عمومی

کدام مارک (برند) سشوار بهتر است؟

کدام مارک (برند) سشوار بهتر است؟
بررسی انواع سشوارهای موجود در بازار

بررسی انواع سشوارهای موجود در بازار

سشوار ها به یکی از اجزای جدا نشدنی هر خانه ای تبدیل شده اند. شما هم اگر قصد خرید یک سشوار خوب را دارید اما نمی دانید کدام مارک سشوار بهتر است؟ این مقاله را از دست ندهید.

سشوار یکی از وسایل مهم پیرایشی قابل استفاده برای خانم ها و آقایان است و جزو لوازم خانگی برقی دسته بندی میشود. از سشوار برای خشک نمودن و حالت دادن مو استفاده میشود. هر سشوار از چند بخش تشکیل شده است:

موتور: میتوان گفت مهم ترین بخش هر سشوار موتور آن است. در ساختار سشوار ها غالبا دو نوع موتور به کار می رود. سشوارها بر اساس نوع موتور، دو نوع اند. سشوارهایی با موتور AC  (سنگین)، سشوارهایی با موتور DC (سبک). سشوارهای موتور سنگین، عمر مفید و قدرت پرتاب باد بیشتری دارند. موتور این نوع سشوار ها از چهار قسمت هسته، بدنه، زغال و پروانه تشکیل شده است. سشوارهای موتور سبک، طول عمر و قابلیت پرتاب باد کمتری دارند. اگر قصد تهیه ی سشوار موتور سنگین دارید، دقت کنید این سشوارها سالی یک بار نیاز به سرویس شدن دارند. پس از چند سال هم زغال آنها باید تعویض شود. در واقع تفاوت در سشوارها، بیشتر مربوط به تفاوت در موتور آنهاست. پس در جواب سوال کدام مارک سشوار بهتر است؟ حتما باید قدرت موتور آن را در هم در نظر گرفت.

المنت: المنت، قطعه ای است که پس از عبور جریان برق از آن، گرما تولید میکند. المنت در واقع سیمی با مقاومت الکتریکی است که  دور تا دور استوانه ای غیر هادی سرامیکی یا خاک نسوز، پیچیده شده است. المنت فلزی از جنس نیکروم است که درصد بیشتر آن نیکل است. المنت سرامیکی از جنس سرامیک است و عمر بیشتری دارد. از انواع المنت های کم کاربرد، المنت های کامپوزیتی و پلیمری هستند. می توان المنت را روشن و خاموش کرد و دمای هوای خروجی از سشوار را به این طریق کنترل کرد.

در واقع، موتور و المنت مهم ترین بخش های یک سشوار هستند.

هواکش: اگر هواکش یا پروانه به خوبی نچرخد، در اثر گرمای ناشی از کار کردن سشوار به قسمت های عایق و هادی آسیب جدی وارد میشود. سشوارهایی با بدنه ی پلاستیکی بیشتر آسیب می بینند.

دیود: از دیودها برای هم جهت کردن نیم موج ها و تمام موج ها استفاده میشود.

کدام مارک سشوار خوب است؟

سشوارها متفاوت اند و شما باید بسته به نیاز خود اقدام به تهیه ی سشوار مناسب نمائید. در پاسخ به سوال کدام مارک سشوار خوب است؟ باید توجه کنید هر چه برند یک سشوار معتبر تر باشد طبیعتا قیمت آن هم بالاتر است. ما به شما کمک میکنیم تا متوجه شوید کدام مارک سشوار خوب است؟ و متناسب با بودجه ی خود، بهترین و باکیفیت ترین سشوار را بخرید.

سشوارها به سه نوع خانگی، نیمه حرفه ای و سشوار حرفه ای تقسیم می شوند. سشوارهای خانگی ساختار نسبتا ساده ای دارند. توان و سرعت پایین دارند و عموما برای خشک کردن مو کاربرد دارند. استفاده از این سشوار ها چندان توصیه نمی شود. سشوارهای نیمه حرفه ای سرعت متوسطی دارند و جزو محصولات قیمت مناسب و متوسط هستند. این سشوارها بهتر از انواع خانگی هستند. سشوارهای حرفه ای، بسیار سریع و آسان باعث حالت گرفتن موی شما میشوند و شما با استفاده از لوازم جانبی آن، به راحتی می توانید موهای خود را بیارایید. توصیه می کنیم موقع خرید سشوار، انواع حرفه ای را انتخاب کنید. اگر میزان استفاده ی شما از سشوار زیاد است، حتما سشوار خوب و با کیفیتی تهیه کنید.

سشوارهای حالت دهنده ی مو برخلاف سشوار چرخشی، غیر چرخان هستند.

نکاتی که قبل از خرید سشوار باید توجه کنید:

اگر موهایی فر، ضخیم یا وز دارید، سشوارهای آیونیک تهیه نمائید. این سشوارها با ایجاد یون منفی مانع حجیم شدن بیش از حد موها میشوند. یون های منفی مولکول های آب را تخریب میکنند و باعث میشوند موها سریع تر خشک شوند. اما اگر تار موی نازکی دارید این سشوار ها چندان توصیه نمیشوند.

سشوارهای سرامیکی، ساختار درونی از جنس سرامیک دارند. وجود این قطعات سرامیکی باعث پخش یکنواخت گرما میشود. همچنین سرامیک ها مانع از انتقال گرما به بدنه ی سشوار میشوند. این سشوارها برای هر نوع مویی مناسب است.

اگر موهای حجیمی دارید، توصیه میشود سشوار تیتانیومی تهیه کنید. این سشوار ها وزن سبکی دارند و به سرعت مو را خشک میکنند.

قدرت سشوارها با یک عددی تحت عنوان وات بیان میشوند. این عدد هر چه بالاتر باشد، کارآیی سشوار بهتر است. مناسب ترین سشوارها توانی بین 1800 تا  2000  وات دارند.

یک سشوار خوب بایستی سبک باشد تا استفاده از آن راحت باشد و دستتان خسته نشود. مناسب ترین وزن برای سشوار پانصد گرم است.

توجه کنید سشواری که تهیه می کنید باید قابلیت تنظیم حرارت داشته باشد.

سشوار با قابلیت باد سرد، مانع از وز شدن موها میشود. علاوه بر این باد سرد، باعث درخشندگی موها میشود.

دیسپانسر ابزاری جدا شدنی است که برای موهای حالت دار و مجعد بسیار مناسب است.

قبل از خرید سشوار، حتما به مارک شرکت سازنده ی آن توجه کنید. سشوارهای بعضی شرکت ها با دوام تر بوده و دیرتر از بقیه ی مارک ها خراب میشوند. اگر میخواهید بدانید کدام مارک سشوار بهتر است؟ حتما از افراد متخصص در فروشگاه اینترنتی شیک فام که اطلاعات کافی در این زمینه دارند، پرس و جو کنید.

چند مدل سشوار پرفروش
نقد و بررسی چند مدل سشوار پرفروش

معرفی چند مدل پر فروش:

در ادامه قصد داریم چند مدل سشوار پرفروش را که در فروشگاه شیک فام نیز با مناسب ترین قیمت موجودند را معرفی کنیم. شما هم اگر دوست دارید بدانید کدام مارک سشوار بهتر است؟ این نقد و بررسی ها را از دست ندهید.

سشوار حرفه ای پرومکس 7200:   

معرفی سشوار حرفه ای پرومکس 7200
سشوار حرفه ای پرومکس 7200

سشوار پرومکس موتور AC با قدرت 2000 وات دارد. سرعت بالای باد آن برای انجام براشینگ مناسب است. سیم بلند سه متری و قابلیت آیونیک بودن از دیگر مزیت های آن است. این مدل برای آرایشگاه ها نیز مناسب است.

سشوار حرفه ای پرومکس 7230R:

آشنایی با سشوار حرفه ای پرومکس
سشوار حرفه ای پرومکس 7230R

موتور قوی 2300 واتی مهم ترین ویژگی این مدل است. همچنین دکمه ی باد سرد دارد که به سرعت موها را خشک میکند. دو حالت سرعت و سه حالت دمای قابل تنظیم دارد. سیستم یون ساز و فیلتر پشتی قابل تعویض از دیگر ویژگی های این مدل است.

سشوار حرفه ای روزیا مدل HC8160:

این مدل، یک سشوار حرفه ای بوده و موتور سنگین AC با قدرت 3000 وات دارد. خاصیت آیونیک و قابلیت تولید باد سرد دارد. این سشوار یک سیم دو متری و حلقه ی آویز دارد.

سشوار برس دار روزیا مدل HC8110:

این مدل نیز جزو سشوارهای حرفه ای بوده و موتور سنگین با توان 450 وات دارد. خاصیت تولید یون ندارد. جنس المنت آن از سرامیک است. وزن سبک و سیم یک و نیم متری از ویژگی های دیگر آن است. این سشوار حرفه ای 7 سری دارد و برای سالن ها مناسب است.

سشوار حرفه ای دارک استار مدل 2400W:

این سشوار ساخت ایتالیا بوده و بسیار حرفه ای و پرقدرت است. موتور  AC با قدرت 2400 وات از دیگر ویژگی های مثبت آن است. شدت مناسب باد آن باعث زود خشک شدن موها میشود. علاوه بر خاصیت ایجاد یون، اشعه ی مادون قرمز هم دارد که خاصیت ضد وزی دارد و از آسیب به مو جلوگیری میکند.

سشوار سه کاره ی سورکر مدل HB-805C:                                      

این مدل سشوار بیشتر کاربرد خانگی دارد. موتور این مدل از نوع DC با قدرت 1000 وات میباشد. علاوه بر یک دکمه ی تنظیم سرعت، یک دکمه ی مخصوص برای جلوگیری از آسیب به مو دارد که حرارت سشوار را بدون کم کردن سرعت آن کم میکند. سه سری دارد که یکی از آنها مخصوص فر کردن است.

 

 

دکمه بازگشت به بالا