اقتصادی

وزیر نیرو: ایران به ترکیه برق صادر می‌کند 

به گزارش خبرگزاری پرتال پارسی به نقل از وزارت نیرو، علی اکبر محرابیان در آنکارا با فاتح دونموز وزیر نیرو و منابع طبیعی و واحد کریشی وزیر کشاورزی و جنگلداری دیدار و گفتگو کرد. این کشور در سفر یک روزه به ترکیه .

وی ادامه توافقات روسای جمهور ایران و ترکیه در سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور به تهران را مهمترین جهت مذاکره با وزیر کشاورزی و جنگلداری ترکیه دانست. گفت: کمیسیون دائمی برای بررسی مشکلات رودخانه ارس در رابطه با آب های مشترک و مشکلات رودخانه ارس ایجاد و بحث در مورد موضوعات مورد علاقه طرفین تشکیل شد.

وزیر نیرو با توجه به آغاز موثر مذاکرات فنی و اجرایی در خصوص مسائل مشترک آب گفت: مقرر شد اولین جلسه کمیته فنی رسیدگی به مسائل مشترک آب در تهران در اولین ماه سال آینده برگزار شود.

محرابیان پس از چند ساعت گفت‌وگو با وزرای ترکیه، با اشاره به توافق‌نامه‌هایی مبنی بر انتقال برق از ایران به ترکیه، با اشاره به اینکه اخیراً با سرمایه‌گذاری طرف ترکیه تأسیساتی در شهر وان افتتاح شد، گفت: امکان تبادل برق از ایران به ترکیه را فراهم می کند.

وی افزود: بر اساس توافق با وزارت انرژی ترکیه، با نصب و آزمایش این تاسیسات، به زودی امکان فروش برق ایران به ترکیه و بهره مندی از بازار صادراتی این کشور فراهم می شود.

223223

دکمه بازگشت به بالا