۸۰۰ برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در هرمزگان برگزار می‌شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

۸۰۰ برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در هرمزگان برگزار می‌شود - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، سردار هدایت‌الله امیری در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: از تجربیات دفاع مقدس و ۸ سال جنگ تحمیلی می‌توان در مراحل و عرصه‌های مختلف کشور می‌شود استفاده کرد.

وی افزود: دین اسلام با جنگ موافق نیست، ما هیچ وقت آغاز کننده جنگ نیستیم، اما دفاع از خود را واجب می‌دانیم و کوتاه نمی‌آییم، دشمن بعثی به ما حمله کرد و ما هم با تمام وجود از تمامیت ارضی کشور دفاع کردیم.

جانشین فرمانده سپاه امام سجاد هرمزگان، گفت: در ۸ سال جنگ ایران و عراق، واژه جنگ تحمیلی، به دفاع مقدس تبدیل شد ما برای صرفاً برای حفظ خاک جنگ نکردیم، بلکه برای حفظ اسلام و حرکت در سمت مبانی فکری امامین انقلاب با دشمن بعثی نبرد داشتیم.

وی تصریح کرد: مردم در دفاع مقدس نقشی ویژه و انکارناپذیر داشتند بر همین مبنا در هفته دفاع مقدس محور برنامه‌ها مردمی و بسیج است و از رسانه‌ها هم می‌خواهیم در راستای انتشار این مسئله همکاری کنند.

امیری با تاکید بر اینکه شعار محوری ما در هفته دفاع مقدس “در راه فتح قله‌ایم” خواهد بود تصریح کرد: از ۳۱ شهریور تا ۷ به مناسبت هفته دفاع مقدس ۸۰۰ عنوان برنامه در سطح استان از سوی سپاه و بسیج اجرا خواهد شد.

وی افزود: مهم‌ترین برنامه‌های این هفته برگزاری رژه ملی ۳۱ شهریور در بندرعباس است، رژه ملی صرفاً در بندرعباس و تهران برگزار می‌شود و بناست به محوریت نیروی دریایی سپاه به صورت رژه زمینی، هوایی و دریایی داشته باشیم.

جانشین فرمانده سپاه استان هرمزگان، گفت: نمایشگاه دستاوردهای نظامی و دفاع مقدس نیز در محل بوستان ولایت مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد در این نمایشگاه همه رده‌های نظامی آخرین دستاوردهای خود را به نمایش می‌گذارند.

وی ادامه داد: در محل نمایشگاه ما بازسازی عملیات والفجر ۸ از جمله عملیات‌های موفق دفاع مقدس را داریم که خانواده‌ها می‌توانند از این نمایش بهره ببرند.

امیری غبارروبی مرقد مطهر شهدا، سرکشی و عیادت از خانواده معزز شهدا، برنامه‌های ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان، برگزاری یادواره شهدا، اعزام گروه‌های جهادی، کمک به تأمین جهیزیه زوج‌های جوان و برنامه‌های فرهنگی و قرآنی و غیره را مهم‌ترین برنامه‌های این هفته برشمرد.

دکمه بازگشت به بالا