عمومیکسب و کار ویژه

چرا اسپرسو ساز کف نمیکنه؟

قهوه یکی از نوشیدنی های پر طرفدار در میان مردم است که در یک روز شلوغ به شما انرژی می دهد.به دلیل پر طرفدار بودن قهوه، نوشیدنی های دیگری نیز مانند قهوه تهیه شده اندمانند اسپرسو، کاپوچینو، لاته، موکا و… که برای تهیه این نوشیدنی ها نیاز به دستگاه پیشرفته تری است.یکی از مهم ترین موارد در تهیه انواع مدل های قهوه، کف بر روی آن است.در صورتی که بر روی نوشیدنی شما کف نکند، مانند قبل دلچسب نخواهد بودو موجب کلافگی کاربران این دستگاه خواهد شد.در صورتی که با کف نکردن قهوه ساز و یا اسپرسوساز مواجه شدید بهتر است تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

علت کف نکردن قهوه در اسپرسوساز و نحوه رفع مشکل | تعمیرات آی بک امداد

ما در این مقاله به بررسی علت های کف نکردن اسپرسوساز و همچنین نحوه میپردازیم.

علت کف نکردن قهوه در اسپرسوساز چیست؟

برخی از نوشیدنی ها مانند کاپوچینو، به دلیل وجود کف بر روی آن محبوب شده است.در شرایطی که کف بر روی کاپوچینو ایجاد نشود، دیگر مانند قبل دلچسب نخواهند بود.کف نکردن اسپرسوساز می تواند به دلایلی مانند مشکلاتی در قطعات اسپرسوساز باشد و یا به دلیل‌ تهیه نادرست قهوه است.ما در این بخش‌ به بررسی علت های اصلی کف نکردن اسپرسوساز می پردازیم.

در صورتی که کف نکردن اسپرسوساز به دلیل مشکلات فنی و تخصصی بودبهتر است بررسی و و اسپرسوساز را به نمایندگی تعمیرات بسپارید.

دلایل کف نکردن اسپرسوساز

  1. اشتباهاتی در آسیاب کردن قهوه در اسپرسوساز
  2. قدیمی بودن قهوه مورد استفاده در اسپرسوساز
  3. سرد بودن فیلتر پورتا فیلتر اسپرسوساز
  4. پایین بودن دمای آب موجود در اسپرسوساز

اشتباهاتی در آسیاب نمودن قهوه در اسپرسوساز

یکی از مواردی که منجر به کف نکردن اسپرسوساز می شود، اشتباه در آسیاب نمودن قهوه است. قهوه از دانه های ریز و درشتی تشکیل شده است که جهت استفاده در اسپرسوساز باید آن را آسیاب نمایید.در صورتی که قهوه را بیش از حد آسیاب نمایید و یا کمتر از حد کافی آسیاب نمایید، دستگاه قادر به تهیه کف نخواهد بود.مقدار مناسب آسیاب نمودن بر اساس نوع قهوه و اسپرسوساز متفاوت می‌‌ باشد.به همین ترتیب بهتر است پیش از تهیه اسپرسوساز به نوع قهوه و میزان مناسب پودر شدن آن توجه نمایید.

کهنه بودن قهوه مورد استفاده در اسپرسوساز

عامل دیگری که منجر به کف نکردن اسپرسوساز می‌‌شود،کهنه بودن قهوه مورد استفاده در اسپرسوساز است.قهوه ها دارای تاریخ انقضای مشخصی می باشند.در صورتی که انقضای قهوه گذشته باشد، کیفیت قهوه به میزان زیادی کاهش می‌ یابد.مواردی مانند هوا گرفتگی قهوه، آسیاب شدن طولانی مدت و یا گذشتن انقضای قهوه،منجر به کاهش یافتن کیفیت قهوه شده و به همین سبب بر روی آن کف ایجاد نخواهد شد.به همین ترتیب بهتر است پیش از تهیه قهوه حتما به تاریخ انقضای آن توجه نمایید.

سرد بودن فیلتر پورتا فیلتر اسپرسوساز

در داخل تمامی اسپرسوساز ها، چند فیلتر تعبیه شده است که مانع از ورود مواد خارجی به درون دستگاه می شوند.پورتا فیلتر وظیفه دارد از ورود تفاله به قهوه جلوگیری کند.در صورتی که پورتا فیلتر سرد باشد، بر دمای آب تاثیر گذاشته و موجب کاهش دمای آن خواهد شد.کاهش دمای آب از ایجاد کف بر روی قهوه جلوگیری می نماید.برای جلوگیری از بروز مشکل کف نکردن اسپرسوساز بهتر است پیش از قرار دادن پورتا فیلتر در داخل دستگاه،آن را درون آب گرم قرار و سپس اقدام به تهیه قهوه نمایید.

این کار از گرم نکردن اسپرسوساز و همچنین عدم ایجاد کف در اسپرسوساز کف نکردن اسپرسوساز یکی از مشکلاتی می‌باشد که ممکن است هنگام کار کردن با دستگاه اسپرسو ساز یا درست کردن این نوع قهوه با هر روش دیگری، با آن روبه‌رو شوید. مسائل مختلفی وجود دارند که می‌توانند باعث این موضوع شوند.

به عنوان مثال ممکن است شما از دستگاه اسپرسوساز برای تهیه قهوه خود استفاده نکنید و به جای آن بخواهید با جذوه قهوه ترک تهیه کنید و در عین حال بخواهید کف مناسبی به شما بدهد؛ در این صورت باید با آشنایی داشته باشید.

اما ما در این مقاله می‌خواهیم با ایرادات رایجی که علت کف نکردن اسپرسوساز هستند آشنا شویم و شما را جهت تهیه قهوه کف دار با استفاده از دستگاه‌های اسپرسوساز راهنمایی کنیم.

چه دلایلی می‌تواند باعث کف نکردن قهوه اسپرسو شود؟

همه ما این را می‌دانیم که قهوه یکی از نوشیدنی‌های محبوب در سراسر جهان بوده و انواع مختلفی دارد. به صورت کلی می‌توان گفت برای آماده سازی 90 درصد از انواع این نوشیدنی، نیاز به اسپرسو داشته و به عنوان پایه از آن استفاده می‌شود.

به همین دلیل باید بتوانید به خوبی اسپرسو خود را آماده کنید تا نهایتا نوشیدنی خوبی را نوش جان کنید. حالا ممکن است کف نکردن اسپرسوساز مشکلی باشد که نتوانید به راحتی آن را حل نمایید. در ادامه دلایل مهم کف نکردن اسپرسوساز را بیان خواهیم کرد:

اشتباه در رست و آسیاب کردن قهوه

می‌دانید که قهوه دارای انواع مختلفی بوده و هر کدام از آن‌ها با توجه به ویژگی‌هایی که دارند باید به روش‌های مختلفی رست شده و نهایتا آسیاب شوند.رست قهوه معمولا توسط دستگاه‌های مخصوصی انجام خواهد شد. اگر تصمیم دارید برای اقدام کنید باید حتما کاربرد و ویژگی‌های مختلف این دستگاه را بدانید تا بتوانید به خوبی از آن استفاده کنید.

در بیشتر موارد از این دستگاه‌ها در کافی شاپ‌ها یا کارگاه‌های مخصوص رست قهوه استفاده می‌شود و باید بدانید که روش کار با آن با پیچیدگی‌هایی همراه بوده و نیاز به یک است تا بتواند این کار را به بهترین شکل انجام دهد. به همین دلیل بهتر است دانه‌های رست شده قهوه را از جای معتبر تهیه کنید.

بعد از رست نوبت به آسیاب می‌رسد. اینکه دان قهوه مورد نظر شما تا چه اندازه آسیاب شود تا برای دستگاه اسپرسوساز مورد نظر مناسب باشد، یکی از علت‌های کف نکردن اسپرسوساز است.

آسیاب کردن بیش از حد یا کمتر از میزان مشخص، می‌تواند به صورت کلی مانع ایجاد کف در اسپرسوساز شود. به همین دلیل باید دان قهوه خریداری شده را شناخته و آن را طبق مشخصات دستگاه خود با ، آسیاب کنید.

قدیمی بودن قهوه، علت کف نکردن اسپرسوساز

یکی دیگر از مواردی که در لیست علت کف نکردن اسپرسوساز آورده می‌شود، قدیمی بودن قهوه شما می‌باشد. در واقع باید بدانید که هر ماده غذایی دارای تاریخ انقضای مشخصی بوده و بعد از این تاریخ دیگر نمی‌توانید از آن استفاده کنید چرا که ویژگی‌های خود را از دست خواهد داد.

در رابطه با قهوه نیز این موضوع وجود داشته و بعد از اتمام تاریخ انقضای آن، دیگر فوم قبل را در آن مشاهده نخواهید کرد. به همین دلیل اگر این موضوع در درست کردن قهوه اهمیت زیادی برای شما دارد، بهتر است پودر قهوه قدیمی خود را دور ریخته و بسته جدیدی را خریداری کنید.

همچنین باید با هم آشنایی داشته باشید تا بتوانید مدت زمان بیشتری قهوه خود را با عطر و طعم اولیه در خانه نگهداری کنید. هرچند که بهتر است قهوه را به میزان کم خریداری نموده و زود به زود اقدام به خرید قهوه فول کافئین کنید تا از کهنه شدن آن جلوگیری کنید.

سرد بودن پرتافیلتر

اگر کمی در رابطه با دستگاه اسپرسوساز آشنایی داشته باشید باید بدانید که این دستگاه دارای چند فیلتر است که هر کدام از آن‌ها وظیفه خاصی داشته و باعث صاف و یک دست شدن قهوه شما خواهند شد. پرتافیلتر یکی از همین موارد است که اجازه ورود تفاله به قهوه را نخواهد داد.

سرد بودن پرتافیلتر باعث کف نکردن اسپرسوساز خواهد شد. دما پرتافیلتر روی دما آب تاثیر گذاشته و آن را کاهش خواهد داد. به همین دلیل فوم مناسبی روی اسپرسو ایجاد نخواهد شد.

برای برطرف کردن این موضوع می‌توانید قبل از آماده کردن قهوه خود، پرتافیلتر را درون آب گرم قرار داده و آن را گرم کنید تا نتواند روی قهوه شما تاثیری بگذارد.

پایین بودن دمای آب

در بخش قبلی نیز خیلی کوتاه به این موضوع اشاره کردیم. داغ نبودن آب در هنگام آماده کردن اسپرسو می‌تواند تاثیر خیلی زیادی در کف روی قهوه شما داشته باشد. بهترین و مناسب‌ترین دما برای آب، 200 درجه فارنهایت بوده و حتی اگر کمی از این سردتر باشد، می‌تواند ظاهر قهوه شما را خراب کند.

روش برطرف کردن مشکل کف نکردن اسپرسوساز

تا اینجا در رابطه با علت کف نکردن اسپرسوساز صحبت کردیم و دلایل مختلفی را برای این موضوع بیان کردیم. به صورت کلی برای اینکه این مشکل را حل کنید باید در ابتدا تمامی مواردی که در رابطه با کیفیت قهوه بیان کردیم را بررسی کرده و اگر همچنان این مشکل وجود داشت، به موارد زیر نیز دقت کنید:

  1. کثیف بودن دستگاه نیز می‌تواند باعث کف نکردن اسپرسوساز شود. باید خروجی دستگاه را بررسی کرده و از تمیز بودن آن اطمینان حاصل کنید. همچنین ممکن است کمی شیر، درون آب دستگاه باقی مانده باشد.
  2. اگر فشار اسپرسوساز شما دچار مشکل شده باشد می‌تواند باعث بروز مشکل در درست کردن قهوه شود. در صورت بروز چنین مشکلی باید از تعمیرکاری متخصص برای برطرف کردن آن کمک بگیرید.
  3. اگر میزان قهوه‌ای که در دستگاه قرار می‌دهید کم یا زیاد باشد نیز فوم مناسبی نخواهید داشت. به همین دلیل باید در این مرحله دقت زیادی خرج کنید.

به صورت کلی ممکن است مشکلات فنی مختلفی در دستگاه شما وجود داشته باشد. اگر بعد از امتحان کردن تمامی موارد، مشکل شما برطرف نشد، باید دستگاه را به تعمیرکاری ماهر بسپارید تا آن را سرویس نماید.

علت فوم ندادن اسپرسو ساز مباشی

اسپرسو ساز مباشی یکی از برندهای معروفی است که این روزها طرفداران زیادی دارد ولی تعداد زیادی از افرادی که با آن کار می‌کنند، با کف نکردن قهوه مشکل دارند. به صورت کلی اگر اهمیت زیادی به فوم روی قهوه می‌دهید، بهتر است در مورد اطلاعات کافی داشته باشید و فاکتورهای مورد نظر خود را در هنگام خرید به فروشنده بگویید تا بتواند به بهترین شکل شما را راهنمایی کند.

 

 

دکمه بازگشت به بالا