عمومیکسب و کار ویژه

چرا تلویزیون ال جی آپدیت نمیشه

آپدیت تلویزیون ال جی

کاربران تلویزیون ال جی معمولا پس از مدتی استفاده به آپدیت یا به روز رسانی تلویزیون نیاز دارند. به طور کلی آپدیت تلویزیون ال جی به 7 تا 8 دقیقه زمان نیاز دارد. آپدیت یا بروز رسانی تلویزیون ال جی سبب می شود تلویزیون ال جی از قابلیت هایی که در دستگاه اضافه شده است بهره مند شود . در این مقاله قصد داریم مراحل آپدیت تلویزیون ال جی را بررسی کنیم. توجه داشته باشید به ‌روز رسانی تلویزیون‌ های هوشمند ال‌جی با  Netcast با با سیستم عامل  WebOS متفاوت بوده که در این مقاله قصد داریم به بررسی هر دو مدل بپردازیم.

در صورتی که اطلاعاتی در زمینه ی چگونگی به روز رسانی تلویزیون خود ندارید توصیه می کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کرده و در صورتی که آپدیت تلویزیون ال جی توسط خودتان امکان پذیر نبود برای به روز رسانی آن از واحد تخصصی تعمیرات تلویزیون ال جی کمک بگیرید. به منظور آشنایی بیشتر با فرآیند آپدیت تلویزیون این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.

آموزش آپدیت تلویزیون ال جی

  1. در قدم اول با جست و جو در اینترنت ، یا بررسی برچسب در پشت تلویزیون مدل دستگاه خود را پیدا کرده و یادداشت نمایید. (در صورتی که از این دو طریق نتوانستید مدل دستگاه خود را پیدا کنید می توانید از منوی تلویزیون برای این کار کمک بگیرید)

 برای پیدا کردن مدل دستگاه خود در منوی تلویزیون مسیر زیر را دنبال نمایید.

  • در صورت هوشمند بودن تلویزیون Support / Setup / Home
  • در صورت هوشمند نبودن تلویزیون Type/Model  Service/Product Info/ / Customer Support / Menu
  • اطلاعات و نام تلویزیون شما در این قسمت نوشته شده است.
  • در این مرحله وبسایت ال جی را باز کرده و مدل تلویزیون خود را در آن سرچ کنید.
  •  پس از پیدا کردن مدل تلویزیون خود بر روی تب Drivers and Software کلیک کنید و آخرین نسخه ی آپدیت فریمور تلویزیون را دانلود نمایید.
  • در این مرحله بعد از فرمت کردن فلش خود آن را به USB متصل کرده و پوشه ای به نام LG DTV بسازید.
  • کلیه ی محتویات فایل فشرده را انتخاب کرده و به پوشه ی فلش منتقل کنید.
  •  فلش را به تلویزیون متصل کرده و برای آپدیت اقدام نمایید. علت عدم شناسایی فلش در تلویزیون ال جی چیست؟
  • در آخر تلویزیون را ریستارت کرده و آپدیت تلویزیون ال جی را به پایان برسانید.

برای راهنمای بیشتر می توانید به chapmanselectrical.co.uk مراجعه کنید.

تعمیر نرم‌ افزاری تلویزیون ال جی

تلویزیون‌های امروزی دارای نرم‌افزارهای گوناگون، سیستم‌ عامل‌های مختلف و سرویس‌های قدرتمند پخش فیلم، سریال، موسیقی و برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی تحت اینترنت هستند. این تلویزیون‌ها همچنین می‌توانند به شیوه‌های مختلفی به تلفن‌های همراه و رایانه‌های شخصی نیز متصل شوند. تلویزیون‌های ال جی از جمله محصولات برتر بازار کالاهای صوتی و تصویری هستند. این تلویزیون علاوه مشکلات مرتبط با قطعات سخت‌افزاری ممکن در زمینه نرم‌ افزاری نیز دچار مشکلاتی شوند.

مشکلات نرم‌ افزاری تلویزیون ال جی از گذشته با امروز

تلویزیون‌های ال جی در گذشته به‌جای نرم‌افزارها از مقاومت‌هایی با قابلیت تنظیم دستی استفاده می‌کردند. بعد از مدتی این مقاومت‌ها جای خود را به کدهای قابل تغییر در منو مخفی تلویزیون ال جی دادند. نسل بعدی تلویزیون ال جی دارای اطلاعات نرم‌ افزاری بود که در یک آی سی کوچک نگهداری می‌شدند. مزیت این پیشرفت در این بود که تعمیرکاران برای حل مشکلات نرم‌ افزاری به‌سراغ همان آی سی می‌رفتند.

تلویزیون‌های هوشمند امروزی ما از نظر نرم‌ افزاری دنیای گسترده و بسیار متفاوتی دارند. شرایط در تلویزیون‌های امروزی بسیار مشابه تلفن‌های همراه و رایانه‌های شخصی است. تلویزیون‌های هوشمند امروزی دارای سیستم‌ عامل‌های اختصاصی یا مشترک با دستگاه‌های دیگر هستند. این سیستم عامل‌ها از قابلیت به‌روزرسانی برخوردار و یا نصب دوباره و ایجاد تنظیمات گوناگون برخوردار هستند و بسیاری از مشکلات نرم‌ افزاری تلویزیون ال جی در نسل‌های جدید تلویزیون این برند مربوط به همین سیستم عامل یا نرم‌افزارهایی هستند که بر روی آن نصب می‌شوند.

آپدیت تلویزیون ال جی webos |آپدیت تلویزیون ال جی قدیمی

۱. آپدیت تلویزیون ال جی به‌صورت آنلاین

آپدیت کردن سیستم عامل تلویزیون‌های ال جی با روش مستقیم یا آنلاین کار ساده‌ای است. تنها با رعایت و انجام چند فرمان کوتاه نسبت به فرآیند آپدیت تلویزیون ال جی خود اقدام کنید.

۱. در ابتدا تلویزیون را به اینترنت متصل کنید.

۲. سپس با انجام چند دستور ساده نسخه جدید سیستم‌عامل تلویزیون ال جی را بارگیری کنید.

۳. برای بارگیری نسخه جدید دکمه Home/Smart که روی کنترل تلویزیون قرار دارد را فشار دهید، سپس گزینه‌ی تنظیمات یا Settings را انتخاب نمایید.

۴. روی آیکون تنظیمات در صفحه نمایش بروید. آیکون تنظیمات در بالای صفحه و سمت راست به‌شکل یک چرخ‌دنده قابل مشاهده است. در بخش تنظیمات گزینه All Settings را انتخاب کنید.

۵‌. سپس روی گزینه‌ی General در سمت چپ منو، کلیک کنید.

۶. تنظیمات به نمایش درآمده در صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید. با این کار گزینه About This TV را مشاهده خواهید کرد.

۷. پس از مشاهده‌ این گزینه، روی آن کلیک کنید. با فعال کردن بخش Allow Automatic Updates اجازه آپدیت اتوماتیک به تلویزیون داده خواهد شد.

اگر نیاز به مشاوره و یا تعمیر تلویزیون ال جی یا هرگونه سوالی داشتید می توانید در بخش نظرات سایت مطرح کنید تا کارشناسان سایت تا خرید ، شما را راهنمایی کنند .
منبع: youtube.com

دکمه بازگشت به بالا