فرهنگ و هنر

چرا رئیس مجلس ملی سوئیس به میبد سفر کرد؟

پرتال پارسی / یزد پس از مشارکت ارزیابان یونسکو و شورای جهانی صنایع دستی Zillow شورای ثبت جهانی صنایع دستی ، شهر میبد تا همین اواخر شاهد حضور هیچ مقام عالی رتبه سیاسی نبوده است. شهر باز شد.

موسسه فدرال مالکیت فکری سوئیس و مرکز مالکیت معنوی ایران یک پروژه مشترک چهار ساله “پروژه مالکیت معنوی ایران و سوئیس” را راه اندازی کرده اند. معرفی سیستم مدیریت مناسب موقعیت جغرافیایی ایران.

این پروژه دو شاخص جغرافیایی در بخش صنایع دستی مانند هرم روزهای هرمزگان و زیلوی میبد یزد را به عنوان پایلوت مدیریت سیستم شاخص جغرافیایی ایران با هدف راه اندازی سیستم مدیریت شاخص جغرافیایی انتخاب کرده است. تجاری سازی محصولات در بازار جهانی کمک می کند.

آنچه در سفر این مقام بلندپایه سیاسی سوئیسی به میبد اتفاق افتاد ، آشنایی با بافت زیلو و کیفیت این محصولات و جایگاه آنها در اقتصاد شهر بود. البته ، یکی از جالب ترین قسمت های این نسخه تمایل او به تجربه بافتن زیلو بود ، او و همسرش بافتن زیلو را تجربه کردند ، که یک روند دشوار است و زیلو عاشق بافتن بود.

در این بازدید ، مقامات سوئیس نه تنها از کارگاه زیلوبافی ، بلکه از موزه تخصصی زیلووی نیز دیدن کردند که نه تنها از تنوع موزه لذت برد ، بلکه باعث شد آنچه امروز می شنویم را بشنویم. تاریخ ، فرهنگ و تمدنی که او و زیلوست با هم مخلوط کردند در همه جا بود.

“من تصمیم گرفتم به ایران بیایم زیرا ایران یکی از زیباترین و مهمترین کشورهای منطقه است. ما می خواهیم همکاری کنیم.

وی با اشاره به اینکه همکاری مشترکی با سوئیس در زمینه زیلو وجود دارد ، گفت: من جزئیات این پروژه مشترک را نمی دانم ، اما زمانی مهم است که همکاری مثبت وجود داشته باشد.

اما چگونه می تواند این سفر به پایان برسد؟ توسعه بازار و ارتقاء کیفیت صنایع دستی ارزشمند زیلو یکی از مهمترین اقداماتی است که می توانیم پس از سفر انجام دهیم و پوشش رسانه ای و ادامه چنین سفرهایی می تواند منجر به اقدامات مثبت برای یزد جهانی شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا