اقتصادی

چاپ سلول‌های زنده با چاپگرهای سه‌بعدی

فناوری چاپگرهای سه بعدی ، که می توانند بافت سلول زنده را با مواد زیستی تولید کنند ، توسط یک شرکت فناوری داخلی بومی سازی شد.

به گزارش خبرگزاری پرتال پارسی، مجموعه ای از فناوری چاپگرهای پنوماتیک سه بعدی را ایجاد کرده است که می تواند بافتهای مصنوعی را با دقت و سرعت بالا تولید کند که قادر به چاپ سلولهای زنده در یک محیط تمیز است.

در حال حاضر مدل های تجاری این دستگاه در مراکز تحقیقاتی فعالیت می کنند و در زمینه مهندسی بافت و پزشکی ترمیمی به اساتید و دانشجویان خدمات ارائه می دهند. با ارائه این محصول به محققان و فعالان حوزه فناوری ، زمینه تولید محصولات گسترده ای که در زیست شناسی و مراقبت های بهداشتی استفاده می شود ، فراهم می شود.

مدل های مختلف این دستگاه با استفاده از قطعات و قابلیت های مختلف قادر به چاپ هیدروژل با سلول های مختلف ، مواد زیستی کامپوزیتی با پلیمرهای قابل تجزیه زیست و ترکیبی از دو عنصر هستند.

این دستگاه که به شما امکان کنترل دما از صفر تا 175 درجه را می دهد ، به شما امکان می دهد طیف گسترده ای از مواد را چاپ کنید. قابلیت های اتصال ماوراio بنفش این چاپگر از دو منبع نور استفاده می کند و در 365 و 405 نانومتر قدرت بالایی را ارائه می دهد. دستگاه به راحتی جابجا شده و می تواند به مکان های خاصی منتقل شود.

به گفته معاون علمی رئیس جمهور ، فعالان فناوری این شرکت دستگاهی را طراحی کرده اند که بتواند بستر را به هر جهت با دقت 5 میکرون حرکت دهد. دستگاه چاپ زیستی با قابلیت چاپ پلیمرها و هیدروژل ها در یک محیط تمیز و عاری از آلاینده ها و ذرات می تواند زمینه را برای چاپ سلول هموار کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا