اقتصادی

موانع داخلی‌سازی تجهیزات صنعتی – پرتال پارسی

عضو انجمن تولیدکنندگان تجهیزات صنعتی ایران معتقد است عدم اختصاص ارز و برخی محدودیتهای غیرکارشناسی در سفارش قطعات و مواد اولیه مانع از بین المللی شدن تجهیزات صنعتی می شود.

محمود تبریزی در مصاحبه با پرتال پارسی ، با بیان اینکه هر روز تعداد قطعات وارداتی که به تولید داخلی تبدیل شده اند رو به افزایش است: به طور کلی ، جایگاه مسئولان با جایگاه بخش خصوصی متفاوت است و آنها مشکلات و مشکلات تولید کنندگان را نمی دانند؛ بنابراین ، تصمیمات آنها غالباً عملی نیست. به عنوان مثال ، برنامه هایی برای رفع موانع تولید وجود دارد ، اما این تاثیری در تولید نخواهد داشت.

وی افزود: در حال حاضر وضعیت تولیدکنندگان در این منطقه بدتر شده است. این در شرایطی است که در گذشته قطعات خودرو بدون صرافی و بدون پرداخت پول به صرافی وارد می شد ، اما اکنون این امکان پذیر نیست و توزیع ارز در سال جدید انجام نشده است. بنابراین گیاه با برداشتن قسمت منحصر به فرد متوقف می شود.

عضو انجمن تولید کنندگان تجهیزات صنعتی ایران گفت: بهترین کارخانه های صنعتی ایران 20 تا 50 درصد واردات را تشکیل می دهند. بگذارید حل شود. البته در زمینه تجهیزات صنعتی قطعات کوچک و برخی مواد اولیه وارداتی می شوند و تورم زیادی ایجاد نمی کنند.

وی با اشاره به مشکل سایر تجهیزات تولید تجهیزات صنعتی در حوزه سفارش اظهار داشت: به دلیل تولید داخلی ، سفارش برخی از قطعات وارداتی ممنوع است ، اما در برخی موارد تولید آنها از نیاز کشور کمتر است. این مشکل با بسیاری از قطعات وارداتی و مواد اولیه حتی فولادهای شناخته شده روبرو می شود. کیفیت داخلی حتی ممکن است خوب نباشد. در بعضی موارد مدت زمان تحویل قسمت داخلی طولانی است که این امر باعث می شود قسمت تولید آن دشوار باشد. این شرایط منجر به بسته شدن برخی خطوط تولید شده است.

وی افزود: وقتی دولت مشکل ارزی دارد ، لازم است تولیدکننده مواد اولیه را به روش های مختلف تأمین کند تا بتواند تولید را افزایش دهد. به خصوص در بخش تجهیزات تولید که در آن 10٪ مواد اولیه موردنیاز باعث ایجاد مشکل در قیمت ارز می شود که این امر در هزینه تأثیر نمی گذارد.

سرانجام ، مسئولان وزارت صنعت ، معدن و تجارت (سمات) در تبریز ، معمولاً جوان و بی تجربه ، جلسات ماهانه ای را با صنعتگران صنایع مختلف برگزار می کردند تا به نگرانی های آنها گوش فرا دهند و به آنها در مورد مسائل مهم مشاوره دهند. اولویت بیشتری به صنایع فرآوری دهید.

لازم به ذکر است که تعمیق تولید داخلی که یکی از مهمترین وقایع در بخش صنعت و صنعت در سال 2009 بود ، منجر به 1 میلیارد دلار شد. 230 میلیون اولین گام از برنامه های وزارت صلح برای امسال گسترش و تعمیق تولید داخلی و جایگزین کردن واردات هدفمند 3.28 میلیارد دلار است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا