عمومیکسب و کار ویژه

ویزای نوع C اسپانیا (ویزای توریستی)

ویزای شینگن نوع C چیست؟

ویزای شنگن نوع C برای کسانی صادر می‌شود که قصد اقامت کوتاه‌مدت را در کشورهای منطقه شنگن دارند. شما با توجه به کشوری (از منطقه شینگن) که می‌خواهید به آن وارد شوید، باید از سفارت همان کشور ویزای شینگن را اخذ کنید. اما با داشتن این ویزا می‌توانید به سایر کشورهای این منطقه هم سفر کنید. منتها باید قوانین مربوط به ویزای شینگن و اعتبار آن را رعایت کنید.

برای دریافت وقت سفارت فرانسه کلیک کنید .دریافت ویزای شنگن نوع C شرایطی دارد که بر تعداد اجازه ورود و خروج آن تاثیرگذار است. برای مثال شما باید هدف مشخصی را برای دریافت ویزا و ورود به کشور مقصد به سفارت ارائه دهید. شما می‌توانید با هدف گردش و توریسم قصد سفر به این منطقه را داشته باشید، یا اهداف تجاری داشته باشید و به دنبال شرکت در جلسات کاری یا امضای قرار داد در کشور منطقه شنگن باشید. همچنین ممکن است قصد بازدید از آشنایان خود را داشته باشید. در هر صورت هدفتان را باید به سفارت با ارائه مدرک بیان کنید.

ویزای شینگن نوع C برای حالت‌های زیر صادر می‌شود:

– اگر با اهداف تجاری، تشکیل جلسات کاری و یا امضای قرارداد وارد کشور منطقه شینگن می‌شوید.

– در صورتی که قصد دارید با خانواده یا آشنایان خود که در کشور مقصد اقامت دارند، دیدار کنید.

– می‌خواهید برای تفریح و گذراندن تعطیلات خود به کشورهای این منطقه سفر کنید.

– قصد دارید در مراسم و رویدادهای فرهنگی و ورزشی شرکت کنید.

– اگر از نمایندگان یا هیئت رسمی و دیپلمات باشید و قصد شرکت در جلسات، مذاکرات و سایر رویدادهای دولتی را در کشور منطقه شینگن داشته باشید.

– اگر به تشخیص پزشک با توجه به شرایطتان، نیاز به درمان در بیمارستان‌های یکی از کشورهای این منطقه دارید.

– در صورتی که می‌خواهید در دوره‌های آموزشی (زیر 90 روز) شرکت کنید و یا در یک تحقیق و پژوهش مشارکت داشته باشید.

مدت اعتبار ویزای شینگن نوع C

اعتبار این ویزا 90 روز در طی 6 ماه است. یعنی شما در طی 6 ماه از شروع اعتبار، می‌توانید تا 90 روز در کشورهای عضو شینگن اقامت داشته باشید. اعتبار ویزای شما از زمان اولین ورودتان به این منطقه آغاز می‌شود. البته در کنار قانون 90/180، مدت اعتبار ویزای شما به تعداد اجازه ورودتان نیز بستگی دارد. در این باره در بخش بعدی مقاله صحبت می‌کنیم.

انواع ویزای شینگن نوع C

هدف شما از ورود به منطقه شینگن بر نوع صدور ویزای شینگن تاثیر می‌گذارد. سه نوع ویزای شینگن کوتاه‌مدت براساس تعداد ورود صادر می‌شود:

ویزای شینگن یکبار ورود یا سینگل

اگر ویزای یکبار ورود دریافت کنید و وارد منطقه شینگن شوید، بعد از خروج شما از منطقه شینگن، اعتبار ویزای شما باطل می‌شود و دیگر نمی‌توانید دوباره وارد این منطقه شوید، حتی اگر از 90 روز اعتبار ویزا استفاده نکرده باشید. در این صورت باید دوباره برای دریافت ویزا اقدام کنید.

برخی از افراد به اشتباه ممکن است فکر کنند که ویزای Single-entry یعنی فقط اجازه ورود به یک کشور از حوزه شنگن را دارند. اما این ویزا برای اجازه یکبار ورود به کشورهای منطقه شینگن است. یعنی می‌توانید بعد از ورودتان تا 90 روز در کشورهای این منطقه سفر کنید اما اگر تا قبل از 90 روز از منطقه خارج شوید، در هر صورت ویزای شما منقضی می‌شود.

ویزای شینگن دوبار ورود

با اخذ این ویزا شما می‌توانید دوبار در مدت اعتبار ویزا وارد منطقه شنگن شوید و اگر بعد از بار دوم از منطقه شنگن خارج شوید، ویزای شما باطل می‌شود. یعنی حتی اگر 90 روز اعتبار ویزا شما استفاده نشود، بعد از خروج برای بار دوم ویزای شما منقضی می‌شود و باید برای ویزا دوباره اقدام کنید. تنها تفاوت این ویزا با ویزای یکبار ورود این است که شما می‌توانید یکبار بیشتر به منطقه شنگن وارد شوید. اما حتما حواستان باشد که بیش از 90 روز در این منطقه اقامت نداشته باشید.

نکته مثبت درباره ویزای دوبار ورود این است که اگر بیش از یکبار این ویزا را دریافت کرده باشید و از کسانی باشید که به طور مداوم به منطقه شینگن سفر می‌کنند، احتمال بیشتری وجود دارد که بتوانید ویزای شینگن چندبار ورود اخذ کنید.

ویزای شینگن چندبار ورود یا مولتی

اگر این نوع ویزا را دریافت کنید، طی مدت اعتبار ویزا می‌توانید تا هرچند باری که می‌خواهید وارد منطقه شنگن شوید. اما نکته مهم این است که باید همچنان قانون 90/180 را رعایت کنید. یعنی در طی 6 ماه تا 90 روز می‌توانید در این منطقه اقامت داشته باشید. به ویزاهای شینگن مولتی به اختصار MEV نیز می‌گویند، یعنی Multiple-entry Visa.

چند نوع ویزای شینگن مولتی وجود دارد؟

ویزای شینگن مولتی با اعتبار یکسال

در صورتی می‌توانید ویزای شنگن مولتی یکساله را دریافت کنید که در طی دو سال گذشته سه ویزای شنگن دریافت کرده و با رعایت قانون از آن‌ها استفاده کرده باشید. ویزای 1-MEV یا همان ویزای مولتی یکساله به شما این اجازه را می‌دهد که در این مدت هرچند باری که بخواهید وارد منطقه شینگن شوید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که در 6 ماه اول و 6 ماه دوم، هرکدام تا 90 روز می‌توانید در کشورهای حوزه شینگن اقامت داشته باشید.

ویزای شینگن مولتی با اعتبار سه سال

اگر در طی دو سال گذشته، ویزای شنگن مولتی یکساله دریافت کرده باشید، می‌توانید برای اخذ ویزای مولتی سه‌ساله (3-MEV) اقدام کنید. به این صورت که در هر 6 ماه می‌توانید تا 90 روز در منطقه شینگن حضور داشته باشید.

ویزای شینگن مولتی با اعتبار پنج سال

در صورتی که در سه سال گذشته از ویزای شینگن مولتی با حداقل اعتبار دو سال استفاده کرده‌اید، می‌توانید درخواست ویزای شینگن مولتی پنج‌ساله (5-MEV) دهید. قانون 90/180 در مدت اعتبار این ویزا نیز صدق می‌کند.

انواع ویزای اسپانیا |مدارک ویزای توریستی اسپانیا

مدارک دریافت ویزای شینگن نوع C

مدارکی که در این بخش عنوان می‌کنیم، حداقل موارد لازم برای دریافت ویزای شینگن نوع C است. با توجه به هدفتان از سفر باید مدارک بیشتری به سفارت ارائه دهید. مدارک لازم بیشتر را در بخش‌های بعدی برای اهداف سفر ذکر می‌کنیم.

1- فرم درخواست ویزا، که باید توسط شما تکمیل و امضا شود.

2- پاسپورت معتبر (که تا 3 ماه بعد از تاریخ بازگشت شما از منطقه شنگن اعتبار داشته باشد. همچنین قدیمی‌تر از 10 سال گذشته نباشد.)

3- دو قطعه عکس که طبق معیار ویزای شنگن باشد. ترجیحا عکس شما به‌روز و برای حداکثر 3 ماه گذشته باشد.

4- بیمه مسافرتی معتبر. بیمه شما باید حداقل مبلغ 30,000 یورو را پوشش دهد. برای خرید بیمه مسافرتی مناسب و معتبر حتما با کارشناس مشورت کنید.

5- ارائه برنامه سفر مثل رزرو بلیت هواپیما و هتل، یا مدارک شرکت در نمایشگاه یا …

6- مدارکی که وضعیت اسکان شما را مشخص کند. برای مثال رزرو هتل یا نامه از طرف آشنایان شما که نشان‌دهد شما در مدتی که در کشور مقصد حضور دارید، اقامتتان در منزل آن‌هاست.

7- ارائه تمکن مالی: شما باید نشان دهید که توانایی مالی کافی را برای گذران زندگی در مدت اقامتتان در کشور منطقه شنگن دارید. در ادامه مقاله به مواردی که می‌توانید به عنوان تمکن مالی ارائه دهید اشاره خواهیم کرد.

8- مدرک مبنی برای پرداخت هزینه ویزا مثل رسید.

9- مدارک لازم مبنی برا وضعیت اشتغال شما: در زیر مدارک لازم براساس وضعیت شغلی یا تحصیلی شما عنوان شده است:

اگر کارمند هستید

اگر خود اشتغال هستید

اگر بازنشسته هستید

در صورتی که دانش‌آموز هستید

برای فرزندان (زیر سن قانونی)

ویزای شینگن تجاری و نمایشگاهی

همانطور که گفتیم، دلایل شما باید برای دریافت ویزای کوتاه‌مدت شینگن مشخص باشد. ویزای شینگن تجاری یا نمایشگاهی در واقع همان ویزای شینگن نوع C است منتها با هدف تجارت یا شرکت در نمایشگاه تجاری. شما باید مدارک زیر را علاوه بر مدارک عمومی گفته شده در بخش قبلی، به سفارت ارائه دهید:

ویزای شینگن برای ملاقات خانوادگی

اگر قصد دارید به دیدار خانواده و آشنایان خود در کشور عضو شینگن بروید، ویزای شینگن نوع C مناسب شما است. دقت کنید که تا 90 روز طی هر 6 ماه می‌توانید در کشور مقصد حضور داشته باشید. البته تحت شرایطی که به حضور شما در کنار خانواده در کشور عضو شینگن نیاز باشد، باید برای ویزای شینگن نوع D اقدام کنید و شرایط لازم را داشته باشید.

مدارکی که برای هدف بازدید از خویشاوندان باید ارائه دهید:

ویزای تویستی شینگن

ویزای شینگن نوع C در کل به ویزای توریستی شینگن معروف است. برای تفریح، گردشگری و گذران تعطیلات خود می‌توانید این ویزا را دریافت کنید. برای اخذ ویزای توریستی شنگن به ارائه مدارک اضافه‌تر از مدارک عمومی ذکر شده نیاز ندارید. البته باید این موضوع را مشخص کنید که فقط به یک کشور از منطقه شنگن سفر می‌کنید یا دو یا بیشتر، و اگر به بیش از یک کشور سفر می‌کنید، وضعیت سفر شما به چه صورت است و در کدام کشور بیشترین اقامت را خواهید داشت

منبع : gouv.fr

دکمه بازگشت به بالا