سلامت و تندرستی

چه مدت ویروس کرونا در دستگاه گوارش باقی می‌ماند؟

پرتال پارسی / خراسان رضوی بیماران تحت درمان عفونت ویروس کرونا مشکلات گوارشی از جمله اسهال ، درد شکم ، تهوع و رفلاکس اسید معده را گزارش کردند.

دکتر جاسپر ماکر ، متخصص گوارش در بیمارستان مراقبت برونکس در نیویورک ، می گوید: “مردم برای درمان بیماران مبتلا به کووید باید از این علائم آگاه باشند.

خونریزی گوارشی در بیماران مبتلا به کووید چقدر شایع است؟

تقریباً 8 تا 15 درصد از مبتلایان به ویروس کرونا ممکن است علائم خونریزی گوارشی داشته باشند. اسهال ، تهوع ، استفراغ ، از دست دادن اشتها ، طعم و درد شکم علائم اصلی این بیماری هستند ، اما برخی از آنها حتی ممکن است ریفلاکس اسید و خونریزی گوارشی داشته باشند.

ویروس چقدر در دستگاه گوارش باقی می ماند؟

پس از آزمایش منفی ویروس کرونا ، ویروس به طور متوسط ​​در نمونه های مدفوع به مدت 12.5 روز باقی می ماند. با این حال ، یک مطالعه در چین نشان داد که این بیماری در مدفوع یک کودک 70 روز پس از شروع بیماری تشخیص داده شده است.

چگونه بر سیستم گوارش تأثیر می گذارد؟

این ویروس از طریق برهم کنش بین پروتئین خاص و آنزیمی که آن را به آنژیوتانسین 2 تبدیل می کند ، وارد سلول های دستگاه گوارش می شود. با این حال ، عفونت با این ویروس جدا شده از نمونه های مدفوع به طور قطعی تایید نشده است.

آیا بهبودی از عفونت Covid-19 به معنی درمان مشکلات گوارشی است؟

اگرچه ویروس دستگاه تنفسی فوقانی و ریه ها را پاکسازی می کند ، اما ویروس در دستگاه گوارش باقی می ماند. در برخی موارد ، ویروس حدود دو تا سه ماه پس از بهبود در دستگاه گوارش باقی می ماند.

آیا اثرات طولانی مدت ویروس کرونا بر دستگاه گوارش گزارش شده است؟

بیماران علائم گوارشی جدید ، مکرر یا مداوم را به مدت چهار هفته یا بیشتر پس از اولین عفونت تجربه می کنند. تاکنون رفلاکس اسید ، درد شکم ، مشکل بلع و اسهال به عنوان عوارض طولانی مدت گزارش شده است.

آیا در درمان بیماری های دستگاه گوارش با Quid و علل دیگر تفاوت وجود دارد؟

فرقی نداره.

چگونه بیماران مبتلا به کروناویروس مبتلا به مشکلات گوارشی را درمان کنیم؟

علائم گوارشی یکی از علائم کووید است و این بیماران باید ابتدا آزمایش شوند. هنگام بیماری ، مایعات فراوان بنوشید و به اندازه کافی استراحت کنید. پس از بهبودی ، چهار هفته اول وعده های غذایی مکرر و قوی بخورید تا وزن و قدرت از دست رفته خود را دوباره به دست آورید.

چگونه با بیماری های دستگاه گوارش مقابله کنیم؟

بیماران نباید جداگانه به توالت بروند و سایر اعضای خانواده نباید به توالت بروند. بعد از هربار استفاده از توالت را ضد عفونی کنید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا