اقتصادی

قیمت طلای جهانی بالا رفت

طلا روز دوشنبه با کاهش ارزش دلار و رسیدن بازده خزانه داری آمریکا به بالاترین قیمت در دو هفته گذشته ، افزایش یافت.

به گزارش پرتال پارسی ، هر اونس طلا برای تحویل سریع 0.1 درصد افزایش یافت و به 1،777.33 دلار رسید. این بازار روز جمعه به قیمت 783 دلار فروخته شد که بالاترین سطح از 25 فوریه است.

در بازار آتی ایالات متحده هر اونس طلا با افت 0.1 درصدی به 1،777.90 دلار رسید.

مایکل مک کارتی ، استراتژیست ارشد بازار در CMC Markets ، با وجود چشم انداز خوب اقتصادی ، در حال حاضر تعدادی از عوامل از جمله تضعیف دلار آمریکا و پایین آمدن نرخ بهره از قیمت طلا پشتیبانی می کنند. طلا روند رشد جدید خود را از سر گرفته است اما به تازگی از سطح 1765 دلار فراتر رفته است و اگر بتواند بالاتر از این سطح باقی بماند ، در کوتاه مدت چشم انداز طلا مثبت خواهد بود.

شاخص دلار در نزدیکی کمترین قیمت یک ماهه خود به سبدی از ارزهای رقیب برخورد کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزان تر کرد.

بازده خزانه داری 10 ساله ایالات متحده به کمترین میزان در هفته های اخیر کاهش یافت و به هفته گذشته کاهش یافت. بازده پایین اوراق قرضه قیمت نگهداری طلا را که یک دارایی غیر عملکردی است کاهش می دهد.

جو بازار بورس به دلیل انتظارات برای ادامه کاهش پول در جهان مثبت باقی ماند ، در حالی که بورس های سهام آسیا به بالاترین سطح در یک هفته و نیم نزدیک شدند.

به گزارش رویترز ، فدرال رزرو ایالات متحده تعهد خود در زمینه کاهش سیاست های پولی را قبل از پایان بحران تکرار خواهد کرد و مقامات فدرال رزرو آمریکا گفتند که هرگونه افزایش تورم موقتی خواهد بود.

هر اونس نقره برای سایر فلزات گرانبها 0.6 درصد افت کرد و به 25.81 دلار رسید. هر اونس پالادیوم با افت 0.3 درصدی به 2766.91 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل سریع 1،203،61 دلار بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا