عمومیکسب و کار ویژه

نحوه صحیح شستشوی ظروف آشپزخانه

امروزه همه ما کم و بیش با ظروف چوبی که در آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرند نیز آشنا هستیم. وجود ظروف چوبی در آشپرخانه نه تنها باعث القای انرژی مثبت به روح و روان افراد می‌شود، بلکه استفاده از آن‌ بر سلامت جسم افراد نیز، تاثیرگذار است. به این علت که چوب یک ماده‌ طبیعی است و همین امر سبب شده تا در اثر تماس با مواد غذایی (البته با رعایت نکاتی که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت) زیانی نه برای انسان و نه برای محیط زیست پیرامون ما داشته باشد.

همان‌طور که از نام چوب پیداست و از آن انتظار می‌رود، به صورت طبیعی باید دارای طول عمر طولانی باشد و وجه تمایز لوازم چوبی با دیگر وسایل در این است که برای مدت طولانی مورد استفاده قرار بگبرند و دوام بیاورند. با چند رعایت و انجام چند ترفندی که به آن اشاره می‌کنیم می‌توانید سالیان سال از ظروف چوبی خود استفاده کنید و از آن لذت ببرید.

به هیچ عنوان سعی نکنید که ظروف چوبی خود را توسط ماشین ظرفشویی تمیز کنید. به این دلیل که گرما، مواد شوینده، فشار آب، همگی دشمن سرسخت چوب به شمار می‌روند و باعث می‌شوند که چوب آن‌ها ترک بخورد و همین امر رفته رفته باعث از بین رفتن آن‌ها می‌شود.

پس از استفاده از ظروف، آنها را با یک اسفنج نرم و مقدار کمی مایع ظرفشویی و آب ولرم شسته و سپس نَم باقی‌مانده را از روی آن پاک کنید.

هنگامی که ظروف چوبی شستید و تمیز کردید، مقدار رطوبت باقی‌مانده روی سطح آن را با یک حوله دستی پاک کنید و بگیرید به این خاطر که رطوبت باقی‌مانده روی سطح چوب باعث انبساط چوب و تاب برداشتن آن می‌شود.

پس از اینکه شستشوی ظروف به پایان رسید و آن‌ها را خشک کردید، آن‌ها را به حال خود رها نکنید و در معرض هوای آزاد قرار درهید تا تمام و کمال خشک شوند. این عمب سبب می‌شود تا مقدار آبی که داخل شیارهای چوب باقی مانده است نیز تبخیر شوند، زیرا باقی ماندن آب در شیارها و ترکهای ریز چوب باعث تبله (باد کردن سطح چوب) شدن آن می‌شود.

حتما برای شما هم پیش آمده که ظرف‌ها را برای تمیزی بیشتر و راحتی کار خودمان، آن‌ها را داخل آب قرار می‌دهیم تا به اصطلاح خودمان خیس بخورند که بیشتر تمیز شوند.

آموزش ظرف شستن سریع |پس از شستن ظروف برای خشک شدن در انجا می گذارند

این کار ممکن است برای دیگر ظروف کارآمد باشد اما برای ظروف چوبی نه تنها کارآمد نیست بلکه باعث نابودی آن‌ها نیز می‌شود.

برای اینکه ظاهر براق و درخشان ظروف چوبی خود را برای طولانی مدت حفظ کنید باید آن‌ها را در فواصل زمانی معین به صورت دوره‌ای توسط ، روغن‌کاری کنید.

شرکت همل با بکارگیری به روزترین تکنولوژی‌ها توانسته این روغن را با فرمولاسیون کاملا طبیعی تولید کند که دارای گواهینامه سلامت جهت تماس باغ مواد غذایی بوده و برای محیط زیست ضرری ندارد. روغن مخصوص ظروف چوبی به گونه‌ای عمل می‌کند که باعث جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت به چوب شده و در برابر تابش مستقیم تابش نور خورشید و حشرات موزی نیز مقاوم است و همین امر موجب محافظت از چوب آن‌ها می‌شود. در ادامه آموزش نحوه استفاده از روغن ظروف همل را آموزش می‌دهیم.

مواد غذایی که معمولا رنگ خود را روی ظروف به جا می‌گذارند، مثل انواع توت‌، و یا حتی پرتغال و … به مرور زمان روی ظروف باعث ایجاد لکه می‌شوند. راه اول برای از بین بردن آن‌ها این است که بلافاصله پس از استفاده لکه‌ها را با استفاده از آب ولرم و کمی مایع دستشویی پاک کنید.

گاهی این لکه‌ها قدیمی هستند، اما هیچ جای نگرانی نیست زیرا به کمک این روش می‌توانید این لکه‌ها را از بین ببرید; می‌توانید با استفاده از لیمو ترش و جوش شیرین لکه‌ها را محو کنید به این صورت که درست روی لکه مخلوط این دو را اعمال کنید و سپس آن‌را بشویید. با  انجام این عمل پس از چند بار لکه‌ها کاملا از روی ظروف شما محو خواهند شد.

معمولا پس از چند بار استفاده از ظروف چوبی خصوصا تخته گوشت، آن‌ها بوی نامطبوع و زننده‌ای می‌گیرند، حال برای اینکه این بوی بد را از بین ببرید باید لیمو ترش را روی ظرف مالیده و سپس آن‌را در مجاورت هوای آزاد قرار دهید تا خشک شود، سپس آن را بشویید. با انجام این کار پس از چند بار بود بد ظروف چوبی کاملا از بین می‌رود.

با انجام ترفندها و نکاتی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم شما می‌توانید از ظروف چوبی خود تهایت استفاده را کنید و طول عمر آن‌ها را چند برابر کنید. در مقاله مفصل‌تر درباره جنس، ساخت، خصوصیات و … این ظروف صحبت کرده‌ایم.

ظروف پلاستیکی یکبار مصرف

ظروف پلاستیکی یکبار مصرف چند سالی است که جای خود را در زندگی انسان ها باز کرده و در مراسم های گوناگون به جای ظروف دیگر مورد استفاده قرار میگیرد.
ابتدا فقط در ابمیوه فروشی ها، فست فود ها و سلف اداره ها یا دانشگاه ها مورد استفاده قرار میگیرفت. اما به تدریج به دلیل سهولت در استفاده از انها جای خود را در مهمانی های خانگی هم باز کرد. بسیاری از مردم ترجیح میدهند در مراسم هایی مانند جشن ها و نذری ها از این ظروف استفاده کنند و زحمت شست و شوی ظروف را کم کرده و از قاشق ها و بشقاب و لیوان های پلاستیکی استفاده کنند.

آوندپک در حال حاضر تولید کننده انواع ظروف یکبار مصرف رستورانی، ظروف بسته بندی ، ظروف یک بار مصرف بسته بندی مواد پروتئینی، ظروف بسته بندی تخم مرغ، ظروف بسته بندی شرینی، آجیل و خشکبار، انواع لیوان کاغذی های یکبار مصرف، بشقاب های یک بار مصرف، ظروف بسته بندی لبنیات و … است.

 کاربرد ظروف پلاستیکی یکبار مصرف

شرکت رویال پلاستیک کارن سعی داشته تنوع محصولات خود را در تمامی شاخه های ظروف یکبار مصرف بالا ببرد، شما می توانید در هر شاخه محصولات ما با توجه به فیلتر های هر  محصول به راحتی ظروف پلاستیکی یکبار مصرف را پیداکنید.

ظروف تولید شده از بهترین پلاستیک های موجود در بازار ساخته شده اند. همچنین وزن و ضخامت محصول در حین تولید در بهترین حالت قرار دارد و تمامی ظروف دارای استحکام و کیفیت مناسب می باشند. ظروف براق دارای بیشترین شفافیت و عاری از هرگونه ناخالصی در ظاهر می باشند. رویال پلاستیک مرکز خرید عمده ظروف یکبار مصرف می باشد و از این شهر به تمامی نقاط ایران انواع ظروف یکیار مصرف ارسال می گردند.

دکمه بازگشت به بالا