اقتصادی

اولین اقدام دولت رئیسی برای ساماندهی بازار کار

این مقام کارگری نرخ ارز و دلار را بخشی از برنامه های دولت سیزدهم دانست و تأکید کرد که “روابط سیاسی و اقتصادی ما با جهان بر زندگی کارگران و ایمنی شغلی و بازار کار تأثیر می گذارد”.

فتح الله بیات در گفت وگو با پرتال پارسی ، نخستین گام های دولت سیزدهم را برای ساماندهی بازار کار و بهبود وضعیت معیشتی نیروی کار عنوان کرد: مهمترین مسائل در حوزه کار ، امنیت شغلی و رفاه کارگران است. دستیابی به امنیت و بقا مستلزم تعدادی زمینه و چارچوب است که نیاز به توجه ویژه دارد.

وی افزود: موضوع اشتغال هم در بخش کار و هم در بخش کارفرمایان به اقتصاد ما بستگی دارد. بدون شک اگر اقتصاد کشور دچار مشکل شود ، هر دو بخش کار و بخش کارفرمایان ، به ویژه بخش کار که حداقل دستمزد است و شرایط زندگی آنها ، اگر روزی به سر کار نروند ، متضرر خواهند شد. بدون نان شب

بیات: «از سوی دیگر ، باید توجه داشت که یک قرارداد کار وجود دارد و این کارگر دارای ایمنی شغلی است و باید از رژیم موقت حذف شود ، که به او اجازه می دهد با اشتیاق کار کند و تولید کند. و پشتیبانی و تولید کالاهای با کیفیت

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و کارمند افزود: امروزه بیشتر اقتصاد ما سیاسی شده است و روابط اقتصادی و سیاسی ما با جهان و کشورهای همسایه بر بقای نیروی کار و ایمنی کارگران تأثیر می گذارد. «

بیات: “در حال حاضر ، برای تولید برخی از محصولات ما به مواد اولیه نیاز داریم که باید وارد شوند. از سوی دیگر ، علاوه بر مصرف داخلی ، باید بتوانیم محصولات خود را به کشورهای دیگر صادر کنیم ، بنابراین باید روابط قوی سیاسی ، اقتصادی و تجاری با جهان داشته باشیم.

“قوی ترین اقتصادهای جهان به دنیا متصل هستند و نمی توانند خود را منزوی کنند. ما می توانیم در شرایط ایده آل تعیین کننده باشیم ، اما خانواده کارگر ، تولید داخلی و بازار کار و اشتغال در جهان. ” – گفت رئیس اتحادیه کارگری آنها در چنین وضعیتی نیستند.

به گفته بیات ، امروز شرایط زندگی خانواده های مزدبگیر و کارگر بسیار شکننده است و علاوه بر تحریم ها و تاج ، نوسانات نرخ ارز و افزایش قیمت بر زندگی کارگران تأثیر گذاشته است.

این مقام کارگری نرخ ارز و دلار را بخشی از برنامه های دولت سیزدهم می داند و می گوید ارزش پول ایران باید حفظ شود.

سرانجام بیات گفت ما باید در چارچوب روابط با برخی کشورها بسازیم و شهرت و موقعیت کشور را به خطر نیندازیم. شما باید حقوق کشور را بپردازید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا