بین الملل

لحظه انهدام پدافند هوایی اوکراین از سوی پهپاد روسی+فیلم

به گزارش خبرگزاری بین المللی «فارس»، پهپاد انتحاری «زالا لانست» روسی روز گذشته (چهارشنبه) موفق شد سامانه پدافند هوایی متحرک موسوم به «ایالات متحده آمریکا» را در آشیانه خود منهدم کند.

بر اساس ویدئوی منتشر شده، در پی حرکت این پدافند هوایی از نزدیک، پهپاد روسی درست در آشیانه خود فرو می رود و انفجاری مهیب را به وجود می آورد.

ویدئوی دیگری از انهدام توپخانه خودکششی آمریکایی ام-777 در شبکه های اجتماعی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری «ریانوفستی»، ارتش روسیه با نسخه های جدید پهپادهای انتحاری «زالا لانست» با کلاهک پنج کیلوگرمی (در مقایسه با نسخه قبلی با کلاهک سه کیلوگرمی) توانست بسیاری از اهداف را در اوکراین هدف قرار دهد.

نسخه جدید این پهپادها نیز به جای دو بال معمولی دارای دو بال X شکل است که قدرت مانور آن را افزایش می دهد.

بر اساس این گزارش بر اساس تصاویر منتشر شده، این پهپادها مجهز به کلاهک ترموباریک بوده و توسط کلاهک HETA (ضد تانک با انفجار قوی) که در برخی از فیلم ها نمایش داده شده، قابل مشاهده است.

کلاهک HEAT به این پهپاد اجازه می دهد تا تجهیزات سنگین اوکراینی را نابود کند. این پهپاد ساخت شرکت کلاشینکف است و به گفته مدیران این شرکت، کلاهک آن در آینده تقویت خواهد شد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای دفاع هوایی روسیه 11 موشک «خیمار» و «اورگان»، سه هواپیمای بدون سرنشین و یک بالگرد رزمی «میل-8» را منهدم کرده‌اند. در بیستمین سال ارتش اوکراین در چهار ساعت آخر سرنگون شدند.

ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: پدافند هوایی قدرتمند روسیه در 24 ساعت گذشته سه پهپاد را در مناطق خرسون، دونتسک و لوهانسک منهدم کرده است.

ژنرال روس گفت: همچنین 11 موشک خیمارس و اوراگان در منطقه خرسون رهگیری شدند. وی از ماموریت جنگنده های نیروی هوایی روسیه و توقف پیشروی اوکراین در منطقه خارکف خبر داد و گفت: بیش از 80 نیروی اوکراینی، 6 دستگاه تانک، 8 خودروی زرهی و سه مجموعه توپخانه خودکششی در این جنگ حضور داشتند. نبرد

همزمان با افزایش حملات هوایی روسیه و اعلام اوکراین مبنی بر دریافت سامانه های جدید پدافند هوایی از شرکای غربی خود، اندیشکده «روسیه» (اندیشکده سلطنتی بریتانیا) نوشت روسیه در هفته های اخیر زیرساخت های انرژی اوکراین را تخریب کرد. بمباران هواپیماهای بدون سرنشین..

تحلیلگران این اتاق فکر بر این باورند که در صورت عدم تحویل مهمات سامانه های “سطح به هوا” به اوکراین، نیروی هوایی روسیه توانایی خود را برای ایجاد یک تهدید جدی باز می گرداند (بیشتر).

اشتهای سیری ناپذیر رژیم کیف برای تسلیحات غربی در حالی رخ داد که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل وعده داده است که دفاع هوایی اسرائیل را به اوکراین ارسال کند.

روسیه در ماه فوریه دو جمهوری خودخوانده دونتسک و لوهانسک را به عنوان مناطق مستقل به رسمیت شناخت. پوتین در 24 فوریه 2022 (5 مارس 1400) پس از به رسمیت شناختن استقلال این دو جمهوری از اوکراین، آغاز “عملیات نظامی ویژه در اوکراین” را اعلام کرد و هدف از اقدام خود را نازی و خلع سلاح اوکراین اعلام کرد. او اعلام کرد که نگرانی های امنیتی خود را حل خواهد کرد و به درخواست های کمک لوهانسک و دونتسک پاسخ خواهد داد.

انتهای پیام/




این مقاله را به صفحه اول ارسال کنید

دکمه بازگشت به بالا