فروش برج خنک کن کانتر فلو فایبرگلاس

عملکرد کولینگ تاور ها بدین صورت است که برخورد قطرات آب و هوا موجب تبخیر شده و دمای آب را کاهش می دهدیکی از روشهای تقسیم بندی برج های خنک کننده، بر مبنای نحوه برخورد جریان هوا با آب است. باید دقت داشت شکل ظاهری برج تا حدی به این نوع طبقه بندی وابسته می باشد.طبق این طبقه بندی کولینگ تاورها به دو نوع برج خنک کن کانتر فلو یا جریان مخالف و برج خنک کننده کراس فلو یا جریان متقاطع، تقسیم می شود. در این مطلب می خواهیم به بررسی شرایط و ویژگی های کولینگ تاور کانتر فلو بپردازیم. برج خنک کننده کانتر فلو مربعی از نظر کیفیت و نحوه عملکرد، بهترین گزینه قابل انتخاب برای مجموعه های صنعتی و نیز جهت استفاده در کنار چیلر می باشد.

برج خنک کن |گل

البته باید توجه داشت که برج های خنک کن مدور یا گرد فایبر گلاس که آنها نیز جزو طبقه جریان مخالف در نظر گرفته می شود، به هیچ عنوان گزینه مناسب و با کیفیتی نمی باشد و صرفا به دلیل قیمت بسیار پایین و به دلیل عدم اطلاع خریداران از مشکلات کولینگ تاور گرد در زمان بهره برداری، خریداری می شود.

در نقطه مقابل کولینگ تاور کانتر فلو مکعبی فایبرگلاس اگرچه قیمت بالاتری نسبت به برج های خنک کن کراس فلو یا جریان متقاطع و بطری شکل دارند، اما راندمان بالاتری را نسبت به سایر نمونه های مشابه ارائه می کنند. در عین حال از نظر تعمیرات و نگهداری، برج های خنک کننده جریان مخالف مربعی فایبرگلاس، وضعیت بسیار بهتری را نسبت به نمونه های مشابه تجربه می کنند.

برج خنک کننده فایبرگلاس تهویه آریا

در حقیقت نوعی از برجهای خنک کننده است که جنس بیسین، بدنه و لوورها از فایبرگلاس یا کامپوزیت ساخته است . همانطور که می دانیم کولینگ تاور دستگاهی به منظور خنک کردن مایعات تا حدی است که مورد نیاز کارفرما باشد . بعد از این سیستم و در صورت نیاز به سرمای بیشتر باید از چیلر استفاده نمود . برج خنک کننده فایبرگلس به دلیل مقاومت بالای بدنه و عدم تجزیه در مقابل نور خورشید امروزه دارای کاربرد بسیار زیادی می باشد. عمده کاربرد این مدل برجها در ساختمانهای اداری و تجاری و اغلب مجتمعهای مسکونی می باشد .

برج خنک کننده فایبرگلاس که امروزه به دلایل متفاوتی که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد، بصورت تقریبا بی رقیب یکه تاز بازار برجهای خنک کن در ایران و جهان می باشد و می تواند از ظرفیت 5 تن تبرید در قالب برج خنک کننده مخروطی یا گرد تا ظرفیت 6000 تن تبرید بصورت مکعبی – صنعتی تولید گردد.

انواع برج خنک کننده فایبر گلاس

برج خنک کننده فایبر گلاس (fiberglass cooling tower) مانند انواع کولینگ تاورهای دیگر بر مبنای ایجاد سطح تماس بیشتر بین آب گرم ورودی و هوای در گردش درون برج خنک کن منجر به تبادل حرارتی و گرمایی بین این دو سیال می شود. آب گرم پس از عبور از لوله هایی که بطور عمودی به بالای برج منتقل می گردند و بعد بسته به نوع برج خک کننده در تماس با جریان هوا قرار می گیرند.

برج خنک کننده فایبر گلاس به انواع زیر تقسیم می گردند:

انواع برج خنک کننده فایبرگلاس به لحاظ برخورد جریان هوا با جریان آب

برج خنک کننده فایبرگلاس جریان متقاطع (کراس فلو)

برج خنک کننده فایبرگلاس جریان مخالف ( کانتر فلو)

انوع برج خنک کننده فایبر گلاس به لحاظ جریان گردش آب

برج خنک کننده فایبر گلاس مدار باز

برج خنک کننده فایبرگلاس بسته (مدار بسته ، هیبریدی)

انواع برج خنک کننده فایبرگلاس به لحاظ شکل هندسی و ظاهری

برج خنک کننده فایبرگلاس مخروطی یا مدور

برج خنک کننده فایبرگلاس مکعبی

مشخصات فنی برج خنک کننده فایبرگلاس

بدنه این نوع برج با استفاده از بهترین رزین‌ها و الیاف ویژه سوزنی و حصیری (ساخت اروپای غربی) یا در حقیقت کامپوزیت ساخته می‌شوند.

بدنه فایبرگلاس در مقابل تابش اشعه ماوراء بنفش خورشید (UV) و نیز شرایط جوی متغیر از تابستان تا زمستان کاملا” پایدار و مقاوم بوده و بدلیل روش ساخت و رنگ آمیزی در مقابل تابش نور خورشید تغییر نمی‌کند.

ضخامت بالای بدنه و تشتک یا بیسین برج خنک‌کننده فایبرگلاس با توجه به روش تولید آن بصورت مناسب و مقاوم انتخاب می‌گردد

پکینگ‌ها یا المانهای انتقال حرارت و جرم این مدل برجها از مرغوبترین  مواد پلی اتیلن با ضخامت 400 میکرون و Coating یا روکش مخصوص دارای درجه داروئی ساخته می‌شود. اندازه دهانه ورودی آنها بر حسب املاح موجود در آب محل مصرف محاسبه شده و تعیین می‌گردد. گام این پکینگ ها از 12 تا 19 می باشد. المانهای انتقال حرارت برج خنک کننده در اشکال و انواع مختلف تولید شده و دارای راندمان انتقال حرارت بسیار بالا می‌باشند. پروانه های برج خنک کننده با تیغه پلی آمید PE؛ فن مولتی وینگ با متریال پلی آمید poly amid)) به دلیل به کار بردن متریال فوق سبک یکی از رایج ترین انواع سیستم‌های هوادهی آکسیال یا محوری به حساب می‌آید.

انواع کولینگ‌تاور (برج خنک‌کننده) بر اساس نوع انتقال حرارت

1-برج خنک‌کننده مدار باز :

همان‌طور که از نام این دستگاه مشخص است می‌توان حدس زد که سیال (آب) موردنظر در یک سیکل باز جریان دارد و جهت تبادل حرارت به طور مستقیم با هوا برخورد می‌کند. البته جریان هوا موجود در برج خنک‌کننده مدار باز به دو صورت جریان طبیعی و جریان مکانیکی است. در این دستگاه دمای آب از طریق تبخیرشدن بخش از آن کاهش پیدا می‌کند که حدود 1.5 تا 2 درصد از کل آب در جریان می‌باشد.

سیستم کاری برج خنک‌کننده مرطوب به این صورت است که آب از طریق پمپ به نازل‌های آب‌پخش‌کن و افشانک‌ها منتقل می‌شود و از آن طریق بر روی سطوح پرکننده (filler) یا همان پکینگ برج خنک‌کننده پاشیده می‌شود تا حداکثر تبادل صورت گیرد و پس از گذشتن از پکینگ‌ها آب‌خنک درون تشت برج جمع شده و از طریق خروجی به سمت تجهیزات هدایت می‌شود و این سیکل به طور مرتب تکرار می‌گردد.

2-برج خنک‌کننده مداربسته (closed circuit):

علت نام‌گذاری این نوع کولینگ‌تاور نیز جریان آب‌خنک شونده در یک سیکل تمام بسته است. آب ورودی به برج خنک‌کننده دورگه‌ای به طور غیرمستقیم با هوا برخورد می‌کند و از این طریق گرمای خود را از دست می‌دهد و خنک می شود. به‌خاطر سیکل بسته و استفاده از کویل به این دستگاه درای کولر نیز گفته می شود. البته باید توجه داشته باشید که دمای آب خروجی از این دستگاه متناسب با دمای خشک محیط می‌باشد و نسبت به نمونه مدار باز دمای آب را تا حد کمتری پایین می‌آورد.

کویل‌های مورداستفاده در این برج از لوله‌های مسی، گالوانیزه با آلومینیمی می‌باشد که باتوجه‌به نوع در خواست از انواع مختلف استفاده می‌گردد. البته تبادل حرارت کویل‌های مسی از دیگر انواع کویل‌ها بیشتر است به همین علت در اکثر تولیدات برج خنک‌کننده مداربسته هیبریدی در شرکت آذین تهویه از لوله‌های مسی با ضخامت 0.7 یا 0.9 استفاده می‌شود.  پرمصرف‌ترین قطر لوله در ساخت کویل مسی کولینگ‌تاور لوله مسی 5/8 اینچ می‌باشد.

3-برج خنک‌کننده هیبریدی (hybrid ):

در واقع این دسته از برج‌های خنک‌کن ترکیبی از دو نوع اول است که هم از سیکل بسته یا همان کویل و هم سیستم پاشش آب استفاده می‌نمایید. این دسته از برج‌ها نسل جدید و بسیار کاربردی هستند که در کنار راندمان بالا در مصرف آب بسیار بهینه عمل می‌کنند. به‌طورکلی جریان اصلی آب‌خنک شونده در یک سیکل بسته و درون لوله‌های مسی جریان دارد و جهت بالابردن راندمان خنک‌کاری از پاشش آب کمکی بر روی کویل‌ها استفاده می‌شود که موجب کاهش بیشتر دمای آب در جریان می‌گردد. یکی از مزایای اصلی در برج خنک‌کننده هیبریدی یا همان کولینگ‌تاور مداربسته ترکیبی عدم رسوب گرفتگی و البته کاهش دمای آب با حداقل تبخیر تا نزدیکی دمای مرطوب محیط است. عکس شماتیک این نوع برج را در زیر مشاهده می‌نمایید.

ما در مجموعه عظيم تبادل گستر هیراد با بيش از 10 سال سابقه درخشان در طراحي و توليد فروش پکینگ برج خنک کننده , توانسته ايم حداكثر رضايتمندي را براي مشتريان به ارمغان آوريم.

دکمه بازگشت به بالا