اقتصادی

چه عواملی بر بازار کار کشور اثرگذار است؟

وی خاطرنشان کرد: قوانین بین الملل بر اقتصاد کشور و بازار کار تأثیر می گذارد و ایجاد مشاغل بیشتر در کشور مستلزم حذف بروکراسی اداری ، کاهش روند صدور مجوز و اصلاح سیستم های مالیاتی و بانکی است.

علی اصلانی در گفت وگو با پرتال پارسی ، با بیان اینکه توسعه اقتصادی در ایجاد اشتغال مثر است ، اظهار داشت: اگر از نظر اشتغال خود را با برخی کشورها مقایسه کنیم ، آمار متفاوت خواهد بود ، زیرا رشد اقتصادی آنها متفاوت است و آنها معتقدند “برای از بین بردن بیکاری و آسایش مردم ، آنها نیاز به افزایش تولید و افزایش تولید ناخالص داخلی دارند.

وی گفت: امروز بسیاری از کشورها از نظر سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی با یکدیگر تعامل و ارتباط برقرار می کنند و از این رو مبادلات تجاری و اقتصادی آنها را تسهیل می کنند.

رئیس شورای اسلامی کار البرز افزود: “ما باید بپذیریم که قوانین بین المللی بر اقتصاد و بازار کار ما تأثیر می گذارد ، بنابراین اگر ایجاد شغل در کشور دشوار است ، به عوامل خارجی و داخلی بستگی دارد که این امر را تحت تأثیر قرار می دهد موضوع.”

اصلانی تحریم ها و عدم اجرای این برنامه را از عوامل خارجی عنوان کرد: “اگر امروز ما در تهیه و پرداخت برق برخی کشورها مشکل داریم ، به این دلیل است که عملیات بانکی ما به دلیل عدم افشای LC است. بانک “مشکلی وجود دارد.

وی با اشاره به لزوم کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی خاطرنشان کرد: طی سالهای گذشته یکی از بزرگترین درآمد کشور از طریق فروش نفت حاصل شد و طبیعی است که با کاهش درآمد ، بخشهای مختلف اقتصاد از جمله نیروی کار تأثیرگذار باشد. بیایید درآمد بیاوریم تا مسائل خارجی تأثیر کمتری داشته باشند.

وی بوروکراسی را یکی از عوامل داخلی تأثیرگذار در ایجاد اشتغال عنوان کرد و گفت: ما باید مراحل صدور مجوز را کاهش دهیم تا افرادی که سعی در شروع کار دارند ناامید نشوند.

به گفته اصلانی ، ایجاد میلیون ها شغل در کشور مستلزم اصلاح بسیاری از قوانین از جمله قانون کار ، صادرات ، تجارت ، گمرک ، سیستم بانکی و مالیاتی است.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا