سلامت و تندرستی

واکسن‌های کرونا چه تفاوتی با هم دارند؟

در این مقاله ، ما به تفاوت بین سه واکسن اصلی برای درمان بیماری عروق ویروس کرونا قلب خواهیم پرداخت و به س mostالات متداول شما پاسخ خواهیم داد.

واکسن های کرونا چه خصوصیاتی دارند؟

در حال حاضر ، سه شرکت داروسازی سه نوع واکسن دارند بیونت – فایزر، نوین و آسترازنکا ساخت اروپا و آمریکا است و اخیراً در برخی کشورها عرضه شده است. جدول زیر مقایسه کلی این سه واکسن را ارائه می دهد.

تفاوت واکسن های تاج چیست؟

در ادامه مشخصات این واکسن ها را با جزئیات بیشتری بررسی خواهیم کرد.

واکسن مدرن

در تاریخ 16 نوامبر ، اخباری درباره تولید آن منتشر شد. این واکسن در گروه mRNA ها قرار دارد و میزان کارایی آن در حدود 94٪ است.

تفاوت واکسن های تاج چیست؟

واکسن مدرن را می توان در دمای اتاق تا 30 روز و در -20 درجه سانتی گراد تا دو ماه نگهداری کرد. در واقع می توان آن را در یک فریزر معمولی نگهداری کرد. 20 میلیون نسخه از این واکسن تا پایان سال جاری منتشر خواهد شد.

تأثیر این واکسن روی اشکال شدید بیماری نیز برای افراد بالای 16 سال مثبت است و تأیید می شود.

قیمت آن 38 دلار بیشتر از واکسن های Pfizer و Astraznka است. این شرکت مدرن به دنبال سودهای چشمگیر است!

واکسن Astraznka

این واکسن در 23 نوامبر اعلام شد.

تفاوت واکسن های تاج چیست؟

واکسن Astraznka (آکسفورد) ، بر خلاف دو واکسن سنتی دیگر ، بر اساس ماده فعال AZD1222 ساخته شده است که مبتنی بر ویروس سرماخوردگی شامپانزه ضعیف است. این ویروس برای انسان کاملاً بی خطر است و فقط به تحریک سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس کرونا پاسخ می دهد.

اثر بخشی واکسن Astraznka از 60 تا 91٪ است و به دوز تزریق بستگی دارد. این واکسن هیچگونه اثر سوverse بر افراد نداشت.

هر کس در هر گروه سنی می تواند آن را معرفی کند و نتیجه یکسانی را بدست آورد. نکته جالب در مورد واکسن آکسفورد این است که از شیوع همه گیر و میزان انتشار آن می کاهد.

قیمت آن از 3 دلار تا 4 دلار است و از 2 مورد بالاتر است زیرا حمل و نقل آن آسان است و تا 6 ماه قابل نگهداری است. البته نمی توان از اثر اندک آن چشم پوشی کرد! تا پایان سال 2020 ، حدود 200 میلیون واکسن تولید می شود.

استرازنکا گفت که پس از پایان اپیدمی کرونا در مورد فواید آن فکر خواهد کرد.

آیا مقاله ای دارید که بتواند در مجلات معتبر علمی ظاهر شود؟ از آنجا که حتی یک هجی یا غلط املایی کوچک می تواند تمام تلاش شما را تلف کند ، ترجمه مقاله تحقیق خود را به متخصصان بسپارید تا آن را به زبان مورد نظر شما ترجمه کند. بدون شک از بهترین و تخصصی ترین عملکرد نتایج خوبی حاصل می شود: Transis یک بستر ترجمه آنلاین تخصصی است که به شما امکان می دهد از خدمات ترجمه فارسی به انگلیسی و همچنین متن ترجمه فارسی به انگلیسی و خدمات ترجمه ISI بهره مند شوید.

واکسن Biontech Pfizer است

در 9 نوامبر ، Pfizer موفقیت واکسن کرونا را اعلام کرد.

تفاوت واکسن های تاج چیست؟

این واکسن تا 90٪ موثر است و در گروه واکسن های mRNA قرار دارد. این دسته ها حاوی ماده ژنتیکی ویروس نیستند ، فقط کد ژنتیکی آن است. از آنجا که این نوع واکسن ها به ویروس های خاصی احتیاج ندارند ، تولید آن بسیار زیاد است. از طرف دیگر ، تولید آن ارزان تر از روش های سنتی است.

تأثیر این واکسن در هر صورت مشخص نیست ، یعنی نمی توان به طور قطعی گفت که بدن در برابر شکل شدید بیماری ایمن شده است یا خیر. یکی از معایب واکسن Pfizer این است که باید در دمای زیر -70 درجه سانتیگراد نگهداری شود و حمل و نقل آن آسان نیست.

این واکسن فقط برای افراد بالای 16 سال مجاز است و هزینه آن 20 دلار است. Pfizer می خواهد سود بهتری کسب کند. تا پایان سال 2020 ، حدود 50 میلیون واکسن آزاد می شود.

آیا افراد مبتلا به ویروس کرونا نیز باید واکسینه شوند؟

اگر فردی به بیماری ویروس کرونا قلب ، سرماخوردگی یا آنفولانزا مبتلا باشد ، نباید واکسینه شود. مردم باید منتظر بهبودی کامل باشند. این مورد در مورد کسانی که با بیمار قرنطینه شده اند نیز صدق می کند. اگر فردی به ویروس آلوده باشد ، باید منتظر بماند و واکسینه شود بعد از این مدت.

آیا می خواهید در مورد زیست شناسی ، رویدادهای جهان و آخرین اخبار کرونا بیشتر بدانید؟ منابع معتبر خارجی را دنبال کنید بیشتر مقالات معتبر و تأثیرگذار در توسعه علوم به زبان انگلیسی نوشته شده اند.

دانشجویان دانشکده زیست شناسی موظفند دائماً دانش خود را به روز کنند. اگر مهارت کافی در زبان ندارید ، می توانید کار را به مترجمان خاص بسپارید!

تفاوت یک مترجم متخصص در زیست شناسی با یک مترجم عمومی در ترجمه تخصصی متون زیست شناسی آشکار است. Trans شما را در این مسیر همراهی می کند و مقالات شما را با بهترین کیفیت ترجمه می کند.

چه کسی نباید واکسن کرونا را تزریق کند؟

چه کسی نباید واکسینه شود به تشخیص پزشک بستگی دارد ، به عنوان مثال ، افرادی که آلرژی دارند یا شوک آنافیلاکتیک قبلی دارند یا واکنش های شدید آلرژیک ندارند ، نباید واکسینه شوند.

اگر شخصی قبلاً به بیماری مانند دیابت یا سیستم ایمنی ضعیف مبتلا شده باشد ، باید فوراً واکسینه شود ، که این امر خطر ابتلا به بیماری ویروس کرونا قلب را افزایش می دهد.

استفاده از واکسن کرونا برای زنان باردار هیچ اشکالی ندارد ، اما بهتر است ابتدا خطر را ارزیابی کرده و در صورت لزوم واکسینه شوید.

عوارض جانبی واکسن های کرونا چیست؟

بیشتر افراد عوارض جانبی خفیف تا متوسط ​​دارند. به عنوان مثال ، تورم در محل تزریق ، سردرد ، سردرد ، لرز ، خستگی و تب از عوارض آن است. این شرایط در سه روز اول اتفاق می افتد و پس از حدود دو روز فروکش می کند. در صورت تشدید این عوارض ، فرد باید برای درمان بیشتر با مرکز تزریق تماس بگیرد.

* گزارش تبلیغات

دکمه بازگشت به بالا