اقتصادی

موانع سرمایه‌گذاری در لرستان باید برطرف شود

پرتال پارسی / لرستان نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران ، معاون وزیر کشاورزی و کشاورزی بر لزوم رفع موانع سرمایه گذاری در لرستان تأکید کرد.

حسین صلاحورزی در نشست هم اندیشی کمیسیون های تخصصی اتاق بازرگانی لرستان در تاریخ 29 اسفند: علاوه بر محدودیت های اعمال شده توسط تاج و تأثیر آن بر سلامت در سال جاری ، کارآفرینان بسیاری از صنایع با مشکلاتی روبرو شده اند ، از جمله چندین صنعت که فروش آنها را افزایش داده اند مقیاس بسته شد یا برای کاهش نیروی کار مجبور شد.

وی گفت: “بی ثباتی اقتصادی و اتفاقات برنامه ریزی نشده کشور در سال جاری در تاریخ بشر بی سابقه است.”

صلاحورزی افزود: امسال نیز بوروکراسی های شگفت آور و موانع زیادی در راه تجارت وجود داشته است که به شیوه خود تکرار نخواهد شد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع ایران ، معاون وزیر و وزیر کشاورزی گفت: “ما اعتقاد نداریم که نهادهای اقتصادی با تمام این مسائل ادامه دهند و امیدواریم که این مسائل در سال جدید تکرار نشوند.”

وی گفت: “امسال همه فعالیت ها و روال روزمره به دلیل محدودیت های ویروس کرونا مختل شده است و جلسات تقریباً ماهانه طی دو سال گذشته به دلیل شرایط خاص برگزار نشده است.”

“با این وجود ، کمیسیون های اتاق بازرگانی و صنایع با موضوعات بسیار خوبی برگزار شد و برنامه ما استفاده از پتانسیل کمیسیون ها به عنوان ابزار اصلی مشاوره اتاق و شناسایی و رسیدگی به مشکلات نقشه اقتصادی است. “از طرف دیگر ، ما باید برای توسعه فعالیت های بخش خصوصی در استان برنامه ریزی کنیم.

لرستان ، رئیس اتاق بازرگانی ، صنعت و معاون وزیر گفت: “در سال 1999 ، موضوع تشدید تحریم ها مسئله ای دشوار بود و فعالان اقتصادی با افزایش شدید قیمت کالاها روبرو شدند ، اما” شکایت دولت و ماشین آلات تولید “را متوقف نکردند. وزیر کشاورزی و برای فعالیت اقتصادی استقامت ورزیدند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: در لرستان ، سرزمین ، جمعیت و منابع ما حدود دو درصد از سهم ملی را تشکیل می دهند و منصفانه است که این استان در وسط جدول پارامترهای اقتصادی قرار داشته باشد.

صلاحورزی خاطرنشان کرد: درآمد سرانه باید متوسط ​​ملی باشد که نصف متوسط ​​ملی است و یک عقب ماندگی تاریخی وجود دارد و هیچ دولتی نمی تواند ظرف یک یا دو سال آن را پوشش دهد.

وی گفت: اگر هر سال حدود 15000 میلیارد دلار جدید در استان برای چهار سال آینده سرمایه گذاری شود ، می تواند تغییری در استان ایجاد شود ، در غیر این صورت اتفاق خاصی رخ نمی دهد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران: “اتاق بازرگانی یک نهاد بخش خصوصی است و برای سالها تحت تأثیر و شعار سیاست ماده 44 از وی خواسته شده است که با بخش خصوصی مشورت کند.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا