پیش بینی قیمت طلا در روزهای آتی

قیمت طلا به امضای توافق نامه الحاق 4 منطقه از اوکراین به خاک روسیه توسط پوتین واکنشی نشان نداد. در حال حاضر افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا و سایر بانک های مرکزی در سراسر جهان بر قیمت طلا فشار آورده است.

به گزارش خبرگزاری پرتال پارسی؛ به گفته تحلیلگران، طلا در موقعیتی قرار دارد که می توان انتظار داشت قیمت خود را افزایش دهد، اما همه اینها به عملکرد دلار و افزایش نرخ بهره بستگی دارد.

قیمت طلا در سه ماهه جاری 7.7 درصد کاهش یافت که احتمالاً ششمین ماه متوالی کاهش قیمت این فلز گرانبها است.

در معاملات امروز، فلز زرد قبل از بسته شدن بازار به 1662 دلار رسید. طلا در اواسط هفته بیشترین افزایش قیمت را داشت، زیرا قیمت ها از پایین ترین سطح 2.5 ساله به 1700 دلار در هر اونس رسید.

البته تغییر عمده ای در طلا رخ داد. با نگاهی به نمودار طلا، بسیار مثبت است. فرانک چولی، استراتژیست ارشد بازار در RJO Futures به کیتکو نیوز گفت: «ما در حال حرکت از یک روند نزولی کوتاه مدت به یک روند صعودی هستیم. چولی افزود: اگر بازار طلا به بالای 1700 دلار بازگردد، روند صعودی حاصل می شود و حرکت به 1740 دلار امکان پذیر است.

تحلیلگران: آنچه طلا در دو هفته آینده انجام می دهد برای قیمت نهایی سال بسیار مهم است و همه نگاه ها به آخرین آمار اشتغال و تورم معطوف است زیرا طلا در بحبوحه تشدید تنش های ژئوپلیتیکی و افزایش نوسانات بازار نشانه های امیدوارکننده ای را نشان می دهد.

به گفته مایکل بوتروس، استراتژیست DailyFX، شکست شدید به زیر 1600 دلار می تواند باعث فروش قابل توجهی به 1290 دلار شود.

بوتروس به کیتکو نیوز گفت: “اگر طلا به بالای 1706 دلار برسد، می توانیم این شکست را بشکنیم، اما این حرکت بالاتر باید در دو هفته آینده اتفاق بیفتد.” در غیر این صورت، روند نزولی حاکم خواهد شد. بوتروس گفت: «آنچه از نظر قیمت ها در دو هفته آینده اتفاق می افتد بسیار مهم است. سرعت و بزرگی فوق العاده افزایش نرخ بهره فدرال رزرو فشار زیادی بر طلا وارد می کند.

تنش های ژئوپلیتیکی می تواند یکی از محرک های کوتاه مدت باشد که طلا را به بالای 1700 دلار می رساند. در تحولات اخیر، روسیه چهار منطقه در جنوب شرقی اوکراین را ضمیمه خود کرده است و متعهد شده است که از تمام ابزارهای لازم برای حفاظت از این سرزمین استفاده کند.

بارت ملک، رئیس استراتژی کالاهای جهانی در TD Securities گفت: با این حال، مهم است که به یاد داشته باشیم که هرگونه افزایش ژئوپلیتیکی در طلا احتمالا موقتی است. وی گفت: با افزایش ریسک ژئوپلیتیکی، حداقل یک روند صعودی موقت وجود دارد، اما با توجه به فضای سیاست پولی فعلی، تغییر روند نزولی کلی طلا برای طلا دشوار خواهد بود.

انتهای پیام/





آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتایج 0 تصویب و رای گیری 0 رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا