر دارد یا خیر. چرا که برخی از مبل ها به قدری فرسوده شده اند که تعمیر آن ها هیچ فایده ای نداشته و فقط هدر دادن وقت و هزینه می باشد.

ممکن است از خود بپرسید چطور باید بفهمیم مبل ما ارزش تعمیر دارد؟ برای فهمیدن این موضوع باید مطمئن شوید که کلاف مبل سالم است یا آسیب آن خیلی هم جدی نیست. نکته بعدی اطمینان از جنس است. قبل از تعویض رویه مبل ابتدا لق بودن قسمت های مختلف مبل را بررسی کنید. فقط در این صورت است که می توانید مبل خود را تعمیر کنید. در غیر این صورت حتی از دست هم کاری بر نخواهد آمد.

  • بررسی و یافتن بخش های آسیب دیده مبل:

زمانی که متوجه شدید مبل شما ارزش تعمیر کردن دارد، باید تمام قسمت های آن را با دقت بررسی کنید تا بخش هایی که آسیب دیده اند و نیاز به تعمیر دارند راشناسایی نمایید.

 اگر در حین بررسی متوجه شدید که چندین بخش دیگر مبل هم آسیب دیده اما این آسیب ها چندان هم جدی نیست، تعمیر ان ها را به بعد نسپارید و در همان لحظه تمام قسمت های مبل را تعمیر کنید. بدین ترتیب هم در زمان و هزینه ها صرفه جویی می کنید و هم از بیشتر شدن آسیب ها و تعمیر مجدد مبل در آینده جلوگیری خواهید کرد.

  • ترمیم و رنگ کاری مبلمان :

در صورتی که چوب و بدنه مبل شما آسیب های جدی دیده و یا خراش های زیادی روی آن دیده می شود و ظاهری فرسوده و کهنه دارد، باید نسبت به پرداخت و اقدام کنید.

اما اگر یک خراش کوچک یا یک آسیب جزیی روی چوب و بدنه مبل به چشم می خورد، کافیست به کمک یک ماژیک لکه گیری آن را نوسازی کرده و خراشیدگی ها و آسیب ها را به سادگی پنهان کنید. چرا که پرداخت و رنگ کاری بدنه در صورت آسیب جزیی فقط باعث هدر رفتن هزینه و انرژی شما خواهد شد.

کارشناسان گروه تعمیر مبل چوبین پارس که به صورت تخصصی در زمینه تولید و تعمیر مبلمان فعالیت میکند آماده ارائه مشاوره به شما عزیزان هستند. برای ارتباط با ما میتوانید از طریق دکمه شناور روی صفحه با کانال های ارتباطی (شماره ثابت، موبایل، واتساپ و اینستاگرام) با تماس بگیرید.

جهت مشاوره و انجام خدمات تخصصی تعمیرات مبل در هر کجای تهران کافیست با شماره تماس های 09191106634 _ 02166244516 در ارتباط باشید.

دکمه بازگشت به بالا