عمومیکسب و کار ویژه

کارت گرافیک استوک یعنی چه؟

معمولاً به هر محصولی که در هیچ شرایطی جدید نباشد، استوک می گویند. این قطعات و محصولات (به عنوان مثال: لپ تاپ یا کیس یا مانیتور استاندارد) قابل استفاده، تعمیر، نوسازی و یا مرجوعی هستند. بنابراین اساساً یک کالای جدید سهام نیست، اما ظاهر آن می تواند خوب باشد. یک کامپیوتر دست دوم خوب ممکن است سال ها مورد استفاده قرار گرفته باشد، یا ممکن است فقط برای مدت کوتاهی کار کرده باشد اما بازگردانده شده باشد و اکنون به عنوان سخت افزار مستعمل فروخته می شود.

باید در نظر داشته باشید که اکثر قطعات کامپیوتری استفاده شده سالهاست که مورد استفاده قرار می گیرند و پس از سرویس یا تعمیر به عنوان کامپیوتر استوک به فروش می رسند. بنابراین وقتی از طول عمر قطعات کامپیوتر استوک صحبت می کنیم، می تواند هر شرایطی داشته باشد، اما در هر صورت محصول جدید و کارکرده ای نیست.

سهام سخت چیست؟

همانند کامپیوترهای استاندارد، قطعات سخت افزاری مستعمل دیگری نیز در بازار وجود دارد. یکی از این قطعات هاردهای مستعمل است که به صورت هارد در بازار خرید و فروش می شود.

چرا سخت افزار استوک تمیز و سالم به نظر می رسد؟

در مناطقی مانند اروپا، شرکت‌های خصوصی و سازمان‌های دولتی می‌توانند تمام رایانه‌های مورد استفاده خود را پس از مدت زمان مشخصی دور ریخته و مدل‌های جدیدی را جایگزین آن‌ها کنند.همچنین، بسیاری از مشتریان به خوبی از رایانه خود مراقبت می کنند. بنابراین یک کالای انباری می تواند ظاهری تمیز و سالم داشته باشد و کالای انباری لزوماً به معنای ظاهر مستعمل یا فرسوده نیست.
رایانه‌های مستعمل را می‌توان قبل از عرضه مجدد به بازار، تعمیر، بازسازی و سرویس کرد.

مزیت یک کامپیوتر استوک چیست؟

تنها مزیت قطعات کامپیوتر کارکرده با توجه به کارت گرافیک 4070 آن قیمت پایین است. با این حال، این ارزش می تواند خیلی سریع از بین برود و اگر یک کالای جدید را با قیمت بالاتر خریداری کرده بودید، به نفع شما بود.

چرا یک کامپیوتر دست دوم نمی خرید؟

یک کامپیوتر دست دوم معایب زیادی دارد، اما دلایل زیادی برای نخریدن آن وجود دارد. اولین و بزرگترین عیب هوزینگ استوک استفاده از آنهاست. پس این احتمال وجود دارد که تعمیر شوند، در سلامت کامل نباشند و مشکل داشته باشند. همچنین، از آنجایی که قطعات کامپیوتری مستعمل ممکن است ماه ها یا سال ها مورد استفاده قرار گرفته باشند، به پایان عمر مفید خود نزدیک می شوند یا دیگر مانند ماه های اول عملکرد خوبی ندارند.این عیب در قطعات و محصولاتی مانند پرینترها و هاردهایی که دارای قطعات مکانیکی هستند بیشتر به چشم می خورد. قطعاتی مانند Nvdia طول عمر بسیار محدودی دارند و در دراز مدت مزیت هزینه کمتر خود را از دست می دهند و این به ضرر شما تمام می شود.
رایانه های مستعمل می توانند عملکرد اصلی خود را از دست بدهند، بسیار زودتر از یک محصول جدید مستهلک شوند یا خراب شوند. با توجه به این واقعیت، به زودی برای تعمیر کامپیوتر دست دوم باید بیش از قیمت یک مدل جدید هزینه کنید. در این صورت اگر از ابتدا یک مدل جدید با قیمت بالاتر می خریدید به نفع شما بود. گاهی اوقات نیز دیده می شود که سخت افزار استوک به صورت غیر اصولی سرویس یا تعمیر می شود که یک بار استفاده شده و دیگر قابل تعمیر نیست.

عدم وجود خدمات پس از فروش و به روز نشدن کامپیوتر استاندارد

یکی دیگر از معایب قطعات دست دوم کامپیوتر عدم وجود خدمات پس از فروش و پشتیبانی می باشد. وقتی محصول جدیدی را خریداری می کنید، چه گارانتی داشته باشد و چه نداشته باشد، چندین سال از سازنده پشتیبانی و به روز رسانی دریافت می کنید.
اما کامپیوترهای مستعمل اغلب به آخر خط رسیده اند و خبری از آپدیت، امکانات نرم افزاری جدید، درایورها و وصله های امنیتی نیست.به این ترتیب کامپیوتر استفاده شده ارزش افزوده ای ندارد. فریب گارانتی های شرکتی و ضمانت های کوتاه مدت که اغلب پاسخگو نیستند را نخورید.

خرید کیس استوک |کیس استوک چیست

عدم اطمینان سخت افزار مورد استفاده
سومین عیب چمدان های دست دوم غیر قابل اعتماد بودن آنهاست. شاید قطعات کامپیوتر کارکرده سالم باشد و سرویس شده باشد اما در هر صورت احتمال خرابی آن در مدت زمان کوتاه بیشتر از محصول جدید است. همچنین نمی دانید این کالاها با استفاده از قطعات و لوازم مصرفی اصلی و نو سرویس شده اند یا خیر. گاه دیده می شود که لپ تاپ و قطعات مستعمل متعلق به بازار ایران را به عنوان سهام اروپایی و صنعتی می فروشند. به خاطر داشته باشید که روشن و راه اندازی یک کامپیوتر مستعمل یا استوک به معنای صحیح بودن آن نیست و بسیاری از اوقات در استفاده طولانی مدت متوجه انواع مشکلات خواهید شد.

قطعات استوک قدیمی
چهارمین عیب رایانه های دست دوم سن آنهاست. سال‌ها سخت‌افزار سهام زیادی طراحی شده است، بنابراین مطمئناً نمی‌خواهید از texhpowerup سال ۲۰۱۶ در سال ۲۰۲۰ استفاده کنید. این شما را از پیشرفت ها، پیشرفت ها و ویژگی های روز محروم می کند.سرعت پایین تر یک سیستم کامپیوتری استاندارد را نمی توان نادیده گرفت.

قیمت قطعات کامپیوتر کارکرده در ایران

در یک کشور اروپایی و بسیاری از مناطق دیگر جهان، یک تلفن، لپ‌تاپ یا حتی یک ماشین دست دوم بسیار ارزان‌تر از یک گوشی نو است. اما در کشور ما به دلیل عوامل زیادی که در نحوه محاسبه قیمت کیس کارکرده وجود دارد، سعی می کنیم کامپیوتر دست دوم را با بالاترین قیمت ممکن بفروشیم که گاهی بسیار نزدیک به مدل جدید است.
از آنجایی که رایانه های دست دوم اغلب بسیار قدیمی هستند و نسخه جدیدی وجود ندارد، خریدار نمی تواند ارزش واقعی آنها را بداند، اما مطمئناً بسیار کمتر از آنچه در بازار ایران به فروش می رسد است. بنابراین، مراقب باشید که هنگام خرید سخت افزار سهام، یا از یک فرد مطلع بپرسید یا از نظر عملکرد یا قدرت پردازش، نسبت و قیمت منصفانه ای ایجاد کنید.

آیا کامپیوتر دست دوم بخریم یا نه؟

یک کیس کامپیوتر استوک ممکن است ارزان‌تر از یک کیس جدید باشد، اما می‌توانیم با اطمینان به شما بگوییم که ارزش تلاش را ندارد، و با در نظر گرفتن همه چیز، آن‌قدرها هم که فکر می‌کنید ارزان نیستند.همچنین آنچه به عنوان سهام در بازار ما فروخته می شود با قطعات کامپیوتر کالاهای مصرفی اروپایی کارکرده، اورجینال و سرویس شده بسیار متفاوت است، بنابراین پاسخ ما یک نه قاطع است و به شما توصیه می کنیم که فقط به دلیل ارزانتر بودن آن شانسی نکنید.

خلاصه و پاسخ به سوالات متداول
کامپیوتر استوک چیست؟
كامپيوتر استاندارد يا كامپيوتر دست دوم محصولي است كه فرد يا سازماني يك يا چند بار از آن استفاده كرده و به دلايلي از قبيل به روز رساني سيستم و ساختار، تغيير در ساختار يا نيازها و بسياري موارد ديگر كنار گذاشته شده است. صاحب جدید آمده است. لطفا توجه داشته باشید که عبارت استفاده شده یا استوک به معنای خراب بودن آن نیست، بلکه فقط سیستم مشخص شده جدید و به اصطلاح نیست. آکبند.

سهام سخت چیست؟
هارد استوک مانند یک کامپیوتر استاندارد یک یا چند بار توسط یک فرد یا سازمان مورد استفاده قرار گرفته و به دلایلی مانند عدم نیاز، ارتقاء، توسعه و غیره در اختیار کاربر دیگری قرار گرفته است.

چرا یک کامپیوتر دست دوم نمی خرید؟
اگر از کاربرانی هستید که قصد دارید برای مدت طولانی از سیستم استفاده کنید، مهمترین پاسخ به این سوال این است که کامپیوتر استاندارد نیمی از عمر خود را سپری کرده است و در حال افت کیفیت خواهید بود.اما اگر می خواهید فقط برای کارهای ساده برای مدت کوتاهی یک کامپیوتر داشته باشید، شاید انتخاب یک کامپیوتر استوک گزینه ای ارزان تر و اقتصادی تر باشد.

دکمه بازگشت به بالا