بین المللعمومیکسب و کار ویژه

بهترین بیمه سلامت در ترکیه

بیمه درمانی ترکیه برای خارجی ها Yabancı Sağlık Sigortası نام دارد. کلمه segurta که از ترکی ترجمه شده است به معنای بیمه است. در ضمن از آنجایی که این بیمه برای اخذ اقامت تهیه شده است به بیمه اقامت ترکیه نیز معروف است. در شرکت مهاجرتی به بررسی و مقایسه نحوه دریافت و هزینه بیمه اقامت، انواع شرکت های ارائه دهنده، قیمت و خدمات 5 شرکت بیمه در ترکیه می پردازیم و نکات مهم اخذ بیمه برای یک تبعه ترکیه را برجسته می کنیم.

بیمه سلامت ترکیه چیست؟

در سال 2014 قانونی به تصویب رسید که بیمه سلامت ترکیه را یکی از شرایط اخذ اقامت برای اتباع خارجی دانست. طبق بند ششم مدارک اقامتی که در سایت مهاجرت ذکر شده است، این بیمه می تواند دولتی یا خصوصی باشد.

بیمه دولتی یا SGK معادل بیمه اجتماعی در ایران است کارگرانی که مجاز به کار در ترکیه هستند یا همسران ترک آنها مشمول این بیمه هستند می توانند از خدمات بیمه دولتی بهره مند شوند. در غیر این صورت برای اخذ اقامت ترکیه نیاز به دریافت بیمه سلامت ترکیه از شرکت های بیمه خصوصی دارند.

چه کسانی بیمه اقامت ترکیه را دریافت می کنند؟

تمامی افرادی که قصد دریافت اقامت دارند و تحت پوشش بیمه دولتی نیستند و بین 18 تا 65 سال سن دارند باید بیمه اقامت ترکیه را خریداری کنند. خرید بیمه برای افراد زیر 18 سال و بالای 65 سال الزامی نیست. اما این افراد در صورت تمایل می توانند بیمه بخرند.

بنابراین، اگر تحت پوشش بیمه سلامت عمومی ترکیه نیستید، باید بیمه درمانی خصوصی خریداری کنید. توجه داشته باشید که هنگام ثبت نام فرم نوبت دهی ترکی باید شماره بیمه نامه را در فرم نوبت دهی ثبت کنید. بنابراین، قبل از هر اقدامی برای گرفتن محل زندگی، مهم است که ابتدا بیمه شوید.

بیمه دانشجویی در ترکیه

تمامی دانشجویان خارجی که در دانشگاه های ترکیه ثبت نام می کنند باید ابتدا بیمه سلامت ترکیه را دریافت کنند و سپس برای مدت اقامت ثبت نام کنند. هزینه بیمه دانشجویی ترکیه هیچ تفاوتی با هزینه ای که سایر خارجی ها برای دریافت بیمه اقامت (بهداشت) می پردازند ندارد و دانشجویان باید همان هزینه را بپردازند. بنابراین کلیه دانشجویان و کلیه افرادی که قصد اخذ اقامت توریستی در ترکیه را دارند ملزم به خرید بیمه درمانی می باشند.

انواع شرکت های بیمه در ترکیه

فقط شرکت های خصوصی به خارجی ها بیمه درمانی ارائه می دهند. تعداد این شرکت ها بیش از 30 شرکت است. در ادامه مقاله 5 شرکت بیمه را معرفی می کنیم و هزینه بیمه اقامت یک و دو ساله آنها را با هم مقایسه می کنیم.

شرکت بیمه آنکارا

شرکت بیمه نیپون

شرکت بیمه سیمپو

شرکت بیمه در گروه

شرکت بیمه آرکس

بهترین بیمه درمانی در ترکیه

اگر به دنبال بهترین بیمه درمانی در ترکیه هستید، باید بدانید که خدمات شرکت های بیمه مسافرتی ترکیه هیچ تفاوتی ندارد و همه آنها خدمات یکسانی را ارائه می دهند. تنها تفاوت در بیمارستان های تاسیس شده توسط هر یک از شرکت های بیمه است. هزینه بیمه در لیست بیمارستان های بسته متفاوت است.

مزایای بیمه درمانی برای اتباع خارجی در ترکیه

برای دریافت کیملیک (کارت اقامت) داشتن بیمه سلامت ترکیه الزامی است. و فقط در بیمارستان های اقتصادی در ترکیه قابل استفاده است. اگر بیمه ای می خواهید که بتوانید در صورت نیاز در بیمارستان های برتر ترکیه از آن استفاده کنید، باید بیمه اضافی بگیرید. این بیمه ها بسیار گران هستند و پس از دریافت کارت کیملیک ترکیه قابل خرید هستند.

دکمه بازگشت به بالا