عمومیکسب و کار ویژه

چگونه بفهمیم ماشین جی پی اس دارد

چگونه بفهمیم ماشین جی پی اس دارد؟ آیا تصور می کنید یک دستگاه ردیاب مخفی و یک دوربین مخفی کوچک در ماشین شما نصب شده باشد؟ در اینجا ما 5 راه آسان و تضمینی برای تشخیص جی پی اس خودرو و دستگاه شنود صوتی نصب شده در خودروی شما را به صورت مخفیانه توضیح داده ایم. ردیاب‌های خودرو دستگاه‌های مخفی کوچکی هستند که به سیستم موقعیت‌یابی جهانی (GPS) برای ردیابی مکان خودرو یا کامیون در زمان واقعی متکی هستند. قصد داریم دراین مقاله از سایت خبری پارت نیوز بفهمیم چگونه ماشین جی پی اس دارد؟

اگرچه همه دستگاه‌های جی‌پی‌اس به‌صورت مخفی طراحی نشده‌اند، اما بسیاری از آنها اندازه کوچکی دارند و می‌توانند توسط چشمان کنجکاو نادیده گرفته شوند. در واقع، اکثر این دستگاه‌ها کوچک‌تر از ریموت ماشین هستند، مانند تقریباً تمام نوآوری‌های فناوری، دستگاه‌های ردیابی GPS را می‌توان برای خوب و بد استفاده کرد.

میدونی دنبال چی میگردی

اگر مشکوک هستید که شخصی با استفاده از GPS یا یک دستگاه ردیابی ماشین کوچک حرکات شما را ردیابی می کند. سه راه برای بررسی اینکه آیا دستگاه در حال استفاده است وجود دارد. از کجا بفهمید ماشین شما جی پی اس دارد؟

اکثر دستگاه‌های ردیاب برای اهداف ردیابی قانونی در نظر گرفته شده‌اند و برای پنهان شدن در نظر گرفته نشده‌اند. مواردی که به‌طور خاص برای پنهان‌سازی طراحی شده‌اند، معمولاً در قسمت بیرونی خودرو قرار دارند و برای یافتن آنها به جستجوی کامل نیاز دارند.

دستگاه‌های ردیاب بسته به سازنده و هدفشان متفاوت به نظر می‌رسند، اما برخی از دستورالعمل‌های کلی می‌توانند به شما در پیدا کردن آن در وسیله نقلیه خود کمک کنند. معمولا شبیه یک جعبه مغناطیسی کوچک است. ممکن است آنجا آنتن یا نور داشته باشد یا نداشته باشد. کوچک خواهد بود، معمولاً سه تا چهار اینچ طول، دو اینچ عرض، و یک اینچ یا بیشتر ضخامت دارد.

برای دیدن ماشین خود در مناطق تاریک به یک چراغ قوه نیاز دارید. شما همچنین می توانید از دوربین دوچشمی عکس بگیرید، چگونه متوجه می شوید که یک ماشین جی پی اس دارد؟

ماشین خود را چک کنید


مرحله 1: نمای بیرونی خودرو را بررسی کنید.

شما می خواهید تمام مکان هایی که GPS را می توان پنهان کرد را بررسی کنید. یک ظرف کوچک ماشین بیرون از ماشین شما باید ضد آب باشد.

با استفاده از چراغ قوه، چرخ های جلو و عقب را بررسی کنید. از دست خود برای احساس ناحیه نامرئی استفاده کنید. اگر دیسک در دیافراگم است، آهنربای آن باید به قسمت فلزی وصل شود، به پشت درپوش پلاستیکی نگاه کنید که نیازی به برداشتن آن نیست.

زیر ماشین رو نگاه کن از یک آینه روی یک میله دراز برای نگاه کردن به زیر ماشین خود استفاده کنید. اگر یک ردیاب گیر کرده باشد، احتمالاً به همان اندازه کثیف است و نیاز به یک چشم فهیم دارد. چگونه می توان تشخیص داد که ماشین جی پی اس دارد؟

به پشت سپرهای خود نگاه کنید. در حالی که بیشتر ضربه گیرها فضای زیادی برای پنهان کردن ردیاب ندارند، اگر داخل آن جا وجود داشته باشد، این مکان عالی است. از کجا بفهمیم ماشین جی پی اس دارد؟

زیر کاپوت را چک کنید. کاپوت خودرو را بلند کرده و به دنبال دستگاه ردیاب پنهان شده در پشت رادیاتور یا بین باتری، مجاری هوا و سایر اجزا بگردید. توجه: بعید است که ردیاب در زیر کاپوت قرار داشته باشد زیرا در معرض دماهایی قرار می گیرد که می تواند به اجزای الکتریکی حساس آن آسیب برساند.

توجه: ردیابی خودرو باید برای شخصی که آن را نصب کرده است قابل دسترسی باشد، بنابراین معمولاً در مکانی است که می توان به سرعت و با احتیاط آن را حذف کرد. بهترین گزینه شما نزدیک ترین منطقه به لبه ماشین شما است.

مرحله 2: فضای داخلی خودرو را بررسی کنید.

برخی از جی پی اس های خودرو ساده هستند و مستقیماً به درگاه داده زیر داشبورد راننده متصل می شوند. جعبه سیاه کوچک متصل به پورت داده را علامت بزنید. اگر وجود داشته باشد، می توان آن را به راحتی حذف کرد.

صندوق عقب را با محفظه لاستیک زاپاس بررسی کنید. می توان آن را زیر لاستیک زاپاس یا در شکاف های دیگر در فضای صندوق عقب نصب کرد.

تمام صندلی های زیر را بررسی کنید. از یک چراغ قوه برای جستجوی چیزهای نامناسب مانند یک ماژول کوچک برق بی سیم یا سیم های شل استفاده کنید. پایین دو صندلی جلو را مقایسه کنید تا ببینید آیا چیزی غیرعادی است یا خیر. همچنین می‌توانید لبه روکش صندلی را برای وجود هرگونه برآمدگی که می‌تواند ردیاب را پنهان کند، بررسی کنید. همچنین زیر صندلی عقب را بررسی کنید که آیا در حال حرکت است. از کجا بفهمیم ماشین جی پی اس دارد؟

پایین پانل را بررسی کنید. بسته به مدل وسیله نقلیه خود، ممکن است نیازی به برداشتن درپوش سمت راننده نباشد. پس از ورود به سیستم، به دنبال دستگاه متصل مغناطیسی بگردید، اگرچه اگر دستگاه سیمی داشته باشید، آن را در اینجا خواهید دید. بلوک های سیم کشی که به درستی با لوازم جانبی خودرو پیچیده نشده اند را بررسی کنید. مسافران معمولاً می توانند جعبه را برای جستجوی دستگاه های ردیاب داخل آن جدا کنند

توجه: زیر داشبورد سایر لوازم جانبی مانند استارت از راه دور یا ماژول قفل برقی درب را می توان متصل کرد. قبل از اینکه دستگاهی را بردارید که گمان می‌کنید ردیاب است نام برند یا شماره مدل را بررسی کنید و به صورت آنلاین جستجو کنید. ممکن است بخشی باشد که نمی خواهید آن را بردارید. چگونه متوجه شوید که ماشین شما GPS دارد؟

مرحله 3: از Frequency Finder و Eavesdropper استفاده کنید

این وسیله در فیلم های جاسوسی معروف ظاهر می شود و واقعا وجود دارد! می توان آن را به صورت آنلاین یا از فروشگاه های تجهیزات نظارتی خریداری کرد. یک اسکنر الکترونیکی وجود فرکانس رادیویی یا سیگنال سلولی را تشخیص می دهد و حضور آن را به کاربر اسکنر الکترونیکی نشان می دهد.

دستگاه های استراق سمع و مکان یاب دوربین اشکال و اندازه های مختلفی دارند. از قلم هایی که برای مخفی کردن دستگاه ها استفاده می شود تا دستگاه های کوچک نوار کاست. فرکانس‌های مختلف رادیویی را اسکن می‌کند و سیگنال‌های نزدیک را با یک بوق، چراغ چشمک زن یا لرزش به شما هشدار می‌دهد.

دکمه بازگشت به بالا