عمومیکسب و کار ویژه

ویزای تجاری برای کسانی که ماموریت تجاری دارند

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تجاری

به نقل از japandeluxetours.com  شما خودتان هم می توانید فرم های مربوط به درخواست ویزای تجاری را تکمیل کنید. در صورت تمایل می تواند از خدمات ویزای گروه ویزالند برای تکمیل فرم های مربوطه کمک بگیرید. فرم درخواست ویزای تجاری در انتها باید توسط متقاضی امضاء شود.

عکس ها باید در سایز ۳.۵ در ۴.۵ و همچنین پس زمینه سفید باشند. کل چهره متقاضی باید در عکس مشخص باشد. این عکس ها، باید در ۳ ماه اخیر گرفته شده باشند.

پاسپورت متقاضی باید دارای حداقل ۳ ماه از تاریخ بازگشت از سفر تجاری باشد. همچنین اگر قبل از این ویزایی دریافت کرده اید، باید آن ها را به همراه پاسپورت قبلی، ارائه دهید.

با توجه به اینکه خرید قطعی بلیط هواپیما گران است و در صورت ریجکت شدن ویزا کل پول به شما بازگشت داده نمی شود، پیشنهاد می کنیم که بلیط هواپیما را رزرو کنید. برای رزرو بلیط هواپیما می توانید از خدمات ویزای گروه مسافرتی ویزالند استفاده کنید.

جهت رزرو تور ژاپن کلیک کنید . بیمه مسافرتی باید تمامی روز ها و ساعت هایی که در کشور مقصد هستید را پشتیبانی کند. همچنین سقف پوشش بیمه مسافرتی برای هر کشوری متفاوت است. به طور مثال سقف پوشش بیمه های مسافرتی کشور های حوزه شینگن باید ۳۰ هزار یورو باشد. متقاضیان ویزای تجاری می توانند بیمه مسافرتی خود را، از گروه ویزالند درخواست کنند.

در صورتی که متقاضی ویزای تجاری دعوت نامه داشته باشد، در دعوت نامه ی ایشان باید آدرس محل اقامت دعوت کننده نیز درج شود. در صورتی که دعوت نامه نداشته باشد، باید واچر هتل و اجاره نامه برای اثبات اقامت خود در کشور مقصد ارائه دهد. متقاضیان در صورت نیاز می توانند واچر هتل را از گروه مسافرتی ویزالند دریافت کنند.

متقاضیان ویزای تجاری برای ورود به کشور مقصد، باید به افسر ویزا ثابت کنند که توانایی پرداخت هزینه های اقامت و سایر هزینه ها را در این کشور دارند. اثبات شواهد و مدارک مالی با مدارک زیر امکان پذیر می باشد:

هزینه ویزای تجاری، در اکثر کشور ها با هزینه ویزای توریستی برابر می باشد. چرا که ویزای تجاری هم نوعی ویزای کوتاه مدت می باشد. در کشور های حوزه شینگن، قیمت ویزای تجاری ۶۰ یورو می باشد. هزینه ویزای تجاری در سفارت پرداخت می شود و اگر ویزا الکترونیکی باید اینترنتی هزینه را پرداخت کنید.

برای اخذ ویزای تجاری، شما باید برنامه سفری ارائه دهید. مکان هایی که اقامت دارید، مکان هایی که قرار ملاقات دارید و یا مکان هایی که دوس دارید بازدید کنید در این برنامه سفری باید ذکر شوند.

نامه گواهی اشتغال به کار از سوی کارفرما صادر می شود. در این نامه باید هدف از سفر به کشور مقصد مشخص شود. همچنین سمت متقاضی، میزان حقوق دریافتی در سال و عدم مخالفت کارفرما از سفر تجاری نیز باید ذکر شود.

دعوت نامه ویزای تجاری باید توسط یک شرکت، موسسه و یا سازمان برای حضور در جلسات و رویداد های مربوط به تجارت، صنعت و یا کار باشد.

هزینه ویزای تجاری

هزینه ویزای تجاری هر کشور را وزارت امور خارجه و کنسولگری آن کشور تعیین می کند. ویزای تجاری ، ۶۰ یورو می باشد و ویزای تجاری استرالیا نیز ۱۴۰ دلار می باشد. در صورتی که ویزای تجاری به صورت لیبل صادر شود، باید هزینه در سفارت پرداخت شود و در صورتی که ویزای الکترونیک صادر شود، باید هزینه به صورت الکترونیکی پرداخت شود

چه کسانی به ویزای تجاری آلمان احتیاج دارند؟

ساکنان کشورهای ایران، افغانستان، گابن، عمان، الجزایر، گامبیا، پاکستان، آنگولا، غنا، پاپوآ، گینه نو، ارمنستان، گینه، فلسطین، آذربایجان، فیلیپین، بحرین، قطر، بنگلادش، روسیه، بلاروس، هند، بلیز، اندونزی، عربستان سعودی، عراق، جامائیکا، اردن، سومالی، قزاقستان، آفریقای جنوبی، سودان جنوبی، سریلانکا، کامبوج، کویت، سودان، کامرون، قرقیزستان، سورینام، جمهوری آفریقای مرکزی، لبنان، سوریه، ماداگاسکار، مغولستان، ترکمنستان، مراکش، مصر، موزامبیک، ازبکستان و کره شمالی باید برای ویزای تجاری آلمان درخواست دهند تا بتوانند برای مقاصد تجاری وارد این کشور شوند و از آن بازدید کنند. درصورتی‌که بیش از یک ملیت دارید و به هردلیلی گذرنامه‌ای را انتخاب می‌کنید که برای ورود به آلمان به ویزا نیاز دارد، باید براساس شرایط مربوطه آن را دریافت کنید.

شرایط ویزای تجاری آلمان

دستورالعمل‌های زیر به شما در درک شرایط ویزای تجاری آلمان کمک می‌کند. شرایط ویزای تجاری آلمان عبارت‌اند از:

۱. اگر تابعیت ایرانی دارید باید در داخل ایران حضور داشته باشید. اگر شما مقیم ایران در کشور دیگری هستید، ممکن است بتوانید در خود آن کشور نیز برای اخذ ویزای تجاری آلمان اقدام کنید.

۲. باید گذرنامۀ ایرانی داشته باشید که حداقل ۶ماه از تاریخ سفر اعتبار داشته باشد.

۳. انگیزه اصلی شما از بازدید باید شرکت در جلسه‌های کاری، کنفرانس‌ها، نمایشگاه‌های تجاری و سایر فعالیت‌های مرتبط با تجارت باشد.

۴. باید شما را یک سازمان یا شرکت آلمانی برای انجام تجارت در این کشور دعوت کند.

۵. باید بودجه کافی برای پوشش اقامت خود در کشور داشته باشید.

مراحل اخذ ویزای تجاری آلمان

مرحله‌های اخذ ویزای تجاری آلمان مراحل سخت و پیچیده‌ای نیست. برای اخذ ویزای تجاری آلمان ابتدا باید فرم درخواست ویزای تجاری آلمان را به‌صورت آنلاین پر کنید. بااین‌حال، فرستادن فرم‌ها و اسناد باید به‌صورت آفلاین در یک مرکز درخواست ویزا (VAC) برون‌سپاری شود یا در یک مأموریت مطابق با حوزه قضایی انجام شود. مراحل اخذ ویزای تجاری آلمان به صورت زیر است:

اخذ ویزا با کارت بازرگانی |پاسپورت تجارتی افغانستان

مدارک مورد نیاز برای ویزای تجاری آلمان

مدارک زیر برای درخواست ویزای تجاری آلمان موردنیاز است:

هزینه ویزای تجاری آلمان

هزینه ویزای تجاری آلمان در مجموع ۸۰ یورو است. مطمئن شوید که تأیید پرداخت را از دست ندهید. در صورت ریجکت شدن ویزا پرداختی شما برگردانده نمی‌شود.

بهترین زمان برای درخواست ویزای تجاری آلمان

با توجه به مدت‌زمان صدور ویزای تجاری و وابسته بودن پروسه دریافت ویزای تجاری آلمان به حجم کار و درخواست‌های موجود در سفارت یا کنسولگری آلمان بهترین زمان برای درخواست ویزای تجاری آلمان، ۶ماه قبل از سفر به این کشور است.

مدت‌زمان صدور ویزای تجاری آلمان

زمان کلی پردازش ویزای تجاری آلمان دو هفته است. با این حال، مدت‌زمان صدور ویزای تجاری آلمان به حجم کاری سفارت یا کنسولگری آلمان که درخواست خود را به آن فرستاده‌اید نیز بستگی دارد. به‌ویژه مهم است که درخواست را زودتر بفرستید؛ زیرا به‌این‌ترتیب از هرگونه تأخیر احتمالی جلوگیری می‌کنید.

اعتبار ویزای تجاری آلمان

ویزای تجاری کوتاه‌مدت آلمان معمولاً به‌مدت ۹۰ روز در مدت ۶ماه اعتبار دارد؛ مگر اینکه در برچسب ویزا که روی گذرنامۀ شما چسبانده شده است خلاف آن گفته‌شده باشد. ویزای کوتاه‌مدت می‌تواند برای یک، دو یا چندبار ورود در منطقه شینگن استفاده شود. این اطلاعات همچنین بر روی برچسب ویزای شما، در قسمت «تعداد ورودی» قابل‌مشاهده خواهد بود. بسته به تعداد ورودی‌های شما، طبق برچسب ویزای خود، می‌توانید وارد آلمان شوید و ۹۰ روز بمانید یا دو یا سه بار بدون نقض قانون «۹۰ روز در ۱۸۰ روز» وارد آلمان شوید.

راه‌اندازی کسب‌وکار با ویزای تجاری آلمان

با ویزای خوداشتغالی تجاری آلمان می‌توانید در این کشور کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنید. به‌طورکلی اگر دنبال راه‌اندازی کسب‌وکار در آلمان هستید، می‌توانید اجازه اقامت برای خوداشتغالی بگیرید. موارد زیر برخی از الزامات کلی در این زمینه است:

پیدا کردن کار با ویزای تجاری آلمان

با داشتن ویزای تجاری آلمان می‌توانید کار پیدا کنید و در این کشور مشغول به کار شوید. آلمان نه‌تنها کشور زیبایی است، بلکه یکی از قدرتمندترین کشورهای اروپا نیز به شمار می‌رود. اگر به‌دنبال شغل هستید، این کشور با رشد بالا و بیکاری کم، بهترین مکان برای رفتن است. این کشور به ساکنان خود آموزش رایگان ارائه می‌دهد و محیط زندگی و کار بسیار امن و جذابی محسوب می‌شود.

آلمان یکی از کشورهایی است که به‌دنبال کارمندان با صلاحیت بالا برای کار در موقعیت‌های با درآمد خوب است و همه افراد جوان و ماهر را تشویق می‌کند که برای بازدید و پیدا کردن کار به این کشور بیایند؛ بنابراین اگر تصمیم گرفته‌اید که می‌خواهید در آنجا کار کنید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که ویزای تجاری آلمان را بگیرید. ویزای تجاری آلمان یک مجوز اقامت کوتاه‌مدت است که به شما اجازه می‌دهد سه ماه در این کشور بمانید و به‌دنبال کار بگردید. اگر در پایان سه ماه کار پیدا کردید، ویزای کار آلمان به شما داده می‌شود و در آنجا اجازه کار و زندگی دارید.

دکمه بازگشت به بالا