الگوبرداری‌های غلط تولید محتوای داخلی رفع شود

الگوبرداری‌های غلط تولید محتوای داخلی رفع شود

برنامه “بازتاب” بازتاب رادیویی میزبان جلسه ای برای بررسی تأثیر محتوای رسانه های سمعی و بصری بر شیوه زندگی بود.

به گزارش پرتال پارسی ، نشستی با حضور لیلا وصالی ، مربی سواد رسانه ای و عباس کریمی عباسی ، کارشناس ارتباطات و فرهنگ برگزار شد تا در مورد تاثیر محتوای رسانه های سمعی و بصری بر شیوه زندگی بحث شود.

در ابتدای این دیدار ، لیلا وصالی با اشاره به رسانه های مستقل و نظارت بر محتوای آنها ، به ویژه تأثیر آن بر نسل جدید و شیوه زندگی آنها ، گفت: این موضوع از دو منظر قابل بررسی است. مورد اول برای کودکانی است که فکر می کنند رفتارهای تقلیدی شخصیت های کارتونی سال های گذشته واقعی است و این امر در مورد بزرگسالان نیز صادق است. رویکرد دوم یک فضای تعاملی بین مخاطب و رسانه است ، جایی که مخاطبان فعال رسانه و محتوای خود را انتخاب کرده و آن را با دیگران به اشتراک می گذارند ، بنابراین مخاطب در اینجا به رسانه ای تأثیرگذار تبدیل می شود.

وی گفت: “در چنین محیطی ، ما اغلب با رسانه های مستقلی روبرو هستیم که نمی دانند چگونه در این فضا کار کنند و با خوش بینی ، این رسانه ها احساس مسئولیت می کنند و همچنین محتوای مربوطه را تولید می کنند. تنوع ایجاد می کند ” متأسفانه در دنیای واقعی اینطور نیست ، بنابراین امنیت سایبری بسیار محبوب است.

عباس کریمی سپس به کاستی های دسترسی مخاطبین فعلی به محتوا اشاره کرد که می توان از آن چشم پوشی کرد: “تعریف رسانه به طور چشمگیری تغییر کرده است.” دهکده جهانی مک لوهان در حال حاضر یک اتاق جهانی است و هرکسی می تواند اطلاعات و مطالب را از هر جایی ارسال کند ، به نظر می رسد که همه ما در یک اتاق هستیم و وضعیت را می دانیم ، بنابراین کنترل یکسانی بر رسانه های مختلف داریم. ما این کار را نمی کنیم و در حالی که این کنترل تا حدودی ناشناس است ، شاهد محتوای زیادی هستیم که در رسانه هایی مانند YouTube حذف می شود. این نظارت محتوا به ویژه برای نسل جدید متولد رسانه های جدید اهمیت دارد ، اما باید دقیق ، عمیق و شایسته باشد و همانطور که دکتر وسالی گفت ، مدل سازی در این نسل بسیار رایج و خطرناک است.

وی افزود: برای تولید محتوا در هر قالبی ، نیاز به داشتن متخصصان مربوطه مانند جامعه شناسان و روانشناسان داریم و این مدل های اشتباه تولید محتوای داخلی باید حذف و پذیرفته نشوند. متأسفانه ، وقتی نوبت به راه اندازی پروژه می رسد ، این چشم انداز ما را بسیار نگران می کند.

وی گفت: “مدل سازی یک راه مهم برای تغییر اساسی شیوه زندگی شما است.” در اسطوره سوپرمن ، امبرتو اکو اشاره زیادی به تولد مدل های شخصیتی تخیلی و جایگزینی آنها با شخصیت های واقعی دارد. ما دیگر رسانه های سرد نداریم ، ما اکنون در عصر رسانه های دو جانبه هستیم ، دسترسی و فراوانی و وسعت معنی وجود دارد.

در این جلسه ، لیلا وصالی با بیان اینکه مخاطب قدرت زیادی دارد و می تواند محتوا را بررسی کند ، توضیح داد: اگر مخاطب توانایی تشخیص و تحلیل را داشته باشد ، رشد می کند ، اما مهم این است که مخاطب چگونه آگاهانه عمل می کند. ما به سیاست گذاران تحصیل کرده ، مشورت با متخصصان سواد رسانه ای ، برنامه نویسان تجربی و مهمتر از همه ، افراد باسواد رسانه ای نیاز داریم تا جامعه صدای خود را داشته باشد و همزمان آسیب نبیند. هر چه بیشتر هر یک از این عناصر متزلزل شوند ، ما بیشتر در آن قسمت به خود آسیب می رسانیم که می تواند به مخاطب نیز آسیب برساند.

کریمی عباسی در ادامه به افزایش تعداد بینندگان در فضای رسانه ای و ظرفیت بینندگان برای دستیابی به رسانه های جدید پرداخت. به “تغییر کرده است. به عنوان مثال ، تلفن همراه پس از مدتی تبدیل به تلفن همراه شد. عموم مردم هنوز نمی دانند در فضای مجازی باید به دنبال چه چیزی باشند. ما به مخاطبان می گوییم که آنها را نبینند یا نشنوند ، اما به آنها نمی گوییم که به جای آن از چه محتوایی استفاده کنند. آگاهی ما در این زمینه بسیار پایین است و مخاطبان درگیر در جریان آزاد اطلاعات با اخبار مختلف احاطه شده اند و تقاضای ملی و عمومی را ایجاد می کنند ، که این یک امر مثبت است ، اما ما با آثار فرهنگی و هنری که از سبک زندگی پیروی می کنند مشکل داریم. به تغییر می کند.

وی گفت: “مقامات مسئول کیفیت محصول و فقدان عوامل کمی نیستند و سیاست محتوا بسته به سیاست ها و سلیقه های شخصی و سازمانی متفاوت است.” پس از روشن شدن این موارد ، بقیه باید حل شوند.

وصالی همچنین در مورد نحوه حمایت از سواد رسانه ای اظهار داشت: در سال های اخیر ما رویکردهای پیچیده زیادی در این زمینه داشته ایم. مردم باید بدانند چگونه از رسانه ها برای دستیابی به اهداف خود استفاده کنند و چالش ها را تشخیص دهند تا مخاطب منفعل نباشند. ما قبلاً رویکردهای متفاوتی داشتیم ، اما سال گذشته یک سیستم سواد رسانه ای را در کتابچه راهنمای خانواده راه اندازی کردیم که به درک دقیق و یکنواخت آن کمک زیادی کرد. به عنوان نقطه ای برای تأیید دستورات آقای کریمی ، تماشاگران حرفه ای و مولد بودند. بسیاری از افراد در شبکه های اجتماعی که شاهد اشتراک گذاری مطالب زیادی مانند فیلیمو هستند ممکن است سواد رسانه ای نداشته باشند. با این حال ، مخاطبان اطلاعات و تجربیاتی دارند ، اما در مراحل بعدی مانند ارزیابی ، مشکلات جدی دارند.

وی ادامه داد: “اگر مجموعه های تلویزیونی زیادی را که یونسکو توصیه کرده و نیاز به آموزش سواد رسانه ای را در نظر بگیریم ، شاهد تغییرات فرهنگی در نتیجه فرهنگ های دیگر کشورها با آثار آنها خواهیم بود. ما انتظار داریم که هیچ پیامدی نداشته باشیم و سلیقه ایرانی نتیجه را نپذیرد و با فرهنگ ایرانی و اسلامی ما مغایرت داشته باشد. به عنوان مثال ، نتانیاهو برای تغییر فرهنگ ایرانیان ، به ایرانیان پیشنهاد می دهد مجموعه ای مانند بورلی هیلز را از طریق ماهواره پخش کنند و سپس می بینیم ، به عنوان مثال ، فیلیمو سوژه را زیرنویس می کند بدون اینکه تاثیر آن را روی مردم ، به ویژه جوانان احساس کند. به

کریمی در ادامه در مورد دسترسی به فیلم ها و فیلم هایی که زمانی از مراکز خاصی فیلمبرداری می شدند و اکنون می توان آنها را با یک کلیک بارگیری کرد ، بحث کرد و با انحصار فناوری مقابله کرد: از ابتدا مشکلی وجود داشت. ما داشتیم و فیلم ها به جای مدیریت محتوا و تولید ، سپس دیش های ماهواره ای و در حال حاضر پروژه حفاظت از فضای مجازی ، که یکی از بدترین پروژه های فرهنگی است ، از پنجره به بیرون پرتاب شد. انقلاب هنوز ادامه دارد. چرا ما باید با یک تهاجم فرهنگی غیرقابل توقف مبارزه کنیم؟ به جای انتخاب بصری بصری مخاطب و تولید محتوای مرتبط؟ شیوه زندگی ایرانی و اسلامی بدون بومی سازی غیرممکن است و جهانی نخواهد بود.

“اینترنت ماهواره ای تسلا 300 برابر سریعتر از اینترنت فعلی ما است و غیر قابل مدیریت است. اگر سواد رسانه ای را به درستی آموزش دهیم و مخاطبان را آگاه کنیم ، می توانیم با ارتقای سواد رسانه ای در کارهای جهادی با بهره وری ملی و دلسوزی و حمایت متخصصان ، محصولات مناسب تولید کنیم. ما اکنون در وضعیتی مشابه فارنهایت 451 قرار داریم و اگرچه نمی بینیم که کتابی نمادین سوزانده شود ، اما مطالعه به عنوان پیامد منفی سواد رسانه ای به شدت کاهش یافته است.

به گزارش پرتال پارسی ، در پایان این دیدار ، لیلا وصالی بر استفاده از نسل جوان در اجراها با مشارکت و نظارت متخصصان تمرکز کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا