سلامت و تندرستیکسب و کار ویژه

خرما چگونه میتواند به کاهش وزن شما کمک کند؟

خرما برای لاغری بسیار موثر است. برخلاف تصور غلط رایج، افزودن خرما به رژیم غذایی می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. از آن‌جایی که خرما سطح کلسترول را کنترل می‌کند و حاوی چربی بسیار کمی است، می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. خرما حاوی سطوح بالایی از اسیدهای چرب غیر اشباع است که التهاب مرتبط با چاقی و بیماری‌های مرتبط با وزن را کنترل می‌کند. خرما با تقریباً هفت گرم فیبر در یک وعده ۱۰۰ گرمی، راهی عالی برای افزایش مصرف فیبر در رژیم غذایی روزانه شماست که می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. به همین دلیل خرما برای کاهش وزن مفید است و توصیه می‌شود آن را به جای قند و شکر در برنامه غذایی خود بگنجانید. یک متخصص تغذیه و مربی سلامت روده می‌گوید: این مساله همچنین خرما را به پاک‌کننده‌ عالی روده تبدیل می‌کند. در این مقاله به طور مفصل به رابطه خرما و لاغری می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

خرما چگونه به کاهش وزن کمک می کند؟ خواص خرمابار رژیمی دکتر بیز برای کاهش وزن اثبات شده است. خرما و لاغری ارتباط مستقیمی با هم دارند البته به شرط آن که به اندازه مصرف شود. این میوه سرشار از مواد مغذی است و فواید سلامتی متعددی را ارائه می‌‎دهد: فیبر و چربی موجود در این میوه‌ برای ارتقای سلامت بدن ایده‌آل است. خرما ممکن است به کاهش وزن کمک کند، زیرا به دفع سموم، کنترل سطح قند خون و تسکین التهاب کمک می‌کند. اگر هوس شیرینی می‌کنید، این میوه عجیب و غریب به شما کمک می‌کند تا حس چشایی خود را برای شیرینی‌جات، بدون دریافت کالری مضر، برآورده کنید.

محتوای فیبر بالا خرما سرشار از فیبر غذایی است. فیبر یا کربوهیدرات‌های خوب توسط انسان قابل هضم نیستند. فیبر به سه روش عمل می‌کند که منجر به کاهش وزن می‌شود:  فیبر به کاهش جذب غذا در روده بزرگ کمک می‌کند و در نتیجه باعث می‌شود برای مدت طولانی احساس سیری کنید.  از افزایش ناگهانی گلوکز خون جلوگیری می‌کند.  فیبر به تولید اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه در روده کمک می‌کند، که اساسا غذای باکتری‌های خوب روده است. این باکتری‌های روده به هضم کمک می‌کنند که در نهایت به افزایش متابولیسم کمک می‌کند. محتوای اسیدهای چرب غیر اشباع بالا همه چربی‌ها بد نیستند. مانند اسیدهای چرب غیراشباع موجود در خرما.  دمنوش قاشقی لاغری یک دمنوش پرخاصیت .

این اسیدهای چرب غیر اشباع می‌توانند به کاهش التهاب کمک کنند. التهاب می‌تواند به دلایل مختلفی مانند آسیب، تورم، بیماری، مصرف غذای ناسالم و داشتن سبک زندگی بی‌تحرک رخ دهد. خبر بد این است که التهاب با چاقی، مقاومت به انسولین، دیابت، بیماری کبد و غیره مرتبط است. از آن‌جایی که خرما دارای مقدار زیادی اسیدهای چرب غیراشباع است، با مصرف آن می‌توانید التهاب و در نتیجه احتمال افزایش وزن خود را کاهش دهید. خرما در واقع یکی از میوه های بسیار مغذی است که دارای میزان بالایی کالری و انرژی است. این میوه حاوی مقدار زیادی مواد معدنی می باشد. از جمله مواد موجود در خرما و رطب می توان به آهن ، منگنز ، روی ، پتاسیم و همچنین ویتامین هایی نظیر A، B و E اشاره کرد.

خرما می‌تواند خوراکی‌ ایده‌آلی برای تغذیه مناسب و بهره‌مندی از فواید سالم آن برای حفظ سلامت بدن باشد. از آنجایی که خرما سرشار از مواد غذایی مغذی و سالم مثل اسیدهای چرب و فیبر است می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای کاهش وزن و تناسب اندام هم محسوب شود. خوردن خرما کمک می‌کند بدن از سموم پاک‌سازی شود، التهاب آن کاهش یابد و میزان گلوکز خون تنظیم شود. مصرف این میوه شیرین می‌تواند بدون اینکه کالری زیادی مصرف کنید شما را سیر نگه دارد و امکان لاغری را فراهم کند. خرما سرشار از ویتامین، کلسیم و آهن طبیعی است و می تواند کم خونی را درمان کند. این ماده غذایی سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و باعث ارتقای سلامت بدن می شود.

خرما چگونه باعث کاهش وزن می‌شود؟

مصرف خرما باعث درمان یبوست و ملین شدن شکم میشود. خرما سوخت و ساز بدن را بالا میبرد و باعث سلامت دستگاه گوارش می شود و در نهایت به کاهش وزن بدن کمک می کند.  خرما حاوی نيکوتين است که مشکلات گوارشی و روده را درمان می کند. باکتری مفيد را افزايش می دهد و باکتری مضر را از بين می برد. با بهبود دادن عملکرد سيستم هاضمه، باعث کاهش وزن می شود. خرما حاوی مقدار زیادی پروتئین هم هست.  همین موضوع باعث می‌شود مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید و کمتر میل به خوردن داشته باشید. علاوه بر این، مصرف پروتئین باعث ترمیم و عضله‌سازی بدن هم خواهد شد. خرما مانع تجمع چربی شده و به دلیل دارا بودن عناصر مفید، دفاع بدن را نیز در برابر امراض بالا می برد. علاوه بر این، خرما برای بیماران دارای چربی خون و ناراحتی های تنفسی مفید است. دمنوش لاغری بسته 120 تی بگ دکتر بیز موجود شد .

مواد متعددی مانند پتاسیم و سولفور در خرما وجود دارد که نه تنها سلامت قلب را حفظ می کند بلکه به روند شکستن چربی در بدن نیز کمک می کند. برای افزایش میزان متابولیک و کاهش وزن، صبح ها خرما مصرف کنید. خرما به علت اینکه حاوی قند طبیعی است انرژی بدن رو تامین می کند و در عوض کم کالری نیز هست در نهایت می تواند به کاهش وزن بدن کمک کند. آنتی‌اکسیدان باعث می‌شود رادیکال‌های آزاد و زیان‌آور اکسیژن کاهش یابد و در نتیجه بدن از سموم پاک‌سازی شود و میزان التهاب و استرس هم کاهش یابد. خرمای تازه هم حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی مثل آنتوسیاسین، فنولیکس و کاروتنوئید است. تمامی این آنتی‌اکسیدان‌ها باعث افزایش متابولیسم و دفع سموم از بدن و هضم بهتر می‌شوند و مجموعه این موارد با هم یعنی کاهش وزن.

کاهش وزن با خرما

مصرف خرما برای کاهش وزن و لاغر شدن فواید زیادی دارد. آنها سرشار از مواد مغذی هستند و فواید سلامتی متعددی را ارائه می دهند. علاوه بر این، فیبر و چربی موجود در این میوه ها برای ارتقای سلامت شما ایده آل هستند. خرما ممکن است به کاهش وزن و لاغری کمک کند زیرا به دفع سموم، کنترل سطح قند خون و تسکین التهاب کمک می کند. اگر هوس شیرینی دارید، این میوه عجیب و غریب به شما کمک می کند تا جوانه های چشایی خود را بدون بارگیری کالری برآورده کنید. با این وجود، شما باید اندازه یک وعده سالم را حفظ کنید. این مقاله از سایت سلامتی و زیبایی فواید خرما برای کاهش وزن، راه های مصرف آن و اهمیت داشتن یک سبک زندگی سالم برای کاهش وزن را توضیح می دهد.

دکمه بازگشت به بالا