فرهنگ و هنرکسب و کار ویژه

چه رنگی برای کابینت آشپزخانه کوچک مناسب است؟

کمبود فضا و متر مربع کمیاب یکی از مهمترین مشکلات سبک معماری جدید است. هر چه فضای خانه و آشپزخانه کوچکتر و کوچکتر می شود، برعکس، بر تعداد و کمیت وسایل و لوازم آشپزخانه افزوده می شود. یک طراح و دکوراتور حرفه ای باید بتواند از کوچکترین فضا و بیشترین استفاده را از آشپزخانه ببرد. البته مشکل آشپزخانه های کوچک به فضاهای محدود محدود نمی شود;

در این نوع آشپزخانه نیز با کمبود نور و کمبود نور مواجه هستیم. کمبود نور فضای آشپزخانه را کسل کننده و خسته کننده می کند و انرژی فرد را کاهش می دهد، این مشکل پس از مدتی بر روحیه افراد خانه تاثیر منفی می گذارد و قطعا آزاردهنده خواهد بود. اگر فضای بزرگ و پرنور دارید، در انتخاب رنگ و مدل کابینت مختارید، اما اگر فضای محدود و کم نور دارید، باید روشی هوشمندانه و منظم را برای زیبایی آشپزخانه خود انتخاب کنید. تحت تأثیر کوچکی محیط قرار نمی گیرد.

تاثیر رنگ ها بر محیط زیست را فراموش نکنید!

رنگ ها بر محیط اطراف خود تأثیر می گذارند و ویژگی های محیطی خود را آزاد می کنند. رنگ دیوارها، رنگ کابینت ها، رنگ سقف، رنگ کف، رنگ دکوراسیون و مبلمان و لوازم منزل هر کدام تاثیر زیادی در فضا دارند. مربوط به محل زندگی آنها انتخاب رنگ مناسب باعث می شود فضایی کوچک با کمی نور و باز شود و برعکس با انتخاب رنگ نامناسب برای محیط، می توانید آشپزخانه را با نفس و افسردگی بزرگ و روشن کنید.

مهم نیست آشپزخانه شما چقدر زیبا باشد، لوازم لوکس و گران قیمتی را در آن قرار داده اید، اما اگر تعادل رنگ و نور را نبینید، زیبایی آن را تحت تاثیر قرار می دهد.

بهترین رنگ کابینت برای یک آشپزخانه کوچک چیست؟

از کابینت های رنگ روشن استفاده کنید.

رنگ های روشن نور را منعکس می کنند و فضای آشپزخانه را بزرگتر و روشن تر می کنند. در آشپزخانه های کوچک بهتر است به جای رنگ های تیره از رنگ های روشن استفاده کنید. به عنوان مثال، رنگ آجر، دیوار، کاغذ دیواری، لوازم آشپزخانه و حتی کفپوش باید از بین رنگ های روشن انتخاب شود تا نور را منعکس کند و فضای آشپزخانه را بزرگ و روشن جلوه دهد.

به عنوان مثال، رنگ خاکستری فضای آشپزخانه را بزرگتر نشان می دهد و به راحتی با لوازم آشپزخانه نقره ای یا نقره ای هماهنگ می شود که جلوه جدیدی به آشپزخانه می بخشد. بنابراین تنها گزینه شما برای آشپزخانه های کوچک کابینت های خاکستری روشن است.

از کابینت های با رنگ روشن استفاده کنید.

کابینت هایی با سطح صاف مانند کابینت های براق یکی از بهترین انتخاب ها برای آشپزخانه های کوچک و قابل حمل به حساب می آیند. کابینت های روشن نور را منعکس می کنند و به عنوان یک منبع نور جادار در آشپزخانه عمل می کنند. بنابراین اگر حیاط کوچکی دارید یا آشپزخانه تان پنجره ندارد از کابینت های براق مانند کابینت استیل پولیش، کابینت ام دی اف پولیش، کابینت پولیش و… با رنگ های براق استفاده کنید. کابینت های براق، به خصوص رنگ های روشن، قطعا بهترین رنگ کابینت برای یک آشپزخانه کوچک هستند.

از کابینت های سفید استفاده کنید.

ناگفته نماند که رنگ سفید بهترین رنگ کابینت برای آشپزخانه های کوچک است زیرا نور را منعکس می کند و آشپزخانه را بزرگتر و روشن تر نشان می دهد. اگر به رنگ سفید ساده علاقه ندارید، می توانید از کمدهایی استفاده کنید که از خانواده رنگ های سفید مانند سفید استخوانی، کرم، سفید یخی، شیری و رنگ های مشابه هستند.

استفاده از کابینت های سفید با رنگ های ترکیبی یکی دیگر از گزینه های پیش روی شماست. ترکیب رنگ زیبایی در آشپزخانه ایجاد می کند و آشپزخانه را بزرگ و باز جلوه می دهد. به عنوان مثال می توانیم کابینت سفید و طلایی یا کابینت ممبران سیاه و سفید یا کابینت قهوه ای و سفید مدرن ارائه دهیم.

از کابینت های ساده استفاده کنید.

همه ما می دانیم که خلوت یک فضا باعث می شود که محیط بزرگتر احساس شود و برعکس، چیدمان شلوغ باعث می شود فضا احساس تنگی و تنگی کند. بنابراین اگر آشپزخانه شما کوچک است بهتر است از کابینت های آرام و ساده استفاده کنید. مثلا کابینت های ساده و مدرن می توانند انتخاب خوبی برای یک آشپزخانه کوچک باشند، از طرفی کابینت های حجیم و چند منظوره انتخاب خوبی نیستند!

ایجاد عمق در آشپزخانه

استفاده از خنثی تیره می تواند عمق دیوار آشپزخانه را افزایش دهد و از این طریق خطای محسوسی ایجاد کند.

استفاده از قفسه های دیواری و کابینت های بدون در و یا کابینت های درب شیشه ای یکی دیگر از راه هایی است که باعث می شود آشپزخانه عمیق تر شود و دیوار آشپزخانه رو به پشت باشد.

از کابینت هایی با رنگ های خنثی استفاده کنید.

اگرچه سفید بهترین رنگ برای یک آشپزخانه کوچک است، اما همه سفید را دوست ندارند. اگر از این گروه هستید، بهترین گزینه برای شما استفاده از کابینت های رنگ خنثی است. رنگ های خنثی به راحتی با همه رنگ ها ترکیب می شوند و در هماهنگی با هر نوع دکوراسیونی مشکلی ایجاد نمی کنند. همچنین این خانواده رنگی ملایم و ساده علاوه بر زیبایی، اتاق شما را به محیطی راحت و جذاب تبدیل می کند.

از رنگ ها هوشمندانه استفاده کنید.

واقعا اگر در آشپزخانه با رنگ ها بازی کنید هیچ محدودیتی نخواهید داشت با استفاده از رنگ های مختلف در یک آشپزخانه کوچک! به عنوان مثال، اگر می خواهید در آشپزخانه خود از رنگ مشکی یا مشکی استفاده کنید می توانید از کابینت هایی در رنگ های روشن مانند سفید صدفی، خاکستری روشن یا قهوه ای روشن استفاده کنید. و وسایل آشپزخانه مانند شیر آب، سینک ظرفشویی یا پیشخوان آشپزخانه رنگ مشکی یا کهربایی را انتخاب کنید

از رنگ های روشن از هر خانواده رنگی استفاده کنید.

اگر می خواهید از رنگ خاصی استفاده کنید، باید روشن ترین خانواده رنگ را برای تم کلی آشپزخانه انتخاب کنید. برای مثال اگر رنگ سبز را دوست دارید و معمولا از کابینت های سبز استفاده می کنید، کابینت های سبز روشن را انتخاب کنید. لوازمی مانند دسته قفسه یا حتی قسمتی از کابینت ها مانند کابینت های زیر ردیف پایین سبز تیره را انتخاب کنید اما رنگ غالب آشپزخانه باید سبز روشن باشد تا نور را منعکس و منعکس کند و فضا را بزرگتر کند. .

از کابینت های بلند و کشیده استفاده کنید و از خطوط افقی در اتاق استفاده کنید.

در یک آشپزخانه کوچک، کمبود فضا قطعا آزاردهنده خواهد بود. برای رفع این مشکل توصیه می کنیم از کابینت های بلند و یکدست استفاده کنید تا فضای بیشتری داشته باشید. علاوه بر این تکنیک، استفاده از خطوط افقی را فراموش نکنید. برای این تکنیک از دستگیره های کابینت بلند و بلند که به صورت افقی روی بدنه کابینت نصب شده اند استفاده کنید. کابینت با دسته نواری گزینه دیگری است که فضای آشپزخانه را جادارتر می کند.

فرش و کف آشپزخانه ای را انتخاب کنید که دارای خطوط افقی و کشیده باشد. هنگام انتخاب پرده آشپزخانه از این اصل استفاده کنید. هر آنچه را که در آشپزخانه قرار می دهید، سعی کنید خطوط افقی را بیان کنید تا فضا را گسترده تر کنید و اشتباهات بصری بیشتری ایجاد کنید.

نور را تماشا کن

در واقع چیزی که آشپزخانه را بزرگتر می کند نور است! با نور کافی در آشپزخانه، فضا بزرگتر و جادارتر به نظر می رسد. اگر فضای آشپزخانه کوچک است، اگر آشپزخانه پنجره ندارد، حتما از نور طبیعی خورشید برای روشن کردن فضا استفاده کنید.

داشتن نور مناسب و کافی در آشپزخانه می تواند آن را بزرگتر نشان دهد و فضا را بزرگتر از آنچه هست جلوه دهد.

سه امتیاز برای صرفه جویی در یک آشپزخانه کوچک!

از رنگ هایی استفاده کنید که نور را با شدت بیشتری در محیط منعکس می کنند. هر چه بیشتر در معرض نور قرار بگیرید، ناحیه قابل مشاهده بزرگتر است.

از نورپردازی حرفه ای استفاده کنید. نور کافی و صحیح فضا را باز و راحت می کند.

از گاز گرفتن در آشپزخانه خودداری کنید. مشغول بودن می تواند باعث آشفتگی و سردرگمی در آشپزخانه شود. بنابراین مکان را تا حد امکان ساکت کنید. هرگز پیشخوان آشپزخانه را با وسایل و وسایل تزئینی شلوغ نکنید. برای راحتی، می توانید از جعبه های بدون دسته استفاده کنید.

اخرین حرف

همانطور که توضیح داده شد بهترین رنگ کابینت برای یک آشپزخانه کوچک رنگ های روشن به خصوص سفید هستند. با ایجاد نورپردازی مناسب و انتخاب رنگ های هوشمندانه و اصولی می توانید فضایی روشن و باز ایجاد کنید. هر رنگ روشنی که به سمت سفید متمایل شود یک توهم بصری ایجاد می کند و فضا را بزرگتر از ابعاد واقعی خود نشان می دهد. از طرفی کابینت های تیره یا خیلی تنگ و پر از کار نور را جذب می کنند و در چنین فضایی احساس کسالت و خستگی را در شما ایجاد می کنند.

منبع: کابینت فروشی شیراز

دکمه بازگشت به بالا