بین الملل

پیروزی مجدد ترامپ چه پیامدهایی برای خاورمیانه دارد؟

طبق اخبار موجود در اینترنت ، کاسم موهبلی: نکته مهم این است که در صورت انتخاب مجدد ترامپ ، آخرین دوره حضور وی در کاخ سفید خواهد بود ، بنابراین وی می تواند بی رحمانه تر از گذشته سیاست خود را دنبال کند.مشخص است که او از اسرائیل حمایت خواهد کرد. ادامه دارد. وقتی هیچ ترس در واشنگتن وجود نداشته باشد ، به نظر می رسد که آنها از هر اقدامی در تل آویو پشتیبانی می کنند ، بنابراین رژیم صهیونیستی برنامه های عجیب و غریب را در کرانه باختری اجرا خواهد کرد و به طور کامل از ترامپ حمایت می کند. با او. از سوی دیگر ، اسرائیل در تلاش است تا خود را در خاورمیانه مستقر کند و به دنبال روابط با دیگر کشورهای عربی باشد.

او ادامه داد: به نظر می رسد انتخاب مجدد ترامپ فشارها را بر تهران افزایش داده است. بعید به نظر می رسد چنین فشاری فراتر از تحریم ها و جرقه های بین دو کشور باشد.در این حالت ، ریاض به خرید سلاح ادامه می دهد. این همان چیزی است که ترامپ از جهان عرب انتظار دارد و او امنیت خیالی را با قیمت بالایی به آنها می فروشد. شرکت های نفت و اسلحه در ایالات متحده مشتری جدی به نام عربستان سعودی دارند و آنها مرتباً سلاح می خرند و به آنها نفت می فروشند. خواسته های سعودی ها بر اوضاع اقتصادی آنها تأثیر می گذارد و بنابراین می توانند بر انتخابات تأثیر بگذارند. به ویژه ، بن سلمان از اینكه پرونده ترور هاشكچی همچنان تحت نظارت باشد و این پرونده در دوره ای دموكراتیك گشوده شود و هزینه زیادی هم داشته باشد ، نگران است.

کارشناس: واقعیت این است که بازگشت ترامپ به کاخ سفید می تواند تنش ها را در خاورمیانه افزایش دهد. بایدن سیاست اوباما را ادامه خواهد داد و توجه کمتری به اسرائیل و توجه کمتر به جهان عرب خواهد داشت. اما ترامپ نه تنها به خاورمیانه بلکه به صلح جهانی ، امنیت و محیط زیست آسیب می رساند.

جزئیات این گفتگو را اینجا بخوانید.

311311

دکمه بازگشت به بالا