بین الملل

پیام وزیر خارجه ایران به ایالات متحده برای بازدید از سوریه / بشار اسد و ظریف به بررسی سه پرونده مهم پرداخت

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا ، کمال خلف ، تحلیلگر فلسطینی ، در گزارشی که در روزنامه رای آل یوم منتشر شده درباره سفر محمد جواد ظریف به سوریه نوشت: “پیش از این سفر وزیر خارجه ایران به دمشق تا زمان وزیر امور خارجه ایران اعلام نشده بود. محمد جواد ظریف برای دیدار با مقامات ارشد از جمله بشار اسد به سوریه سفر کرده است.به گفته منابع ایرانی ، این سفر به دلیل شیوع تاج در ایران به تعویق افتاد.

بیشتر بخوانید:

بشار اسد از نقش بی بدیل سردار سلیمانی در مبارزه با تروریسم در سوریه قدردانی می کند

بر اساس این گزارش، ایران یکی از اولین کشورهای پس از چین از شیوع کروناویروس، ویروس قبل از گسترش به کشورهای اروپایی و ایالات متحده اعلام کرد و در صدها هزار نفر از مردم در سراسر جهان مشغول است. کورونا بسیاری از جلسات و جلسات رسمی بین سران جهان را لغو یا به تعویق انداخته است ، و مقامات دیپلماتیک نیز برگزاری جلسات در رسانه های اجتماعی را در نظر گرفته اند.

آل یومو در پاسخ به این سؤال كه چرا سفر به ظریف برای سفر به دمشق و دیدار با رئیس هرم سوریه (بشار اسد) در هنگام بروز همه گیری كرونا مهم است ، نوشت: الیوم نوشت: این سفر سه مشکل به وجود آورد: اول ، تلاش برای کار با ویروس عروق ویروس کرونا و تروریسم ، دوم ، مشاوره در مورد هماهنگی توافق نامه مسکو در ادلب ، و موضع دمشق و تهران در مورد این مسئله و سوم ، ارائه مقدمات میزبانی برای جمهوری. اسلام اسلامی برای کنفرانس سه جانبه در مورد روند آستانه بین حسن روحانی ، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردو در روسای جمهور ایران ، روسیه و ترکیه برای برگزاری.

محمد جواد ظریف - بشار اسد

محمد جواد ظریف و بشار اسد

کمال خلف در گزارش خود در مورد این سه مورد گفت: “اولین مسئله اظهارات دیپلماتیک است که امروز به طور کلی از نظر ارتباط و تماس بین مقامات دولتی ساخته شده است.” در مورد موارد دوم و سوم ، ظریف در مورد هدف این سفر تا دمشق اظهار نظری نکرد و تمام اطلاعات موجود در بیانیه وزارت امور خارجه محدود به همکاری های دو جانبه ، مبارزه با تروریسم و ​​هماهنگی مواضع بود. البته وزیر امور خارجه ایران موضوعات مهمتری دارد و نسبت به دستور کار وی حساس است.

وی افزود: به نظر نمی رسد که نشانه ها و گزارش های مربوط به روابط آمریکا و روسیه و ترکیه می خواستند سوریه را ترک کنند ، اگرچه هنوز علنی نشده بود و کلیه ارتباطات و رایزنی ها در لابی بود و جلوی دوربین نبود. چه یکی از مشکلاتی که همه مشکلات از انتخابات ریاست جمهوری سال آینده در سوریه انجام، است که می توان از مقامات سه کشور ذکر شده در قالب مکالمه و یا معمولی و یا چند جانبه شده است.

تحلیلگران فلسطینی ادعا می كنند: “از طرف دیگر ، نشانه تمایل آمریكا برای مشورت در توافق با ایران در مورد برخی از مسائل منطقه ای وجود دارد.” ایران دو بار این پیشنهاد را رد کرده است ، برای اولین بار در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما و در جریان مذاکرات سخت در سال 2015 که منجر به “یک برنامه جامع اقدام مشترک” به نام “توافق هسته ای” شد. دومین بار پس از انصراف رئیس جمهور آمریكا ، دونالد ترامپ از توافق هسته ای ، و یكی از شروط واشنگتن بازگشت به (بورجام) در ازای نظرات و اجماع وی در مورد همه موضوعات منطقه (از جمله موضوعات موشکی) بود. ایران بارها و بارها عزم خود را برای پرهیز از تجدید نظر در توافق هسته ای یا موارد دیگر ابراز کرده است.

آیا تاکنون ظریف درباره مقامات اطلاعاتی سوریه درباره همکاری اطلاعاتی بین تهران و دمشق برای جنگ با آمریکا صحبت کرده است؟

در هفته‌های اخیر ، چندین سیگنال خصمانه آمریکا به ایران پرتاب شده است ، بر خلاف اظهارات ترامپ و مایك پومپئو ، وزیر امور خارجه ، كه ادعا می كند 1.6 میلیارد دلار از داراییهای مسدود شده ایران در اروپا آزاد شده است. ، واشنگتن همچنان به نابودی عراق و یمن ادامه می دهد و کاخ سفید چراغ سبز برای تنش بین دو کشور دارد. علاوه بر این ، دیروز ترامپ درباره اجرای معامله قرن (در سرزمین های اشغالی) صحبت کرد. به نظر می رسد تهران قصد دارد با سفر ظریف به سوریه یک پیام قوی تر و واضح تر به واشنگتن ارسال کند.

وی گفت: “تهران و ایالات متحده دقیق و انعطاف پذیر هستند.” “اکنون ممکن است مورد توجه تهران و متحدانش برای مقابله با آمریکا در برخی جبهه ها قبل از انتخابات ریاست جمهوری باشد.” محور مقاومت برای سرنگونی دونالد ترامپ و عدم تحویل سبد هدیه به اسرائیل (در متن معامله قرن) بود.

کمال خلف می نویسد: “یکی دیگر از نقاط ممکن حمله به مقاومت محورها ، شمال شرقی سوریه است که مستلزم ایجاد یک خط امن امنیتی از اعماق عراق تا سوریه است و به همین دلیل ، همکاری گسترده بین ایران ، سوریه و عراق مورد نیاز است.” با این حال ، در شمال سوریه و به طور خاص در ادلب که تاکنون حتی در مسکو نیز در این زمینه نشان داده شده است ، هیچ توافقی حاصل نشده است.

التنف

التنف سوریه

وی افزود: علی رغم همه وعده های داده شده ، ترکیه به ساخت استحکامات خود در آنجا ادامه خواهد داد و روزانه تعداد سربازان و سربازان این کشور در حال افزایش است. این نسبت به گذشته هشدار بیشتری به صدا در آورده است. دمشق و تهران ظاهراً از سکوت روسیه در مورد وضعیت ادلب رضایت ندارند ، اما آنها در ادلب به توافق میان روسیه و ترکیه رسیده اند.

انتهای پیام / 4106/4033 /

دکمه بازگشت به بالا