هزار و ۲۶۰ کانون در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی فعال هستند | آغاز کار «باشگاه رشد استعدادهای هنری ادبی جوان»

گروه استانی خبرگزاری آنا ؛ فعال سازی مراکز فرهنگی، هنر و اجتماعی یکی از برنامه های اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگ دانشجویی و ریاست دانشگاه آزاد اسلامی است که در دانشگاه ها فعال است ، مراکزی که با کار جمعی دانشجویان علاقمند به زمینه های مختلف فعالانه فعالیت می کنند. به زمینه فعال و پویای دانشگاه و همچنین استفاده از خدمات آنها.

1260 مرکز در شعب دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد افتتاح

مراکز دانشجویی یکی از مهمترین و م effectiveثرترین اشکال فعالیت دانشجویی است که برای ایجاد شرایط مساعد برای مشارکت دانشجویان در اجرای برنامه های مذهبی ، انقلابی ، فرهنگی و هنری دانشگاه ایجاد شده است. البته در مراکز بیشتر ، این می تواند منجر به خدمات با کیفیت و پاسخگویی به سلیقه های مختلف شود.

یکی از اهداف اداره کل مراکز فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی جدید تنوع بخشیدن به فعالیت ها در ایجاد مراکز دانشجویی و توجه متوازن به همه زمینه های فعالیت است.یکی از مهمترین رویکردهای معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تمرکز بر فعالیت های فرهنگی دانشجویی با ساده سازی ، تعمیق و گسترش مراکز در دستور کار با اصلاح و انتشار قوانین مراکز است. سپتامبر 2010. دپارتمان امور فرهنگی دانشجویی دانشگاههای سراسر کشور از فعالیت مراکز فرهنگی اجتماعی حمایت می کند و تا آنجا که ممکن است تجهیزات لازم را در اختیار آنها قرار می دهد.

در حال حاضر بیش از 1260 مرکز فرهنگی اجتماعی در شعب دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور وجود دارد که دارای مجوز ، منشور ، منشی و اعضای جداگانه هستند.

خبرنگار آنا در سلسله گزارش ها و مصاحبه هایی با دبیران مراکز فرهنگی اجتماعی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور ، به بررسی فعالیت ها ، فعالیت ها و رسالت این مراکز می پردازد.

در این شماره با سید کاظم یکانی ، مدیرکل دانشگاه آزاد اسلامی ، به عنوان متولی اصلی دانشگاه آزاد اسلامی در تدوین خط مشی ، برنامه ریزی و مدیریت مراکز فرهنگی اجتماعی صحبت کردیم. در زیر می خوانید.

با تسهیل ، تعمیق و گسترش مراکز دانشجویی بر فعالیتهای فرهنگی دانش آموزان تمرکز کنید

آنا: فعالیت مراکز فرهنگی اجتماعی را به عنوان متولی اصلی گروه های دانشگاه چگونه ارزیابی می کنید و به نظر شما چه چیزهایی برای خوب و با کیفیت بودن مراکز ضروری است؟

واحد: مراکز دانشجویی یکی از مهمترین و م effectiveثرترین اشکال فعالیت دانشجویی است که برای ایجاد شرایط مساعد برای مشارکت دانشجویان در اجرای برنامه های مذهبی ، انقلابی ، فرهنگی و هنری دانشگاه ایجاد شده است. البته در مراکز بیشتر ، این می تواند منجر به خدمات با کیفیت و پاسخگویی به سلیقه های مختلف شود.

یکی از رویکردهای مهم معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تمرکز بر فعالیت های فرهنگی دانشجویی با تسهیل ، تعمیق و گسترش مراکز فرهنگی اجتماعی دانشجویان در دستور کار است.

آنا: دستورالعمل ها و قوانین و مقررات برای باشگاه های دانشجویی چقدر م andثر است و به کیفیت فعالیت دانش آموزان کمک می کند؟

واحد: در بازنگری منشور مراکز فرهنگی اجتماعی ، به دو نکته توجه ویژه ای شد و به طور دقیق تر ، اجرای واقعی این نقاط می تواند منجر به افزایش بهره وری شود.

یکی از این نکات این است که استخدام مشاور-استاد در هر مرکزی به تجربه و تخصص کادر آموزشی دانشگاه بستگی دارد که می توانند تمرین و تمرین را با دانشجویان انجام دهند و همچنین مثر باشند. فرایند تصمیم گیری و اجرای برنامه ها. مطلوب است که دانش آموزان از تجربه در فرایند اجتماعی شدن استفاده کنند.


بیشتر بخوانید:

تشکیل کار گروهی در مراکز دانشجویی

پویایی و تحرک دانشجویان ، تصویر دانشگاه را افزایش می دهد


موضوع دیگر امکان ایجاد شبکه جهانی مراکز است. برای این منظور ، قانون تصریح می کند که اگر 30 مرکز با زمینه فعالیت یکسان وجود داشته باشد ، متقاضیان ایجاد شبکه ملی مراکز با موضوع مشابه ، به آنها چنین فرصتی داده می شود. این ویژگی برای گسترش قابلیت های اعضای شبکه و گسترش دامنه فعالیت های آن در سطح ملی طراحی شده است.

راهنمای دیگر در زمینه مراکز فرهنگی اجتماعی واحدهای دانشگاهی دستورالعمل های جشنواره ملی رشد است که امسال برای اولین بار به دلیل نقاط قوت و ضعف در بیش از 30 حوزه تخصصی برگزار شد. سال جدید اعلام و اجرا می شود.

تمرکز متوازن بر زمینه های فعالیت در ایجاد مراکز دانشجویی

آنا: چند مرکز فرهنگی اجتماعی در دپارتمان های دانشگاه فعال هستند و در چه زمینه هایی فعالیت می کنند؟

واحد: در حال حاضر بیش از 1260 مرکز در شعب دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور وجود دارد که دارای مجوز ، منشور ، منشی و اعضای جداگانه است. بیش از 60 درصد از این مراکز برای انتصاب مشاور-استاد درخواست داده اند و ما اطمینان داریم که با شروع سال تحصیلی جدید ، تمام مراکز موجود به طور کامل برای اجرای مقررات مراکز فرهنگی اجتماعی فعالیت خواهند کرد.

“فرهنگ و تمدن” با موضوعات فعالیت مراکز فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ؛ “اجتماعی” با موضوعات مطالعات فرهنگی ، ایثار و رنج ، تمدن مدرن اسلامی ، زمینه های آموزشی و غیره ؛ جهاد یاوری ، هلال احمر ، گردشگری ، کارآفرینی ، خیریه و غیره. هنر انقلابی ، شعر و ادبیات ، نویسندگی ، سینما و عکاسی ، هنرهای زیبا و غیره ، با موضوعات “مذهبی” ؛ “انقلاب اسلامی” با موضوعات مطالعات اسلامی ، طهارت و حجاب ، همگرایی ادیان ، امر به معروف و نهی از منکر و غیره ؛ اندیشه های امامان انقلاب ، شهید مطهری و … اندیشه هایی درباره «رسانه و فضای مجازی»؛ تولیدات مجازی ، رسانه های جمعی ، رادیو و غیره

یکی از اهداف اداره کل مراکز فرهنگی اجتماعی معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلام در سال تحصیلی جدید تنوع بخشیدن به فعالیت ها در ایجاد کانون های دانشجویی و توجه هماهنگ به همه زمینه ها است. فعالیت.

آنا: نقاط قوت و ضعف مراکز چیست و نقش دانشگاهیان در این زمینه چیست؟

واحد: معاون فرهنگی دانشجویی در کلیه بخشهای دانشگاه به فعالیتهای جامعه دانشجویی توجه ویژه ای دارد ، دبیر مرکز در جلسات ایجاد فضای هم افزایی و تعامل بین شوراهای فرهنگی دانشگاهها و مراکز شرکت می کند. اجرای موفق جشنواره رشد را می توان یکی از نقاط قوت مراکز فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی دانست.

باشگاه “استعدادهای ادبیات جوان” آنها را با جامعه هدف مرتبط می کند ، استعدادهای دانش آموزان را شناسایی می کند ، بر اساس آن تقویت و آموزش می دهد.یکی از نقاط ضعف مراکز فرهنگی اجتماعی را می توان انتخاب معاونان و شرکای فرهنگی مسئول مراکز برای اولویت بندی پروژه های دانش آموزی و بودجه اختصاص داده شده به آنها دانست که از اولویت های مراکز در سال تحصیلی جدید است. به

آنا: نیازهای فرهنگی اجتماعی و اجرایی مراکز بسته به نیاز آنها تا چه اندازه برآورده می شود؟ و آیا سیستم های موجود نیازها را برآورده می کردند؟

واحد: مطابق آیین نامه اجرایی مراکز فرهنگی اجتماعی ، علاوه بر شوراهای هماهنگی مراکز در دانشگاهها و دفاتر استانی ، شورای تخصصی برای رفع نیازهای فرهنگی اجتماعی و اجرایی مراکز تشکیل شد. معاون در حوزه فرهنگ

یکی از کارشناسان مسئول کار مراکز در همه زمینه های فرهنگی است. همچنین اداره مراکز فرهنگی و دانشجویی در استان و در محدوده ستاد الزامات دانشجویان را برآورده می کند. از سوی دیگر ، سیستم مدیریت مرکز برای ثبت اطلاعات و بدست آوردن کلیه مشخصات و اسناد مراکز فعال و پیوسته تحت نظارت است.

“باشگاه توسعه استعدادهای ادبی جوان” ؛ نگاه امید

آنا: مراکز فرهنگی اجتماعی دانشجویی چه امکاناتی برای همکاری با سایر نهادهای فرهنگی و دانشجویی دارند؟

واحد: یکی از چشم اندازهای امیدوارکننده در زمینه مراکز فرهنگی اجتماعی ایجاد “استعدادهای ادبی جوان” است که با هدف تکمیل زنجیره فعالیت مراکز و ایجاد فرصت برای اعضای آن و آشنایی آنها با حوزه های فرهنگی و اجتماعی انجام شده است. باشگاه توسعه “در مراسم اختتامیه. جشنواره رشد، اعلام شده توسط رئیس دانشگاه آزاد اسلامی.

باشگاه پرورش استعدادهای ادبی جوان آنها را با جامعه هدف مرتبط می کند ، استعدادهای دانش آموزان را شناسایی می کند ، بر این اساس آنها را تقویت و تربیت می کند.

آنا: در رشد ، توسعه و فعالیت مراکز فرهنگی دانشجویی ، جشنواره های مختلف مانند جشنواره ملی رشد و … چقدر م effectiveثر است؟

واحد: یکی از اهداف جشنواره روش تمرکز بر فعالیت های دانش آموزان در مراکز ، شناسایی آنها ، شناسایی و ایجاد استعدادهای دانش آموزان ، ایجاد انگیزه در بینندگان دانشگاه و گسترش فعالیت های گروهی است.

برای اولین بار در سالهای اخیر ، نتایج تلاشها و فعالیتهای معلمان و اعضای مراکز در آثار فرهنگی و هنری ، در محیط رقابتی و در جشنواره هایی مانند جشنواره های “رشد” و “کلام” مورد بررسی قرار گرفت ؛ زیرا معرفی و تحریک این مراکز باعث ایجاد پویایی و حرکت جدیدی در فعالیت های آنها و دعوت از دانشجویان جدید به دانشگاه می شود.

دانشگاه |دانشگاه آزاد

جشنواره ملی رشد مراکز فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با ثبت 3 هزار و 252 نفر و ارائه 1200 اثر برگزار شد. ، پادکست ، بهترین ایده ها و غیره شرکت کنندگان از سراسر کشور مقام های اول و سوم را کسب کردند.

در جشنواره ملی رشد و در بخش سران استانی که به کار مراکز توجه ویژه ای داشتند ، سه استان مقام اول و دو استان جایگاه شایسته ای را به خود اختصاص دادند. معاونین شناخته شدند

به سه کارشناس سطح بالا و دو کارشناس فرهنگی شایسته در کشور در گروه مطالعات فرهنگی ، که مسئول کار مراکز جشنواره ملی رشد است ، نظارت می شود که بر کار مراکز دانشگاه نظارت می کند.

در رده مراکز فرهنگی اجتماعی ، سه مرکز مقام اول را به خود اختصاص دادند و دو مرکز نیز قابل تقدیر شناخته شدند. سه نفر در بخش ویژه ای به نام بهترین ایده ها مورد ارزیابی قرار گرفتند.

انتهای پیام / 4062 /

دکمه بازگشت به بالا