بین الملل

هواداران ترامپ مقابل کنگره تجمع کردند

به گزارش خبرگزاری آنلاین پرتال پارسی ، در آستانه کنگره ، که پیروزی جو بایدن به عنوان رئیس جمهور بعدی ایالات متحده را تأیید می کند ، چهارشنبه شب ، طرفداران دونالد ترامپ برای اثبات ادعاهای بی اساس در مقابل ساختمان کنگره در واشنگتن دی سی تجمع کردند. درباره بی نظمی های انتخاباتی ترامپ تکرار کنید.

براساس وب سایت هیل ، پیروزی بایدن در جلسه عصر امروز کنگره با 306 رأی مخالف ترامپ با 232 رأی تصویب می شود ، اما بر خلاف سال های گذشته که روند تأیید پیروزی روسای جمهور جدید آمریکا در جلسه کنگره آرام بود. جلسه امسال توجه بسیاری را به خود جلب کرد زیرا ترامپ نمایندگان جمهوری خواه را در مجلس و سنای ایالات متحده تحت فشار قرار داد تا با رای هیئت انتخاب در چندین ایالت مهم آمریکا مخالفت کنند.

تمام اخبار مربوط به تجمع ترامپ در شبکه های اجتماعی از این پیام پشتیبانی می کند که طرفداران ترامپ از سراسر کشور به فرودگاه بین المللی دالس در واشنگتن آمده اند.

بر اساس این گزارش ، ترامپ از طرفداران خود خواست تا با ادعاهای مکرر و غیرمستند به تقلب و بی نظمی گسترده در انتخابات ریاست جمهوری 3 نوامبر 2020 ، تجمع اعتراضی برگزار کنند و معترضان قرار است امروز (چهارشنبه) شعار “دزدی دریایی” سر دهند. “متوقفش کن”

ترامپ در پیامی توئیتری پیش بینی کرد که منتظر “تجمع بزرگ” طرفداران خود خواهد بود و گفت روز چهارشنبه در ساعت 11:00 (19:30 به وقت تهران) در راهپیمایی طرفدارانش شرکت خواهد کرد.

وی روز گذشته در توئیتی نوشت: “من قصد دارم در مورد نجات آمریکا فردا ساعت 11:00 در بیضی (پارک در جنوب حصار کاخ سفید) صحبت کنم. زود وارد شوید – درها از ساعت 7 صبح به وقت شرقی باز خواهند بود. “این یک جمع بزرگ است!”

زنان روز گذشته مجاز به حمایت از شعار “اول آمریکا” ترامپ در پارک بیضی و همچنین تجمع 80 درصدی ائتلاف رنسانس در واشنگتن و تظاهرات عمومی خاموش در فروشگاه ملی بودند.

مقامات محلی می گویند انتظار می رود اعتراضات ترامپ منجر به خشونت و درگیری بین مخالفان و طرفداران ترامپ شود و چند صد نفر از اعضای گارد ملی ایالات متحده آمادگی دارند با هرگونه خشونت در اعتراضات ترامپ مخالفت کنند.

روز گذشته ، رسانه ها گزارش دادند كه پلیس واشنگتن علائم هشداردهنده ای را برای حمل هرگونه سلاح گرم و غیرقانونی بودن در مرکز شهر قرار داده است.

رابرت کنته ، رئیس پلیس موقت در واشنگتن از شهروندان آمریکایی خواسته است هرگونه تیراندازی را فوراً به پلیس گزارش دهند.

وی روز سه شنبه گفت: “افرادی هستند که می خواهند مسلحانه وارد شهر ما شوند.”

علی رغم ادعاهای مکرر ترامپ درباره تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری 3 نوامبر ، مقامات ایالتی ایالات متحده می گویند که انتخابات به نرمی پیش رفته و هیچ مدرکی از تقلب یا سایر بی نظمی هایی که بتواند نتیجه انتخابات را تغییر دهد وجود ندارد.

براساس این گزارش ، همه ایالت های ایالات متحده از نتایج انتخابات به عنوان عادلانه و قابل اعتماد حمایت کردند و تقریباً از 50 شکایت رئیس جمهور و متحدان وی در مورد تخلفات و بی نظمی ها در دادگاه ها رد شد. تیم ترامپ همچنین در دادگاه عالی آمریکا دو بار شکست خورد.

انتهای پیام / متر


دکمه بازگشت به بالا