عمومیکسب و کار ویژه

انواع تایمر و کنترلر آبیاری

گلها به آبیاری منظم نیاز دارند. اگر مرتب آبیاری شود به خوبی رشد می کند. بعضی روزها که در خانه نیستیم یا به مسافرت می رویم، دستور آبیاری گل ها اشتباه است. رنگ ممکن است محو شود یا تغییر کند. گل ها زیبایی و روح سبز خانه هستند. غم انگیز است وقتی ناپدید می شود. اما زمان آب دادن به خانه ها مشکل شما را حل کرد.

اکنون همه چیز هوشمند شده است و جهان حول محور محصولات هوشمند می چرخد. آبیاری محتاطانه نیز به کمک آنها آمد. اکنون باغ خانه، گلدان و موارد دیگر. آبیاری را می توان به طور مستقیم انجام داد. در زیر یک تایمر آبیاری قطره ای برای گلدان ها و باغ ها را مشاهده می کنید. اطلاعات مورد نیاز خود را در مورد آبیاری خودکار دریافت خواهید کرد و همچنین با انواع تایمرهای آبیاری خانگی آشنا خواهید شد تا بتوانید بهترین تایمر را برای نیاز خود انتخاب کنید.

تایمر آبیاری قطره ای چیست؟

تایمر آبیاری وسیله ای است که گل ها، گیاهان و باغ ها را در زمانی که شما تعیین می کنید آبیاری می کند. به عبارت دیگر، می توانید تعیین کنید که یک گل یا گیاه هر روز چند بار و برای چند دقیقه آبیاری شود. با این کار می توان یک برنامه آبیاری منظم انجام داد تا گل ها دچار مشکل تشنگی نشوند. هر تایمر آبیاری می تواند چندین گلدان یا چندین منطقه از باغ شما را آبیاری کند و نیازی به خرید چندین تایمر ندارید. یک تایمر با تجهیزات متصل می تواند نیازهای شما را برآورده کند.

تایمرهای آبیاری خانگی نیز در مصرف آب صرفه جویی می کنند. هزینه های آب بالا بوده و قیمت آب خانگی در سال های اخیر افزایش یافته است. آبیاری دستی باعث هدر رفتن آب می شود و از آنجایی که تعیین دستی مقدار آب برای هر گل و گیاه مشکل است، آب زیادی هدر می رود. تایمر آبیاری قطره ای به راحتی مدت و مقدار آب مصرفی برای هر گل و گیاه را تعیین می کند. آب دهان قطره قطره به درخت می رسد و قطره ای هدر نمی رود. اکنون کل کشور و حتی تمام دنیا از کم آبی رنج می برند. استفاده از آبیاری خودکار می تواند راه حل خوبی برای بخش کشاورزی باشد. به خصوص که بخش زیادی از آب در کشاورزی و باغداری مصرف می شود و مصارف غیر هسته ای افزایش می یابد.

انواع تایمر و کنترل آبیاری

تایمر آبیاری با توجه به نوع تامین آب دارای 3 دسته می باشد.

Reservoir Only: این نوع تایمر به یک مخزن فشار ثابت متصل می شود. این مخزن معمولا بیش از 30 لیتر آب در خود جای می دهد و فقط برای آبیاری گلدان ها در فصل خشک استفاده می شود. یا زمانی که پمپ در دسترس نیست.

اتصال به شیر آب: این تایمر آبیاری به شیر آب متصل است و بسته به میزان آب مورد نیاز می تواند فشار آب را کم و زیاد کند. در این مورد، فقط با اتصال تایمر بدون پر کردن مخزن و به سادگی فشار دادن تایمر مورد نظر کار می کند.

دارای مخزن و امکان اتصال به شیر آب: این نوع تایمر دارای دو مدل ورودی می باشد. این مخزن ترکیبی و شیر برقی است. برای مواقعی که احتمال قطعی آب وجود دارد می توان از ظرفیت مخزن برای آبیاری گلدان ها استفاده کرد.

تایمرهایی با مخزن مناسب برای آبیاری گلدان های داخلی مناسب هستند و برای آبیاری باغ حتماً به یک شیر آب یا یک مخزن با ظرفیت زیاد نیاز دارید.

در رابطه با نوع سیستم عامل دو دسته وجود دارد:

تایمر هوشمند آب: این نوع تایمر دارای سیستم کنترلی بسیار پیشرفته می باشد. این بدان معناست که خود ساعت دارای سیستم هوشمندی است که زمان مناسب برای آبگیری را بر اساس میزان تابش خورشید، دمای محیط و همچنین رطوبت هوا و خاک تعیین می کند. دارای سنسورهای حرفه ای و مناسب برای آبیاری سطح وسیع می باشد.

تایمر اتوماتیک آبیاری: رایج ترین تایمر مورد استفاده مردم و گلخانه ها، مدل اتوماتیک آن است که توسط شما برنامه ریزی شده است. شما می توانید تصمیم بگیرید که چه زمانی و چقدر کار می کند. Orbit Watering Timer و Aqua Watering Timer از مدل های اتوماتیک محبوب هستند.

دو دسته دیگر برای تایمرها در نظر گرفته شده است:

تایمر دیجیتال: این صفحه نمایش دیجیتالی دارد که ساعت ها و برنامه مورد نظر شما را نشان می دهد. اطلاعات مربوط به تعداد آبیاری از آخرین تنظیم برنامه و همچنین میزان آب مصرفی و موارد دیگر روی صفحه نمایش داده می شود. تایمر دیجیتال آبیاری.

تایمر آنالوگ: این تایمر صفحه نمایش ندارد و شما فرکانس و مدت آبیاری را با پیچ و ولوم تنظیم می کنید. تایمر آبیاری Aqua از نوع آنالوگ است.

تایمر قطره چکان.

مدل های تک و دو قدرتی وجود دارد که می توانید با توجه به نیاز خود انتخاب کنید.

مدل تک خروجی – دارای یک پریز و برای یک کاربرد طراحی شده است. این بدان معنی است که تمام گل ها و گیاهان شما به موقع آبیاری می شوند.

دو مدل خروجی: برای هر خروجی می توان یک برنامه خاص در نظر گرفت. به عنوان مثال اگر دو مدل گل دارید، یکی که نیاز به آبیاری یک بار در هفته دارد، می توانید 24 ساعت برای یک خروجی و یک هفته برای یک خروجی فکر کنید و هر خروجی را به گلدان مورد نظر وصل کنید. . .

بسته به نوع برنامه ای که از تایمر انتظار دارید یکی از این گزینه ها را انتخاب کنید.

دکمه بازگشت به بالا