اقتصادی

چهارخطه شدن ۷۰ درصد محور اهواز – شیراز/ آخرین وضعیت چهارخطه اهواز-اصفهان

پرتال پارسی/ خوزستان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: حدود 70 درصد جاده اهواز به شیراز چهار خطه است و مابقی به خوبی در حال انجام است.

خیرالله هادمی امروز سوم تیرماه در بازدید از پروژه های راهسازی خوزستان گفت: تقاطع جاده انافچه یکی از مهم ترین تقاطع های در دستور کار است.

به گزارش پرتال پارسی، وی افزود: تصمیم برای اجرای این پروژه ها در ارتباط با تقاطع خطوط لوله نفت و آب اتخاذ شد که می توان شاهد هماهنگی اجرای این پروژه ها بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه کمربندی غربی اهواز باید به صورت رینگ در اطراف اهواز اجرا شود و این بسیار مهم است. همچنین کمربندی شمال شرق اهواز ساخته شده و فقط تقاطع های آن باید اجرا شود.

هادمی افزود: کمربندی غربی باید برای غرب اهواز تکمیل و ساخته شود که حدود 15 کیلومتر ترافیک سنگین از داخل شهر است و کمربندی غربی اهواز در نبش شمال شرقی جاده احداث شود.

وی افزود: قسمت شمالی پروژه به طول 12 کیلومتر و قسمت جنوبی که عملاً جاده حمیدیه را به جاده خرمشهر متصل می کند در حال ساخت است و پیشرفت فیزیکی آن حدود 50 درصد است.

با پایان یافتن کمربندی غربی اهواز، دیگر تمامی خودروهای برون شهری که از اهواز عبور می کنند وارد شهر نمی شوند و هیچ گونه تلاقی بین خودروهای درون شهری و برون شهری وجود نخواهد داشت.

هادمی گفت: پروژه چهار خطه اهواز – اصفهان در خوزستان به اتمام رسیده است که قسمت اصلی آن تا شهر چهارخطه ایذه است. حدود 18 کیلومتر از این جاده باقی مانده است که برای تکمیل چهار خطه اهواز به ایذه بسیار سریع است.

وی در ادامه با بیان اینکه برای مابقی این مسیر از ایذه به لردگان حدود 2000 میلیارد تومان قرارداد برای انجام این مسیر منعقد شده است. بخشی از این پروژه توسط قرارگاه خاتم و بخشی توسط پیمانکاران بخش خصوصی اجرا خواهد شد.

هادمی با اشاره به پروژه چهار خطه اهواز – شیراز گفت: این پروژه با پیشرفت خوبی در جاده رامهرمز به بهبهان در حال اجراست. مسیر بهبهان انتهای خوزستان به حیرآباد نیز به خوبی پیش می رود. کار مستطیل در استان کهگیلویه و بویراحمد و فارس به خوبی در حال انجام است.

وی افزود: حدود 70 درصد جاده اهواز به شیراز چهار خطه بوده و مابقی کارها بسیار خوب پیش می رود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا