بین الملل

نگرانی‌ها از اعمال فشار ترامپ بر دادستان کل جدید آمریکا

خروج ناگهانی ویلیام بار از دادستانی کل این نگرانی را در پیشکسوتان وزارت دادگستری ایجاد کرده است که دونالد ترامپ جانشین ویلیام بار را برای امتیازات عظیم و بالقوه سیاسی و قانونی تحت فشار قرار می دهد.

گاردین گزارش داده است كه مقامات پیشین وزارت دادگستری نگران این هستند كه ترامپ روی سیاست های مورد حمایت ترامپ مانند معرفی مشاوران ویژه برای تحقیق درباره پسر جو ، به جانشین كمتر شناخته شده ویلیام بار ، جفری روزن ، توجه كند. بایدن و استفاده وزارتخانه از ادعاهای ترامپ درباره تقلب گسترده در انتخابات برای تحقیق در این باره.

منتقدان همچنین نگران این هستند که ترامپ جفری روزن را به وزارت دادگستری تحت فشار قرار می دهد تا نظریه دوران نیکسون مبنی بر اینکه رئیس جمهور اجازه نمی دهد خود را مورد عفو قرار دهد و نظریه ای از قانون را که می تواند به او ببخشد ، رد کند. بدون شک چنین اقدامی موجب خشم مردم خواهد شد.

نگرانی فزاینده از فشار بر وزیر دادگستری جدید ، که تجربه کمی در وزارتخانه دارد ، بیشتر ناشی از عصبانیت ترامپ پس از انتخابات از ویلیام بار است.

ویلیام بار متحد سرسخت ترامپ بود ، اما ترامپ از اینکه پسر جو بایدن پس از باخت به بایدن وضعیت مالیات خود را از دست داده عصبانی بود. ترامپ می تواند در مبارزات انتخاباتی سال 2020 از این بهانه علیه بایدن استفاده کند. ترامپ همچنین از اظهارات ویلیام بار مبنی بر عدم تقلب گسترده در انتخابات نوامبر خشمگین شد.

ویلیام بار اخیراً در یک کنفرانس خبری گفت که قصد ندارد یک افسر ویژه برای تحقیق در مورد هانتر بایدن یا تحقیق در مورد ادعاهای “بی اساس” در مورد تقلب در انتخابات توسط ترامپ تعیین کند.

پیش از این ، آسوشیتدپرس گزارش داده بود که بهترین نامزد ترامپ برای این پست سیدنی پاول است که دو بار به اتهام تقلب در انتخابات با ترامپ دیدار کرده بود.

دادستان کل سابق پل روزنزویگ ، که در حال تحقیق درباره رئیس جمهور سابق بیل کلینتون است ، گفت که پس از انتقاد شدید ترامپ از عزیمت ویلیام بار ، رئیس جمهور آمریکا “می خواهد رهبری انعطاف پذیر وزارت در برابر انحرافات لحظه آخر خود مقاومت کند”. نه »

دادستان پیشین آمریکا گفت: “ترامپ در آخرین روزهای ریاست جمهوری خود چیزهای زیادی برای پرسیدن از وزارتخانه دارد.” این احتمال وجود دارد که یک افسر ویژه برای تحقیق در مورد هانتر بایدن منصوب شود. نکته دیگر ، دفتر مشاوران حقوقی است که تصمیمی را که موجب عفو شخص رئیس جمهور در دوره نیکسون شد غیر قانونی دانست ، لغو کند. باید دید آیا جفری روزن به اندازه انعطاف پذیری خود ترامپ انعطاف پذیر خواهد بود؟

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا