عمومیکسب و کار ویژه

کتاب طراحی و ساخت سازه ‌های ماکارونی

سازه‌های ماکارونی یا پل ماکارونی به سازه‌هایی گفته می‌شود که با هدف آموزشی تنها با رشته‌های ماکارونی و چسب ساخته می‌شوند. این سازه‌ها در مقیاس کوچکتر نسبت به سازه‌های واقعی طراحی و با مصالح ماکارونی و چسب ساخته شده و پس از ساخت مورد بارگذاری قرار می‌گیرند.

در واقع این سازه‌ها به عنوان ماکت ساخته نمی‌شوند و سازه‌ای که بار بیشتری را تحمل می‌کند، موفق تر خواهد بود. پل (تحت بارگذاری یکنواخت، متمرکز و متحرک)، جرثقیل برجی، انواع قاب‌های ساختمانی و ستون‌های فشاری از جمله رایج‌ترین سازه‌های ماکارونی می‌باشند.

استفاده مستقیم از مباحث و آموخته‌های دروس مهندسی از جمله استاتیک و مقاومت مصالح و همچنین مباحث طراحی اعضا و بارگذاری و همچنین نحوه توزیع بار در سازه و حتی بررسی نحوه شکست سازه که در این مورد فیلم‌های تهیه شده از شکست سازه‌ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

علاوه برآن می توان به استفاده و آشنایی با نرم افزارهایی همچون AutoCAD و SAP و ETABS اشاره کرد که برای کشیدن نقشه‌ها و تحلیل پل  مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر استفاده از مباحث علمی و نرم افزاری مرتبط با رشته نحوه ساخت و اجرای سازه مطابق نقشه بسیار حائز اهمیت است و موجب افزایش دقت و صبرکافی برای رسیدن به هدف خواهد شد.

Book of design and construction of pasta structures

مسابقات سازه‌های ماکارونی (پل ماکارونی) در گرایش‌های مختلفی به شرح زیر برگزار می‌شود:

۱- سازه سنگین (دهانه ۴۵ و ۸۰ و ۱۰۰ سانتی‌متر)

۲- سازه راندمانی (دهانه ۴۵ و ۸۰ و ۱۰۰ سانتی‌متر)

  1. سازه سبک هدفمند (بار متمرکز)
  2. سازه فشاری
  3. Tower Crane
  4. بار گسترده و متحرک
  5. محافظ تخم مرغ
  6. سازه معماری

تفاوت گرایش راندمانی و هدفمند در مسابقات پل ماکارونی چیست؟

در رقابت راندمانی نسبت باری که پل ماکارونی تحمل می‌کند به وزن پل محاسبه می‌شود.

در بخش هدفمند نیز سبکترین سازه ای که ۱۰ کیلوگرم را در حداقل ۲ دقیقه تحمل کند ، سازه برتر است.

کتاب طراحی و ساخت سازه ‌های ماکارونی

پرتال نشر دانشگاهي (پند) با هدف تسهيل در معرفي، انتخاب و خرید کتاب دانشگاهی از ناشران معتبر دانشگاهي طراحي شده است. لازمه اين كاركرد آن است كه كاربران بتوانند با كمك سيستم هاي جستجو با وارد كردن كليد واژه هايي از عنوان، نويسنده يا ناشر كتاب به منابع متعدد از ناشران مختلف دسترسي داشته و خريد نمايند.
در جستجوي پيشرفته علاوه بر امكان وارد كردن اطلاعات بيشتر و جداسازي خاص تر مي توان از تقسيم بندي و رده بندي حوزه هاي مختلف علمي نيز استفاده كرده و به نتايج مطلوب تري رسيد.
مثلا كاربر مي تواند يا استفاده از جستجوي پيشرفته و موضوع بندي موجود به اطلاعات كتاب هاي يك موضوع خاص كه براي نخستين بار در سال جديد منتشر شده دسترسي داشته و براي خريد انتخاب نمايد.
براي شروع انتخاب و خريد كتاب، ابتدا لازم است در سايت ثبت نام صورت گيرد. فرايند ثبت نام بسيار ساده و دقيق طراحي شده و تكميل بعضي از فيلدهاي آن اجباري مي باشد. اهميت صحت اطلاعات ارائه شده براي آن است كه كتاب هاي خريداري شده به نشاني و كد پستي اظهار شده، ارسال مي گردد و مسئوليت آن با كاربر است.
در اين ثبت نام، كاربر براي خود رمز عبور تعيين مي كند و از آن به بعد با كد كاربري (شماره تلفن همراه) و رمز عبور تعيين شده، مورد شناسايي قرار مي گيرد.
پيشنهاد مي گردد كاربر در بدو ورود از آيكون (ورود كاربر) در بالاي صفحه اصلي، استفاده كرده تا در حين خريد نيازي به وارد كردن كد و رمز خود نداشته باشد.
كد و رمز كاربر با يك دفعه وارد كردن، امكان ضبط و يادآوري داشته و نيازي به وارد كردن مجدد نيست.
كاربر با هر بار ورود مي تواند اطلاعات خود را به روز رساني كرده و تثبيت نمايد.
در زير تصوير كتاب، قيمت پشت جلد و قيمت خالص بعد از اعمال تخفيف، اعلام شده و با ورود به داخل هر كتاب، كاربر مي تواند علاوه بر اطلاعات شناسنامه اي، به چكيده كتاب، فهرست مطالب و موضوع هاي آن دسترسي داشته باشد. در ذيل اين اطلاعات، فهرست كتابفروشي هاي ناشر كه كتابهاي وي را در تهران و شهرستانها به فروش مي رسانند همراه با نشاني و تلفن، ارائه شده و كاربر مي تواند كتاب خود را از كتابفروشي هاي محلي تهيه نمايد.
در صورتي كه كتاب موجود باشد، كاربر مي تواند تعداد مورد نياز خود را وارد كرده و كليد (اضافه به سبد خريد) را بزند.
كتاب خريداري شده در سبد خريد پرتال كه در گوشه سمت چپ صفحه اصلي طراحي شده، ضبط گرديده و بعد از اتمام خريد، قابل رجوع براي تكميل فرآيند خريد مي باشد.
با ورود به سبد خريد، كاربر مي تواند ضمن كنترل اطلاعات خود، توضيحاتي براي سفارش خود داده و نحوه ارسال كتاب را مشخص نمايد.
با زدن كليد (ثبت سفارش) وارد درگاه پرداخت اينترنتي شده و فرايند پرداخت وجه انجام مي پذيرد.
تا قبل از پرداخت وجه، سبد خريد موجود با عنوان (در حال بررسي) در فهرست سفارشات كاربر نمايش داده شده و از طريق آيكون (پرداخت) امكان نهايي شدن خريد وجود دارد.
بعد از پرداخت وجه توسط كاربر، سيستم ادمين پرتال، بطور خودكار، سفارشات هر ناشر را براي وي ارسال كرده و ناشران مي توانند از طريق آيكون (ورود ناشر) به سفارشات خود دسترسي داشته باشند.
ناشر با ارسال كتاب يا كتاب هاي خريداري شده، اطلاعات پستي مربوطه را اعلام داشته و در صورتي كه به هر دليلي امكان ارسال كتاب نداشته باشد، آيكون (برگشت وجه) را علامت مي زند.
همه عمليات انجام شده توسط ناشر براي ادمين پرتال و كاربر نمايش داده شده و قابل پيگيري است.
مسئوليت وجه پرداخت شده توسط كاربر با مديريت پرتال بوده و در صورتي كه كتاب براي كاربر ارسال شده و مشكلي نباشد، وجه كتاب به ناشر پرداخت خواهد شد در غير اين صورت تا تعيين تكليف نهايي، وجه كتاب در حساب انجمن باقي مانده و چنانچه كاربر ذي حق باشد، وجوه پرداختي به حساب كاربر برگشت داده خواهد شد.

  • احمد پالیزوان احمد پالیزوان
  • محمدحسین علیزاده برزی محمدحسین علیزاده برزی
  • ناشر: نوآور – مرداد 1394
  • محمودرضا کی منش محمودرضا کی منش
  • ناشر: نوآور – مرداد 1401
  • استفان تیموشنکو، جیمز ام. گر استفان تیموشنکو
  • ناشر: نوآور – بهمن 1394
  • محمدعلی فرشادفر (تهیه و تنظیم) محمدعلی فرشادفر (تهیه و تنظیم)
  • ناشر: توسعه ایران – دی 1398
  • شاهد میرزامحمدی شاهد میرزامحمدی
  • ناشر: حرکت نو (وابسته به موسسه فرهنگی هنری شکوه علم و فن آوری) – اسفند 1392
  • بورکهارت کاینکا، لارس گالاب، سروین هنربخش (مترجم) بورکهارت کاینکا
  • ناشر: چرتکه – شهریور 1390
  • اندرو واتس، امین جعفری (مترجم) اندرو واتس
  • ناشر: طحان – مرداد 1394
  • حسنعلی مسلمان یزدی، علیرضا مسلمان یزدی (ویراستار)، راضیه ایرجی (ویراستار) حسنعلی مسلمان یزدی
  • ناشر: فدک ایساتیس – مهر 1390
  • امیرمحمد طباطبایی امیرمحمد طباطبایی
  • ناشر: مرکز نشر دانشگاهی – خرداد 1402
  • ناشر: نوآور، پارسیا – شهریور 1395
  • ناشر: نوآور – فروردین 1388

 

 

دکمه بازگشت به بالا