عمومیکسب و کار ویژه

چه گیاهی برای چین و چروک صورت خوبه

در ادامه ده راه حل برای از بین بردن چین و چروک با استفاده از گیاهان دارویی، میوه ها و لبنیات آورده شده است:

1.نوشیدن مقدار زیادی آب این ساده ترین و شاید موثر ترین درمان برای کاهش چین و چروک است. هیدرات آب به پوست شما کمک می کند که جوانتر بنظر برسید

2.آوکادو آووکادو یک میوه موثر است که استفاده اصلی آن برای درمان های زیبایی است. خواص شگفت انگیز این میوه ها و روغن های طبیعی آن برای پوست شما بسیار مناسب است . پوره یا خمیر آوکادو بر روی صورت خود را به عنوان یکماسک بسیار خوبی است. آن پوست شما را درخشان و جوان تر خواهد کرد.

3 .روغن زیتون روغن زیتون ماده طبیعی دیگری که آثار شگفتی برای پوست شما دارد تهیه لوسیون خانگی با استفاده از پوره آووکادو (1 قاشق غذاخوری) روغن زیتون (2 قاشق غذاخوری) و چند قطره لیمو می تواند به طور قابل توجهی تپوست شما را تغذیه کند، و بدین وسیله از شر چین و چروک و پوست خشک خلا شوید

4 .استفاده از ماسک کاکائو کاکائو یک منبع بزرگی از آنتی اکسیدان ها است که می تواند در مبارزه با پیری و چین و چروک کمک کند. از آنجا که خواص ضد پیری آن، این است که غالبا در محصولات لاکچری کوین استفاده می شود. ، یک چهارم فنجان کاکائو و یک چهارم فنجان عسل را با آن مخلوط کنید و به ابن مخلوط 3 قاشق غذا خوری کرم مرطوب بزنید وقتی خوب مخلوط شد استفاده کنید میتوانید قبل از اینکه این ماسک را استفاده کنید 3 قاشق چایخوری بلغور جو دوسر هم بزنید. ماسک ضد پیری فوق العاده خوبی است که صورت شمارا برای ماسک بعدی آماده میکند

5 .خیار ماست خیار ماست یک دسر ایده آلی است اما در حال حاضر شما ماست ساده و خیار رنده شده را مخلوط کنید بر روی صورت خود بگدارید اجازه دهید به مدت 10-15 دقیقه خشک شود و سپس آن را بشوئید. ماست سفت کننده پوست است و هم سلول های پوست مرده را از بین میبرد. خیار یک اثر خنک کننده دارد و همچنین به سفت کردن منافذ صورت کمک می کند.

6.استفاده از عسل برای چشم پیری به سرعت در شکل چین و چروک اطراف چشم خود را نشان میدهد برای مبارزه با این، شما نیاز به استفاده از عسل با کیفیت خوب مرطوب کننده برای پوست اطراف چشم دارید . در شب بزنید و بعد ازمدتی آن را بشوئید

7.ماسک عسل و لیمو لیمو یک عامل سفید کننده طبیعی است و همچنین به مبارزه با لکه های ناخواسته و لکه های پیری کمک میکند. عسل اثر مرطوب کننده برای پوست دارد . استفاده از این مواد با هم در مقادیر مساوی بسیار خوب است با استفاده از پنبه با شیر صورت خودرا پاک کنید تا سلول های مرده پوست خلاص شوید. آن با تولید کلاژن به پوست کمک می کند تا جوان شوید. علاوه بر این، آن یک پاک کننده و مرطوب کننده بیش از حد خوبی است

9.ماساژ با سیب زمینی خام مالش رنگدانه های سیب زمینی خام بر روی پوست شما به روشن کردن پوست کمک میکند. در نتیجه استفاده از این ماده طبیعی برای مبارزه با پیری بسیار خوب است.

10.آناناس لاگر در پوست حد چین چروکهایی دیدید نگران باشید . به سادگی از آناناس استفاده کنید و صورت خودرخطوط و شیارهایی که به صورت فرورفتگی روی سطح پوست ایجاد شده و با افزایش سن و کاهش قابلیت ارتجاعی پوست بیش‌تر نمایان می‌شوند، چین و چروک نامیده می‌شوند. چین و چروک صورت نشانه‌ای از عملکرد بدن و همچنین تضعیف مزمن یا حاد ارگان‌های شما و حتی احساسات شما است. این به این معنی است که نشانه‌های ظاهر شده، فقط به سن یا گذر زمان مربوط نیستند. آن‌ها همچنین می‌توانند نشانه مشکلی باشند که ما باید آن را شناسایی کرده و بهبود دهیم. عوامل متعددی وجود دارد که بر خطوط روی صورت شما تاثیر‌ می‌گذارند.

درمان قطعی چین و چروک

چیزی به عنوان درمان قطعی برای چروک وجود ندارد. پوست نیز مانند سایر اعضای بدن، با گذر زمان دچار چین و چروک شده و متدهای ارائه شده در این زمینه برای بهبود موقت ظاهر آن موثر هستند.

درمان چین و چروک در طب سنتی

روغن زیتون، بهترین روغن برای چروک صورت پوست دور چشم نازک‌ترین، نرم‌ترین و حساس‌ترین قسمت پوست در کل صورت است. به همین دلیل باید این پوست حساس را به خوبی آب‌رسانی کنید و مواد مغذی را به آن برسانید. روغن زیتون چربی‌های مفیدی دارد که نیاز پوست (نرمی، صافی و یکنواختی) را مهیا می‌کند. پس می‌توانید از  به عنوان یک کرم دور چشم طبیعی استفاده کنید.

همچنین رادیکال‌های  آزاد به کلاژن و الاستین پوست آسیب می‌زنند. به همین خاطر قابلیت ارتجاعی پوست‌تان کم می‌شود. روغن زیتون سرشار از آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان‌ها از سلول‌های پوست شما در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند. به همین دلیل، متخصصان توصیه می‌کنند هر روز از روغن زیتون استفاده کنید تا چروک‌ها و لکه‌های پیری پوست و پیشانی به تعویق بیفتد. روش استفاده به آرامی یک قطره از آن را به زیر و اطراف چشم خود بزنید تا رطوبت آن حفظ شود و پوست صورت‌تان چروک نشود. روغن های گیاهی برای درمان چروک

روغن گل رز این روغن به خاطر خواص ضد پیری آن مشهور است. به سرعت جذب می‌شود و حتی می‌تواند در سراسر صورت به عنوان درمان ضدپیری استفاده شود. روغن گل رز، روغنی با جذب سریع است و حتی برای افرادی که مستعد ابتلا به آکنه و جای آکنه هستند نیز بسیار عالی است. این روغن را به عنوان ضد لک نیز می‌شناسند. روغن کرچک برای چروک دور چشم از آنجایی که کمبود رطوبت یکی از دلایل اصلی چین و چروک زیر چشم است، ماساژ روغن کرچک در ناحیه زیر چشم واقعا می‌تواند به این موضوع کمک کند.

هر شب قبل از خواب این کار را انجام دهید. به یاد داشته باشید که بیش از حد از آن استفاده نکنید. زیرا روغن کرچک یک روغن بسیار غنی است و کمی از آن می‌تواند کارایی لازم را داشته باشد. با استفاده منظم، پوست ناحیه زیر چشم بار دیگر انعطاف پذیر می‌شود. روغن رزماری این گیاه به دلیل خاصیت ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی نیز شناخته شده است. وقتی صحبت از سلامتی پوست می‌شود، دفاع اکسیداتیو طبیعی رزماری ممکن است به جلوگیری از آسیب دیدن رادیکال‌های آزاد کمک کند. روغن هویج وحشی این گیاه خواص بسیار زیادی را دارد و یکی از بهترین روغن‌ها برای از بین بردن چین و چروک صورت است.

خواص عسل برای چروک پوست عسل برای کاهش چین و چروک پوست دارای خواص بسیاری است. از این رو تهیه انواع ماسک و دریافت  قیمت سرم لاکچری کوین صورت گزینه مناسبی برای از بین بردن چروک پوست است. ماسک عسل برای چروک دور چشم عسل را با شیر محلی ترکیب کرده و این ماسک را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست و دور چشم خود قرار دهید، سپس با آب گرم بشویید. ماسک زردچوبه و عسل برای چین و چروک زردچوبه در طب سنتی به عنوان یکی از بهترین و موثرترین  و روش‌های طبیعی برای رفع چروک دور چشم شناخته می‌شود.

به دلیل خواص روشن کنندگی طبیعی که دارد به درمان سیاهی دور چشم کمک کرده و چون خواص ضدالتهابی دارد برای رفع پف دور چشم مفید است. زردچوبه حاوی مقادیر بالای کورکومین و آنتی اکسیدان‌هاست که به کاهش رادیکال آزاد  کمک کرده و با بهبود گردش خون در پوست به رفع چین و چروک و جوان‌سازی دور  چشم کمک می‌کند. همچنین عسل یک آبرسان قوی است که با افزایش رطوبت پوست دور  چشم به رفع چین و چروک زیر چشم کمک می‌کند. قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه را با 1 قاشق غذاخوری  ترکیب کنید و دور چشم بمالید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

بوتاکس طبیعی برطرف کردن چین و چروک صورت، از بین بردن خط خنده و اخم، سفت شدن پوست، زیبایی و شادابی و… این‌ها همگی جز دغدغه‌های بسیاری از افراد، از بانوان گرفته تا آقایان محسوب می‌شود. این موارد باعث می‌شود خیلی از افراد تن به بوتاکس ‌دهند یا از ترس‌شان که مشکلی پیش نیاید کاملا دور این کار را خط بکشند. اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که می‌توانید به راحتی و بدون درد، خودتان ترفند‌هایی طبیعی را جایگزین بوتاکس  کنید.

ماسک سبز بسازید به کمک سبزیجات سبز می‌توانید ماسکی بسازید که چین و چروک صورت را از بین  می‌برد. ٢٠٠ گرم اسفناج را با ٢٠٠ گرم کلم پیچ مخلوط کنید و آن‌ها را بپزید و کمی آب اضافه کنید و در مخلوط کن بریزید. سپس یک چهارم روغن زیتون و خامه ترش به آن بیفزایید تا به صورت مخلوطی یک دست شود و به مدت هشت دقیقه این ماسک را روی صورت خود قرار دهید. ماسک صورت موز می‌توانید با موز، ماسک صورت کاملا طبیعی برای خود درست کنید که پوست‌تان را مرطوب  کند و پوست از نظر احساسی و ظاهری لطیف شود.

یک موز متوسط رسیده را پوره کنید تا به شکل خمیری صاف درآید، سپس به آرامی آن را روی صورت و گردن خود بمالید. بهترین کرم گیاهی رفع چین و چروک بهترین کرم رفع چروک پیشانی، ترمیم پوست صورت و زخم کرم نفیس می باشد. سرم منافذ لاکچری کوین گیاهی کاملا طبیعی دارد که یکی از آن ها برای پوست های چرب و معمولی رو به چرب () و دیگری برای پوست های خشک یا معمولی رو به خشک () به کار می رود. بسته  به نوع پوست خود میتوانید یکی از این دو کرم را استفاده نمایید و از خواص عالی آن بهره مند شوید. این دو کرم مورد تایید دکتر روازاده می باشد.

درمان چین و چروک صورت با دارو‌های گیاهی

روغن زالو برای چروک صورت از سال‌های دور در طب سنتی به عنوان بهترین روش های درمان طبیعی برای بزرگ کردن سایز اندام‌های مختلف بدن مورد استفاده قرار‌ می‌گرفت. همچنین از روغن زالو به عنوان جایگزینی مناسب برای تمام کرم‌های شیمیایی، بوتاکس و جراحی در جهت افزایش رشد و حجم موضعی عضلات استفاده می‌شود. لذا اغلب خانم‌ها برای افزایش سایز اندام خود مانند: لب، گونه، سینه، باسن، خط خنده و… از روغن زالو استفاده می‌کنند. از بین بردن خط لبخند و خط اخم و پیشانی یکی از کاربردهای مهم و اصلی روغن خراطین، کاهش چین و چروک پوست، رفع خط اخم، خطوط پیشانی و در نهایت جوان سازی پوست است.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا