عمومیکسب و کار ویژه

کاربرد پوستر چیست؟

پوستر چیست؟

پوستر را معمولا برای دادن اطلاعات در مورد موضوعات مختلفی استفاده می‌کنند که این اطلاعات باید جامع و محدود باشد. به طوری که در یک صفحه با ابعادی که از پیش مشخص شده است بتوانند این اطلاعات را به خوبی جمع آوری و به مخاطب منتقل کنند.ابعاد پوستر باید به صورتی باشد که از فاصله دور هم دیده شود و برای مخاطب قابل تشخیص باشد. معمولا پوستر ها به منظور استفاده روی دیوارها تهیه می‌گردند و دقیقا به همین دلیل در سایزهای بزرگ و معمولا به صورت عمودی طراحی می‌شوند تا باعث جلب توجه بیشتر باشند و بتوانند اطلاعات لازم را منتقل کنند. به همین دلیل است که به پوستر را با عنوان دیوار کوب نیز می‌شناسند.

هدف از تهیه پوستر ممکن است تبلیغ یک اثر هنری، نمایشگاه و یک فیلم سینمایی باشد و یا حتی هدفی اقتصادی در آن نهفته باشد. امروزه از پوستر ها در امور آموزشی نیز استفاده می‌شود.
پوستر ها در عین این که میرا و زودگذر هستند اما می‌توانند تاثیر ماندنی هم داشته باشند و این بستگی به موضوع پوستر و همچنین عملکرد طراح آن دارد.

اگر قصد دارید محصولی را معرفی را معرفی کنید یا یک اتفاق هنری یا فرهنگی را به اطلاع عمومی برسانید بهترین و اولین راه، طراحی یک پوستر زیبا و چشم نواز است. مخصوصا اگر محلی که پوستر را در آن نصب می‌کنید، دیوار یکی از خیابان ها و مکان های پر رفت و آمد و شلوغ باشد.

چاپ پوستر بزرگ

زمانی که قصد دارید در یک همایش یا کنفرانس پیرامون یک محصول یا کار خاصی به بحث با دیگران بنشینید با استفاده از یک پوستر بزرگ می‌توان به سادگی از طریق تصویری با افراد ارتباط برقرار کرد. یکی از رایج‌ترین راه‌هایی که این روزها به منظور بازاریابی بهتر مورد استفاده قرار گرفته است چاپ پوستر بزرگ است.

به راحتی در فضاهایی مثل نمایشگاه‌های کتاب شاهد این هستید که با چاپ پوسترهای بزرگ قسمتی از فضا را پوشش می‌دهند و به معرفی محصولات خود می‌پردازند. برای نمونه دیگر می‌توانیم به پوسترهایی که به منظور کارهای خدماتی آرایش بهداشتی در مطب‌های پزشکان است نیز اشاره کرد. کاربردهای چاپ پوستر بزرگ معرفی نامه بسیار طولانی دارد. به راحتی در هر حیطه‌ای که مد نظر داشته باشید می توانید به چاپ پوستر بپردازید.

ویژگی ها و کاربرد طراحی پوستر

پوستر می تواند به معرفی برند بپردازد.
ابعاد طراحی پوستر باید به گونه ای باشد که از فاصله دور نیز قابل مشاهده باشد.
شما می توانید برای تبلیغ محصول تان از پوستر استفاده کنید و آن را در محل های پر رفت و آمد نصب کنید.
چاپ پوستر در ابعاد بزرگ جهت تبلیغات، بسیار از سوی مردم استقبال می شود.
هنگامی که می خواهیم مطلب خبری را منتقل کنیم بهترین راه آن برای طراحی و نصب پوستر است چرا که افراد شاغل و کسانی که در فضای مجازی و رسانه ها فعالیت ندارند در مسیر رفت و آمدشان تبلیغ شما را می بینند.اگر پوسترتان را طراحی کردید برای چاپ، آن را به چاپ خانه معتبری بدهید تا با کمترین قیمت بهترین چاپ را برای شما انجام دهد.

انواع طرح بنر عید نوروز توسط طراحان طرح دات آی آر بصورت کاملا لایه باز و قابل ویرایش در برنامه فتوشاپ طراحی شده و برای دانلود در سایت موجود است. طرح لایه باز سال نو با کیفیت بالا و با طراحی خاص به گونه ای طراحی شده است که از انواع تصویرسازی عید نوروز، تصویر سازی عمو نوروز، تصویرسازی هفت سین، تصویر و المان‌های مربوط به نوروز، تایپوگرافی های مربوط به نوروز از جمله؛ سال نو مبارک، نوروزتان مبارک، بهاران خجسته باد، یا مقلب القلوب و الابصار و … استفاده شده است.

یکی از نکات مهم و کلیدی در پوستر

طراحی شما باید به قدری جذاب و زیبا باشد که توجه مخاطب در نگاه اول جذب کند. پوستر خلاقانه یکی از جذاب ترین مدل از انواع پوستر است که طرفداران فوق العاده زیادی دارد.

نقش پوستر در روابط عمومی و تبلیغات

پوسترها می توانند آگاه کننده، ترقیب کننده، تشویق کننده، اطلاع رسانی، فروشنده کالا و یا خدمات و … باشند. اگر بخواهیم به صورت تخصصی جایگاه پوستر را تجزیه کنیم خواهیم دید که پوستر به عنوان یک رابط بین رسانه و انسان شناخته شده است.

عناصر تاثیرگذار روی مخاطب در طراحی پوستر شامل: فونت، رنگ، آبجکت ها، تصاویر، متن جذاب و … می شود. لازم به ذکر است پوسترها را می توان با توجه به رنگ، موضوع و… به دسته های مختلفی تقسیم کرد.

مزایای پوستر

به طور کلی استفاده از پوستر و بنر و تراکت و دفترچه راهنما و … راه بسیار مناسبی برای جذب مخاطب و تبلیغ یک نوع کالا یا خدمت می‌باشد. پوستر از ابزارهای فیزیکی مهمی است که برای رشد و تاثیرگذاری تبلیغ بسیار موثر است. یکی از مهم ترین مزایای پوستر این است که قابلیت نصب در هر جایی را دارد که البته پیش از آن باید مجوز این کار از سازمان یا اداره مربوطه اخذ گردد.

می‌توان از پوستر در جاهای پر رفت و آمد که محل گردهمایی یا همایش می‌باشد استفاده کرد. دیگر مزیت پوستر این استکه تاثیرگذاری آن هیچ شرطی ندارد و یک پوستر می‌تواند همزمان توجه اقشار زیادی از مردم را به خود جلب نماید.

دیگر این که پوستر در واقع یک بنر تبلیغاتی بسیار عالی می‌باشد که اطلاعات جامع و مناسبی را در اختیار عموم می‌گذارد و مطالعه آن نه نیازمند وقت چندانی است و نه احتیاج به دقت فراوان دارد. در علم زیبایی شناسی هم طراحی پوستر می‌تواند کمک بسیار مهم به زیبایی شهر و یا سالن برساند.

به عنوان بهترین مجموعه طراحی پوستر در فارس و شیراز و با داشتن نمونه های متعدد ساخت پوستر حرفه ای، می تواند باعث دیده شدن هر چه بیشتر برند تجاری شما شود.

سرآمدن پوسترهای مصور در غرب :

اگر چه پوسترهای مصور اولیه نیز عمدتا در رابطه با نمایش های گوناگون بود ، ولی در عرصه های دیگری مانند تبلیغ کتاب ، که به خصوص در فرانسه رواج داشت ، پوستر سازی بسط پیدا کرد . یکی از نمونه های پوستر کتاب ، پوستری است که ادوارد مانه برای کتاب گربه ها ساخته است .

این پوستر و پوسترهای دیگر آن زمان فقط به رنگ سیاه چاپ می شدند و پوستر مصور رنگی با نام هنرمند فرانسوی ژول شره ، آغاز می شود و تحولات نخستین را طی می کند .

شره با نقاشان امپرسیونیست آشنایی داشت ، و در کار خود از رنگ های درخشان آثار آنان بهره فراوان برد . لیکن پیوند تصویرهای شره با هنر نقاشی ، حتی به دوران روکوکو بر می گردد . به هر حال ، او با استفاده از روش های چاپ روی چاپ ، حکاکی با نقطه کاری و قلم زنی روی فلز و …. ، به انواع قابل ملاحظه ای از رنگهای مختلف دست می یافت .

دکمه بازگشت به بالا