سلامت و تندرستی

پیش‌بینی‌های لازم برای توزیع عادلانه واکسن در استان‌ها انجام شود

رئیس جمهور با اشاره به ضرورت تسریع در عرضه واکسن از طریق واردات و محصولات داخلی ، به گزارش کمبود واکسن در برخی استان ها اشاره کرد: «یکی از مهمترین مسائل در فرایند واکسیناسیون ، توزیع عادلانه واکسن های اولویت دار است. وی گفت: “این کار باید به گونه ای انجام شود که در روند و سرعت واکسیناسیون اختلالی ایجاد نشود.

به گزارش پرتال پارسی ، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر پنجشنبه با روسای کمیته های تخصصی ستاد ملی مبارزه با تاج دیدار می کند. روند مبارزه با شیوع ویروس و شیوع بیماری ، با رعایت دستورالعمل های بهداشتی ، گفت: کمیته اطلاع رسانی ستاد ملی کرونا ، در ارتباط با رسانه ملی و سایر رسانه ها ، همه وسایل ، روش ها و وسایل را برای متقاعد کردن افراد باید از قوانین پیروی کنند.برای حداکثر رساندن بین گروه ها.

رئیس جمهور فرایند اطلاع رسانی را یکی دیگر از نکات مهم در اثربخشی این فرایند عنوان کرد و خاطرنشان کرد: اطلاعات مربوط به جنبه های مختلف بیماری و مسائل مربوط به آن باید به گونه ای سازماندهی شود که حداکثر امیدواری را به همراه داشته باشد و باعث ایجاد ترس و نگرانی در افراد نشود. ما نباید مانع از اظهار نظر کارشناسان در مورد کرونا شویم ، اما باید در نظر داشت که بحث های تخصصی در مجامع خاص انجام می شود ، نه در ملاء عام.

رئیسی ادامه داد: از ستاد ملی گرفته تا کادر پزشکی و سایر بخشها ، تمام تلاشها برای مدیریت بیماری کرونا ویروس قلب با هدف از بین بردن اضطراب ، ایجاد حس امید و سرگرمی در افراد انجام می شود ، بنابراین نباید مشکلات را مورد بحث قرار دهیم. در زمینه های مختلف علمی از جمله پزشکی. “همچنان ادامه دارد ، در زمینه افکار عمومی طراحی شده است و باعث نگرانی و ترس مردم شده است.

وی با تأکید بر اینکه استفاده از افکار عمومی در روند گفتگو ، اقناع و تصمیم گیری در دولت سیزدهم یک اصل مسلم بوده و خواهد بود ، ادامه داد: آموزش و پرورش: صحبت و ترغیب مداوم مردم و خانواده ها. فراهم آوردن محیط لازم برای بازگشایی مدارس و دانشگاه ها. مردم باید با پیروی دقیق از دستورالعمل های بهداشتی به تلاش های دولت برای تسریع روند واکسیناسیون پایان دهند تا فرصت های رفاه و زندگی سریعتر به تجارت و جامعه بازگردد و شاهد بازگشایی مراکز علمی و آموزشی خواهیم بود. به

رئیسی در ادامه از ایجاد “سیستم مدیریت هوشمند بیماری” استقبال کرد و به لزوم تکمیل هرچه سریعتر آن اشاره کرد: استفاده از مهندسی معکوس در روند نظارت و کنترل این سیستم و جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها برای اطمینان از پیشگیری در فرآیند مدیریت بیماری می تواند گامی م effectiveثر و مهم برای برداشتن و انجام اقدامات هوشمند در مدیریت تاج باشد.

رئیس جمهور همچنین از کارکنان “طرح شهید سلیمانی” به ویژه نیروهای مقاومت بسیج به دلیل اجرای موفق این طرح غربالگری تشکر کرد و با استناد به دستاوردهای مفید ، به اجرای آن ادامه داد.

رئیسی گفت که تاکنون هیچ مشکلی در تامین مالی واردات واکسن وجود نداشته است و تامین اعتبار برای این منظور همیشه یکی از اولویت های بودجه ای دولت خواهد بود. نقش مهمی در دستور کار دولت ایفا می کند.

در جلسه امروز کمیته های تخصصی ستاد ملی کرونا ، موضوع تسریع در پرداخت مطالبات معوق کارکنان بهداشت ، هدف تحویل و معرفی 100 میلیون دوز واکسن تا پایان ماه نوامبر ، برقراری نظم و سازماندهی فرایند اطلاع رسانی به برنامه غربالگری شهید سلیمانی برای ویروس کرونا و بیماری ، راه اندازی سیستم مدیریت هوشمند بیماری ، مورد بحث قرار گرفت و روز شنبه برای تصمیم نهایی به ستاد ملی ارائه می شود.

همچنین در این جلسه تصمیم گرفته شد که تصمیم گرفته شود پیاده روی اربعین مطابق پروتکل های بهداشتی و سهمیه های مصوب در جلسه شنبه ستاد ملی مبارزه با تاج برگزار شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا