خوردن قهوه قبل از عمل بینی

چه زمانی بعد از جراحی بینی می توانیم قهوه بخوریم؟

پاسخ: توصیه می کنیم قبل از آغاز دوباره نوشیدن کافئین، 6 هفته کامل پس از عمل جراحی صبر نمایید. ما می دانیم که این امکان دارد برای بعضی از بیمارانی که عادت به نوشیدن  قهوه سوپریم یا چای روزانه دارند سخت باشد. اگر باید قبل از 6 هفته از سر بگیرید، در صورت احتیاج ½ فنجان یا ¼ فنجان در روز را توصیه می کنیم.

قهوه

از مواردی که باید بعد از جراحی بینی دوری کنید:

کارهایی که نباید بعد از جراحی بینی انجام دهید:

  • فعالیت های سخت. جراح شما واضح به شما می گوید که ورزشگاه را رها کنید و چند هفته پس از جراحی از ورزش خودداری نمایید.
  • فعالیت جنسی. …
  • فین کردن. …
  • دوش گرفتن. …
  • عینک زدن. …
  • بیرون ماندن در آفتاب. …
  • سیگار کشیدن یا نوشیدن الکل. …
  • دست زدن یا ضربه زدن به بینی

خواص قهوه تلخ

1. قهوه موجب بالا رفتن انرژی می شود

قهوه ی فوری موکا دکتر بیز موجب می شود کمتر احساس خستگی نمایید و هشیاری شما را افزایش می دهد. این خاصیت به دلیل وجود یک ماده ی محرک در قهوه به اسم کافئین می باشد که در واقع، رایج ترین ماده ی روان گردان در جهان به حساب می آید.

به بیانی ساده، پس از نوشیدن قهوه، کافئین جذب جریان خون شما می شود. این ماده پس از عبور از ایست بازرسی مغز، به سیستم اعصاب مرکزی می رسد. کافئین پس از وارد شدن به سیستم اعصاب مرکزی، به سراغ آدنوزین (عامل احساس خستگی و خواب آلودگی) می رود و مانع فعالیت آن می شود. کافئین موجب بالا رفتن تولید نوراپی نفرین و دوپامین می شود. نوراپی نفرین برای حفظ دقت، کنترل احساسات، یادگیری و ادراک ضروری می باشد و دوپامین عامل توانایی، انرژی و لذت است.

آزمایش های کنترل شده ی بسیار روی انسان ها،نشان دهنده این است که قهوه، جنبه های گوناگونی از عملکرد مغز را بهبود می بخشد، برای مثال: حافظه، خلق و خو، هشیاری، انرژی، زمان واکنش و عملکرد شناختی.

2. قهوه موجب چربی سوزی می شود

آیا می دانستید کافئین تقریبا در کلیه مکمل های چربی سوزی موجود در بازار، وجود دارد؟ یک علت مناسب برای این ادعا می باشد: کافئین یکی از معدود مواد طبیعی است که خاصیت چربی سوزی آن، در عمل، اثبات شده است. بررسی های متعدد نشان می دهد کافئین می تواند میزان سوخت و ساز بدن را 3 تا 11 درصد افزایش دهد. سایر مطالعات حاکی از آن است که کافئین دقیقا می تواند چربی سوزی را به میزان 10 درصد در اشخاص چاق و 29 درصد در اشخاص لاغر، افزایش دهد. هرچند، این امکان وجود دارد که با استفاده طولانی مدت قهوه، این تاثیرات پایین آید.

بعد از عمل بینی چه بخوریم؟

خوردن غذا و خوراکی بعد از عمل جراحی بینی به حفظ قدرت بدنی و سرعت بهبودی بسیار کمک می کند. تغذیه بعد از جراحی بینی نکته ای است که باید جدی گرفته شود. مواردی که باید در مورد تغذیه بعد از جراحی در نظر بگیرید، زیاد نیستند، اما به شدت ضروری و حیاتی هستند. اولین نکته ای که باید رعایت کنید، خوردن غذاهای نرم است. هرچه قدر غذایی که میل می کنید، سفت باشد، شما مجبور هستید برای جویدن فشار بیشتری به فک و در نهایت بینی وارد کنید.

پس از جراحی بینی حتما مصرف فیبر را در تغذیه خود بگنجانید. فیبر با خواصی که دارد باعث می شود تا سیستم گوارش به خوبی کارکرده و از مشکلاتی که پس از عمل جراحی بینی مثل یبوست پیش می آید، جلوگیری می کند.

تلاش کنید تا روزانه حداقل 25 گرم فیبر مصرف کنید. یکی دیگر از مواردی که در تغذیه باید جدی گرفته شود، کاهش مصرف نمک است. نمک باعث می شود تا سینوس ها تحریک شده و این اتفاق برای افرادی که تازه بینی خود را جراحی کرده اند، اصلا مناسب نیست. حتما از خوردن غذاهای شور اجتناب کنید. استفاده از کلسیم پس از عمل بینی تاثیر به سزایی در روند بهبودی خواهد داشت. قیمت قهوه گانودرما دکتر بیز را از سایت ما ببینید

مورد دیگری که در تغذیه باید جدی گرفته شود، عدم مصرف غذاهای تند است. غذاهای پرادویه و تند باعث تحریک بینی و گلو شده و احتمال عطسه و سرفه را افزایش می دهد. اگر پس از عمل جراحی مجبور به عطسه شدید، حتما این کار را با دهان باز انجام دهید تا فشار کم تری به بینی وارد شود. غذاهای داغ و گرم و غذاها و نوشیدنی های خیلی سرد باعث تشدید درد در بینی می شود. تا حد امکان اجازه دهید تا خوراکی به دمای مناسب رسیده و سپس آن را میل کنید.

دکمه بازگشت به بالا