فرهنگ و هنر

گذر از موج هفتم کرونا با “سلامت”

مدیر رادیو سلامت در تشریح برنامه های این شبکه رادیویی با موضوع کرونا گفت: کارشناسان و متخصصان همچون گذشته در برنامه ها شرکت می کنند و به سوالات مخاطبان درباره کرونا پاسخ می دهند. امیدواریم با رعایت پروتکل های بهداشتی بر موج هفتم غلبه کنیم.

به گزارش پرتال پارسی، به نقل از روابط عمومی رادیو سلامت، صدیقه اعتماد سعید مدیر رادیو سلامت در تشریح شیوه ها و برنامه های این شبکه رادیویی با محوریت موج هفتم کرونا گفت: مردم می توانند بر موج هفتم غلبه کنند. کرونا به روش های زیر. پروتکل های بهداشتی همانطور که از اخبار و رسانه ها متوجه شدید، بیماری کرونا نه تنها در کشور ما، بلکه در سراسر جهان دوباره در حال شیوع است و تعداد مبتلایان در حال افزایش است.

وی ادامه داد: همچنین برای متخصصان اپیدمیولوژی، ویروس شناسی و علوم عفونی این بازگشت کاملا قابل پیش بینی بود، بنابراین پایان همه گیری کرونا هنوز در هیچ جای دنیا اعلام نشده است، بنابراین نمی توانیم با آن مبارزه کنیم. دستورالعمل ها فراموش می شود و مراقبت های لازم نادیده گرفته می شود. رادیو سلامت بر اساس مقالات علمی پیش بینی کرد زمانی که رعایت دستورالعمل ها کاهش یابد قطعا شاهد شیوع ویروس و بازگشت امواج خواهیم بود.

مدیر رادیو سلامت: از این رو در برنامه ویژه مخاطبان با حضور کارشناسان حوزه های مختلف از اواسط خردادماه نسبت به شیوع مجدد این بیماری هشدار دادیم، از سوی دیگر در برنامه های کوتاه آنونس ها اعلام شد. و پیام های بهداشتی، بر چگونگی و چگونگی رعایت دستورالعمل های بهداشتی تاکید شد. توصیه اکید ما استفاده از ماسک، شستن دست‌ها، پرهیز از تجمع در صورت لزوم و رعایت فاصله اجتماعی است. دریافت دوز یادآوری واکسن یک توصیه بین المللی است که مورد تاکید مقامات بهداشتی و سازمان جهانی بهداشت در تمامی کشورهای جهان است و طبیعی است که مردم کشورمان نیز به این موضوع توجه لازم را داشته باشند.

اعتماد سعید سپس با اشاره به دیگر برنامه های رادیو سلامت توضیح داد: رویکرد رادیو سلامت در تمامی برنامه های خود تمرکز بر سبک زندگی سالم اعم از تغذیه سالم، فعالیت بدنی، حفظ اصول بهداشتی، سلامت روان و تمام موارد لازم است. باز هم مانند گذشته کارشناسان و متخصصان شرکت کننده در برنامه به سوالات مخاطبان در مورد کرونا، علائم، عوارض و اقدامات لازم برای مقابله با آن پاسخ خواهند داد.

مدیر رادیو سلامت در پایان یادآور شد: الان چیزی برای سرماخوردگی نداریم. تب، لرز، بدن درد، سرفه، آبریزش بینی، علائم گوارشی و غیره. علائمی از این قبیل علائم یکی از سویه های کووید 19 است، بنابراین از همه عزیزان خواهشمندیم با مشاهده این علائم فاصله خود را با دیگران حفظ کنند، قرنطینه را حفظ کنند و استراحت کنند و خوب غذا بخورند تا بتوانند این دوره را پشت سر بگذارند. با خیال راحت بیماری کنید و از آلوده کردن دیگران خودداری کنید. با رعایت صددرصد دستورات از سلامت خود، خانواده، هموطنانمان محافظت کنیم و بیماران را در برابر این بیماری یاری کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا